jeg skal beroliges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.503 visninger
65 svar
0 synes godt om
17. juni 2011

Caroline86

Føj hvor har jeg det skidt!

kl.12.30 i dag tråder jeg ind i eksamenslokalet til min sidste eksamen på studiet.

Jeg har skrevet en opgave på godt 100.000 tegn som jeg skal forsvare kort og så skal jeg lave ca 15 minutters udvidet fokus og perspektivering...

opgaven tæller 60% og det mundtlige (60 minutters eksamination!) tæller 40%...

Jeg synes det jeg har lavet er super godt, jeg bruger mine metoder, analyser og modeller godt og jeg skriver pænt og velfomuleret med tilpas mange fagudtryk... Min præsentation er rigtig god, varer den tid den skal og der er både de forventede ting + ekstra lir til at smække dem tilbage i stolene

Alligevel er jeg ved at gå til af nervøsitet! Vi har stort set ingen retningslinier på den her opgave og eksamen så jeg ANER ikke hvad de forventer! Jeg frygter at de pludselig stiller et spørgsmål der hyler mig ud af den og at jeg så går helt i stå Men hvorfor skulle de det? jeg kan jo mit stof!

Og STADIG er jeg helt rundtosset Jeg har ikke sovet i nat. Har kigget på uret ca en gang i timen hele natten siden jeg gik i seng ved midnatstid

Nu vil jeg bare gerne have det overstået i en fart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

mor_sabina

Held og lykke, det klarer du til ug er jeg sikker på. Husk opdate til os, som nu også er nervøse

Anmeld

17. juni 2011

Caroline86

mor_sabina skriver:

Held og lykke, det klarer du til ug er jeg sikker på. Husk opdate til os, som nu også er nervøse

jeg skal nok opdatere!

Føj hvor er det fælt at være SÅ nervøs... jeg plejer ikke at lide af den slags... kun den der smule nervøsitet som man SKAL have... men det er helt vanvittigt denne gang! Da jeg var til engelsk eksamen (den sidste jeg var til) var det også ret slemt, men der endte jeg med et super resultat, så det var det hele værd

håber "bare" jeg er nervøs fordi jeg føler jeg SKAL kunne de her ting når jeg er så dygtig til dem - ligesom i engelsk!

Anmeld

17. juni 2011

Tannie2811

Er sikker på at du kommer til at klare det super godt.

Som du selv siger, så ved du at du kan dit stof og så skal du bare gøre det du nu gør bedste.

Kender selv det med ekstrem nervøsitet inden eksamen, men tror det er vigtigt at du tar en dyb indånding, en kop te / kaffe el. lignende, og lige kommer ned i gear. Det plejer som regel at hjælpe her.

Anmeld

17. juni 2011

hiili

Hej med dig

Eksamens nerver er det værste, men du skal huske at de ikke kan spørge dig om noget der ligger udenfor din opgave, så hold dit fokus på den, det er jo dig der har skrevet den og dig der kender den bedst.

Og som du selv siger så kan du dit stof. Bare rolig det skal nok gå bedre end du selv tror.

Bare husk at trække vejret, få noget lækkert at spise i løbet af formiddagen og trik masser af væske..

Held og lykke herfra

Anmeld

17. juni 2011

Mor til L&S

SELVFØLGELIG klarer du den på bedste vis

Held og lykke - glæder mig til en update fra dig!

Anmeld

17. juni 2011

Caroline86

Tannie2811 skriver:

Er sikker på at du kommer til at klare det super godt.

Som du selv siger, så ved du at du kan dit stof og så skal du bare gøre det du nu gør bedste.

Kender selv det med ekstrem nervøsitet inden eksamen, men tror det er vigtigt at du tar en dyb indånding, en kop te / kaffe el. lignende, og lige kommer ned i gear. Det plejer som regel at hjælpe her.

har lige sat mig med en kop kaffe

Min søster bliver kandidat i medicin på samme tid som jeg er færdig, så vi skal være til eksamen på præcis samme tid! det er lidt pudsigt både positivt og negativt for vi ville jo gerne være der for hinanden! heldigvis skal vi mødes lige bagefter

Anmeld

17. juni 2011

TrineMine86

Caroline86 skriver:

Føj hvor har jeg det skidt!

kl.12.30 i dag tråder jeg ind i eksamenslokalet til min sidste eksamen på studiet.

Jeg har skrevet en opgave på godt 100.000 tegn som jeg skal forsvare kort og så skal jeg lave ca 15 minutters udvidet fokus og perspektivering...

opgaven tæller 60% og det mundtlige (60 minutters eksamination!) tæller 40%...

Jeg synes det jeg har lavet er super godt, jeg bruger mine metoder, analyser og modeller godt og jeg skriver pænt og velfomuleret med tilpas mange fagudtryk... Min præsentation er rigtig god, varer den tid den skal og der er både de forventede ting + ekstra lir til at smække dem tilbage i stolene

Alligevel er jeg ved at gå til af nervøsitet! Vi har stort set ingen retningslinier på den her opgave og eksamen så jeg ANER ikke hvad de forventer! Jeg frygter at de pludselig stiller et spørgsmål der hyler mig ud af den og at jeg så går helt i stå Men hvorfor skulle de det? jeg kan jo mit stof!

Og STADIG er jeg helt rundtosset Jeg har ikke sovet i nat. Har kigget på uret ca en gang i timen hele natten siden jeg gik i seng ved midnatstid

Nu vil jeg bare gerne have det overstået i en fart

Held og lykke  for dig..

Det lyder som om du har HELT styr på det hele, det må du virkelig tro på  hepper på dig..

Var selv oppe og forsvare min bachelor opgave igår, og var også super nervøs, men det gik jo super godt

Så er helt sikker på at du kommer til at klare det super

Anmeld

17. juni 2011

Caroline86

hiili skriver:

Hej med dig

Eksamens nerver er det værste, men du skal huske at de ikke kan spørge dig om noget der ligger udenfor din opgave, så hold dit fokus på den, det er jo dig der har skrevet den og dig der kender den bedst.

Og som du selv siger så kan du dit stof. Bare rolig det skal nok gå bedre end du selv tror.

Bare husk at trække vejret, få noget lækkert at spise i løbet af formiddagen og trik masser af væske..

Held og lykke herfra

Anmeld

17. juni 2011

mor_sabina

Caroline86 skriver:

jeg skal nok opdatere!

Føj hvor er det fælt at være SÅ nervøs... jeg plejer ikke at lide af den slags... kun den der smule nervøsitet som man SKAL have... men det er helt vanvittigt denne gang! Da jeg var til engelsk eksamen (den sidste jeg var til) var det også ret slemt, men der endte jeg med et super resultat, så det var det hele værd

håber "bare" jeg er nervøs fordi jeg føler jeg SKAL kunne de her ting når jeg er så dygtig til dem - ligesom i engelsk!

Det er frygtelig med nervøsitet, også Så uretfærdigt, at man bliver bedømt på så kort tid

Du klarer det fint, hvad er det værste de kan spørge om?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.