- spørgsmål om regler i statsamtet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

bare mig

nu har jeg siddet og læst denne tråd og bliver rigtig forvirret over jeres udmeldinger..

jeg har nu kæmpet imod sfv i godt 2 år.. min datter er i dag 4 år og vi blev dømt til en 7/7 ordning.. dette sker også i yngre aldre rundt omkring i danmark.. vil råde jer til at sætte jer rigtig godt ind i forældreansvarsloven.. den er virkelig guld værd at kunne uden ad når man kommer i statsamtet.. denne 7/7 ordning er blevet pålagt at vi skulle og jeg kunne intet stille op.. der sker sågar 7/7 ordninger mellem forældre der bor i jylland og på sjælland.

som forædreansvarsloven er i dag ser man desværre ikke på barnets tarv i særlig mange sager, men på forældrenes ret til at se barnet. langt fra to sager der minder om hinanden bliver dømt ens.. uanset om man så køre retsager mm. er det altid statsamtet der afgøre hvorvidt mor/far skal se barnet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Carina1977

bare mig skriver:

nu har jeg siddet og læst denne tråd og bliver rigtig forvirret over jeres udmeldinger..

jeg har nu kæmpet imod sfv i godt 2 år.. min datter er i dag 4 år og vi blev dømt til en 7/7 ordning.. dette sker også i yngre aldre rundt omkring i danmark.. vil råde jer til at sætte jer rigtig godt ind i forældreansvarsloven.. den er virkelig guld værd at kunne uden ad når man kommer i statsamtet.. denne 7/7 ordning er blevet pålagt at vi skulle og jeg kunne intet stille op.. der sker sågar 7/7 ordninger mellem forældre der bor i jylland og på sjælland.

som forædreansvarsloven er i dag ser man desværre ikke på barnets tarv i særlig mange sager, men på forældrenes ret til at se barnet. langt fra to sager der minder om hinanden bliver dømt ens.. uanset om man så køre retsager mm. er det altid statsamtet der afgøre hvorvidt mor/far skal se barnet..

Hvordan skulle den 7/7 ordning foregå i praksis, hvis f.eks. moderen bor i jylland og faderen på sjælland? Jeg tænker.....barnet skal jo i skole på et tidspunkt, og så ville en 7/7 ordning i det her eksempel, da aldrig kunne lade sig gøre.

jeg har aldrig nogensinde hørt at der er blevet fastsat en 7/7 ordning, medmindre at begge forældre var enige om dette.

Anmeld

17. juni 2011

Tro på dig selv.

Børn har brug for både deres mor og far det skal vi huske. Mange børn bliver udsat for både det og andet i den evige kamp mange forældre har mellem hiananden, når de ikke længere kan få tingene til, at fungere. Der regler op og ned, og ofte er det til kvindernes fordel, men hvad med far.

Der er de fædre, der kun ønsker, at vise ansvar, hveranden weekend, og så der de fædre, der vil se deres børn, så meget som det muligt.

Jeg synes ikke, det handler om, hvad siger reglerne/loven, men hvad er baarnets behov og hvad er barnets tav. Det glemmer mange forældre i den evige kamp om de stakkels børn.

Jeg tror, det mere vigtigt, at man ikke er for snæversynet, og man som kvinde tror, at man kan det hele bedre end far, men at give plads til den far, som virkelig gerne vil være en del af sit barn/børn s liv.

Det er så vigtigt, at man kan samarbejde og være i en fornuftigt dialog omkring sine børn selvom, man ikke længere skal fungere som par, skal man stadigvæk fungere, som forældre. Det kan lyde rosen rødt for mange, det jeg skriver her, men jeg tror, det handler om, at mange spiller hinanden ud, og ikke at se, hvad der bedst for barnet/børnene.

Alle børn har brug for fasthed, tryghed og strukstur. Det kan godt skabes med 7 til 7 ordning, men det kræver, at man som forældre er indstillet på det. Man skal kunne give slip og vise hinanden tillid, og så skal man være enig om, hvad der ligesom skal ske, og tror på jo mere enig, man er som dele forældre jo bedre. Der med ikke sagt, at man SKAL HAVE DE SAMME REGLER, MEN DE GRUNDLÆGGENDE VÆRDIER BØRN VÆRE DE SAMME.

Men det handler om, hvad kan barnet klare, og jeg mener personligt at en dele ordning er for større børn, de skal kunne forstå, hvad der skal ske, og hvorfor, og det kan en børn under skolealdren ikke, efter min mening. Men der mange måder, og gøre det på, men det vigtigt, at man ikke blot tænker på sig selv, men barnet.

Susanne

Socialrådgiver studerende.

Anmeld

17. juni 2011

bare mig

Susanne27 skriver:

Børn har brug for både deres mor og far det skal vi huske. Mange børn bliver udsat for både det og andet i den evige kamp mange forældre har mellem hiananden, når de ikke længere kan få tingene til, at fungere. Der regler op og ned, og ofte er det til kvindernes fordel, men hvad med far.

Der er de fædre, der kun ønsker, at vise ansvar, hveranden weekend, og så der de fædre, der vil se deres børn, så meget som det muligt.

Jeg synes ikke, det handler om, hvad siger reglerne/loven, men hvad er baarnets behov og hvad er barnets tav. Det glemmer mange forældre i den evige kamp om de stakkels børn.

Jeg tror, det mere vigtigt, at man ikke er for snæversynet, og man som kvinde tror, at man kan det hele bedre end far, men at give plads til den far, som virkelig gerne vil være en del af sit barn/børn s liv.

Det er så vigtigt, at man kan samarbejde og være i en fornuftigt dialog omkring sine børn selvom, man ikke længere skal fungere som par, skal man stadigvæk fungere, som forældre. Det kan lyde rosen rødt for mange, det jeg skriver her, men jeg tror, det handler om, at mange spiller hinanden ud, og ikke at se, hvad der bedst for barnet/børnene.

Alle børn har brug for fasthed, tryghed og strukstur. Det kan godt skabes med 7 til 7 ordning, men det kræver, at man som forældre er indstillet på det. Man skal kunne give slip og vise hinanden tillid, og så skal man være enig om, hvad der ligesom skal ske, og tror på jo mere enig, man er som dele forældre jo bedre. Der med ikke sagt, at man SKAL HAVE DE SAMME REGLER, MEN DE GRUNDLÆGGENDE VÆRDIER BØRN VÆRE DE SAMME.

Men det handler om, hvad kan barnet klare, og jeg mener personligt at en dele ordning er for større børn, de skal kunne forstå, hvad der skal ske, og hvorfor, og det kan en børn under skolealdren ikke, efter min mening. Men der mange måder, og gøre det på, men det vigtigt, at man ikke blot tænker på sig selv, men barnet.

Susanne

Socialrådgiver studerende.

jeg giver dig så evigt ret..

børnene frem for os som forældre.. men vi er også bundet af en forældreansvarslov der desværre gør det modsatte sætter forældrene frem for børnene..

Anmeld

17. juni 2011

bare mig

Carina1977 skriver:

Hvordan skulle den 7/7 ordning foregå i praksis, hvis f.eks. moderen bor i jylland og faderen på sjælland? Jeg tænker.....barnet skal jo i skole på et tidspunkt, og så ville en 7/7 ordning i det her eksempel, da aldrig kunne lade sig gøre.

jeg har aldrig nogensinde hørt at der er blevet fastsat en 7/7 ordning, medmindre at begge forældre var enige om dette.

ved godt det lyder tosset.. men der sker afgørelser ude i landet som ender på den her måde.. jeg synes det er helt absurd men desto ikke mindre rigtigt..

jeg var langt fra enig i en 7/7 ordning da min datter kun var 2 år dengang det blev fastsat.. men jeg kunne intet stille op hun har den her deleordning i dag.  

de bliver fastlagt uden begges forældres accept til dette.. kan man ikke blive enig er det sfv der afgør hvordan det skal se ud..

forældreansvarsloven er helt hen i vejret.. så vi kan kun vente på vores kære politikere kigger den efter i sømmene da den tydeligt ikke fungere..

Anmeld

17. juni 2011

Carina1977

bare mig skriver:

ved godt det lyder tosset.. men der sker afgørelser ude i landet som ender på den her måde.. jeg synes det er helt absurd men desto ikke mindre rigtigt..

jeg var langt fra enig i en 7/7 ordning da min datter kun var 2 år dengang det blev fastsat.. men jeg kunne intet stille op hun har den her deleordning i dag.  

de bliver fastlagt uden begges forældres accept til dette.. kan man ikke blive enig er det sfv der afgør hvordan det skal se ud..

forældreansvarsloven er helt hen i vejret.. så vi kan kun vente på vores kære politikere kigger den efter i sømmene da den tydeligt ikke fungere..

Jeg synes også det er helt hen i vejret

hvad gør de så med skolen? går på 2 forskellige skoler eller hvad? det kan da kun blive et stort rod, og jeg kunne da kun forestille mig et barn, der ville blive meget forvirret, og som ikke følte sig hjemme nogen steder overhovedet.

Ja så må man da sige at der bliver tænkt mere på forælderen end barnet. Jeg synes det er en ret trist udvikling. Førhen så de altid på barnet først og fremmest, og traf beslutninger udfra dette.

Anmeld

17. juni 2011

Talbutikken

Den omtalt sag om 7/7 ordning.. Kilde: Foreningen Børn og samvær

Bopæl hos M. Fortsat 7/7 ordning med 5-årig og 2-årig.
Forældre i Østjylland og Nordsjælland, TFA 2009/142 ØLD

Byrettens begrundelse:

Begge parter findes velegnede til at være bopælsforælder. Det
må, også under hensyn til børnenes alder, antages, at mor har vært den primære
omsorgsperson under samlivet. Far har imidlertid efter mors ophævelse af
samlivet vist både vilje og evne til at tage sig af børnene på fuld tid og få
deres hverdag til at hænge sammen.

7/7-ordningen har fungeret i 8 måneder og på en måde, så
børnene har kunnet bevare tilknytningen til (Østjylland) og har kunnet få en vis
tilknytning til (Nordsjælland). Der vil således reelt ikke være tale om at
flytte dem, uanset hvilket sted, der vælges.

Der er ikke noget, der tyder på, at deleordningen i sig selv
ikke fungerer for børnene, men det er klart, at den store geografiske afstand er
meget upraktisk, og at forældrenes høje konfliktniveau påvirker dem.

Det er også klart, at med en så stor geografiske afstand kan
en 7/7-ordning ikke opretholdes, når børnene begynder skole.

Det kan lægges til grund, at parterne i sommeren 2007 har
drøftet at ophæve samlivet og fortsat bo i nærheden af hinanden, og at mor ikke
forud for, at hun 1. september 2007 rent faktisk flyttede til (Nordsjælland)
medbringende børnene, har drøftet det med far. Det kan også lægges til grund, at
det ikke er nogen i forhold til børnene afgørende grunde, der har haft betydning
for mors valg af (Nordsjælland) fremfor (Østjylland). Mor har under sagen
forklaret, at hun, når opløsningen af samejet er afsluttet, har til hensigt at
skifte den nuværende lejebolig ud med et hus i (Nordsjælland).

Far har uanset udfaldet af bopælsafgørelsen ønsket en
7/7-samværsordning, mens mor kun ønsker denne ordning, såfremt far får bopælen.
Far har i øvrigt tilkendegivet at ville være meget fleksibel omkring ferier
m.v., bl.a. fordi han kan planlægge sit arbejde meget frit.

Retten finder derfor, at børnene bør have bopæl hos far, og
at samværet derfor, som påstået af begge parter, fastsættes til 7/7. Retten er
opmærksom på, at dette kan give mor praktiske vanskeligheder i relation til
pasning af børnene, men har ikke fundet, at det bør tillægges betydning.

- - -

M skal have samvær fra søndag i ulige uger til søndag i lige
uger.

Landsrettens begrundelse:

Landsretten finder, at sagen er tilstrækkeligt oplyst til, at
der kan træffes afgørelse, hvorfor der ikke er grundlag for at imødekomme en
anmodning fra moderen om tilvejebringelse af en børnesagkyndig erklæring.

Det tiltrædes, at begge parter er velegnede til at være
bopælsforældre. Det tiltrædes endvidere, at moderen også under hensyn til
børnenes alder må antages at have været den primære omsorgsperson under
samlivet. Efter en samlet vurdering af de oplysninger, der foreligger for
landsretten, herunder om parterne og om D og S's tilknytning til hver af
parterne, findes det bedst for børnene, at de har bopæl hos moderen.

Der er ikke fremført forhold, der giver grundlag for at ændre
den 7/7-samværsordning, der nu har fungeret i en længere periode.

Byrettens dom ændres derfor i overensstemmelse med det
anførte.

F skal have samvær fra søndag i lige uger til søndag i ulige
uger. Ved samværets begyndelse henter far børnene hos mor kl. 15. Ved samværets
afslutning henter mor børnene hos far kl. 15.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.