- spørgsmål om regler i statsamtet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.782 visninger
36 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Anonym trådstarter

mig og min eks kæreste skal i statsamtet på mandag formiddag, og efter det skal jeg nok afsløre hvem jeg er da jeg efterhånden har oprettet mange tråde den senere tid!

- men sagen er den hvad er reglerne for samvær?

- og min eks vil have en syv-syv ordning med vores børn, hvilken jeg synes er udelukket, ikke fordi han ikke må se dem for det må han hellere end gerne, men fordi vores datter er 10 mdr, og derfor synes jeg hun er alt for lille til at sku bo så lang tid fra mig.
hvad er jeres mening og erfaring?
statsamtet siger nemlig at fra 6-9 mdr hedder det ½-1times samvær tre gange om ugen, og 9mdr-2år er det en overnatning, er bare SÅ hammer nervøs!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Noneother

Anonym skriver:

mig og min eks kæreste skal i statsamtet på mandag formiddag, og efter det skal jeg nok afsløre hvem jeg er da jeg efterhånden har oprettet mange tråde den senere tid!

- og min eks vil have en syv-syv ordning med vores børn, hvilken jeg synes er udelukket, ikke fordi han ikke må se dem for det må han hellere end gerne, men fordi vores datter er 10 mdr, og derfor synes jeg hun er alt for lille til at sku bo så lang tid fra mig.
statsamtet siger nemlig at fra 6-9 mdr hedder det ½-1times samvær tre gange om ugen, og 9mdr-2år er det en overnatning, er bare SÅ hammer nervøs!

Kan i hvert fald fortælle dig at amtet ikke fastsætter 7/7 ordning med mindre begge forældre ønsker det. Slet ikke med så lille et barn.

Vi var i amtet for et par måneder siden, og han har nu fået ham et par timer hver tirsdag, og hver 2. fredag til lørdag. -Han ville have ham hver 2. hele weekend, men det ville jeg ikke gå med til endnu. Jeg tror faktisk ikke engang han havde fået en overnatning, hvis ikke jeg var gået med til det....

Så ta´det roligt.

Anmeld

14. juni 2011

Mor Til Julie<3

Anonym skriver:

Her fik vi afvide i amtet af det er max 3 timer`s samvær engang om ugen når de ikke er større ...

Og fra de er 1 år og op efter hedder det weekend samvær fra fredag til søndag ...

Min datter har været på weekend ved sin far siden hun var 1 år gammelt og her hedder det sig så af far henter i dageplejen om fredagen kl 15.00 og mor henter om søndagen kl 17.00 ...

Og det er igemmen amtet ...

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

SF gør ALDRIG ind og fastsætter 7/7 endvidere tager de hensyn til alder og hvor barnet har boet indtil nu og hvor meget det har set far osv...men er målet mere samvær så er det sikkert det der vil arbejdes hen imod... men så lille et barn er jeg ret sikker på ikke kommer på overnatning.

Anmeld

14. juni 2011

sophiemy

Kan godt forstå at du er nervøs, men jeg tror at du bliver positivt overrasket. Under alle omstændigheder vil jeg godt love dig, at der ikke kommer 7-7. Om der kommer overnatning afhænger af

- din holdning til tingene

- fars forhold til jeres barn

- og endeligt jeres forhold (mor og far imellem).

Held og lykke, det skal nok gå (let at sige, jeg er også selv HELT oppe og køre når jeg skal derind til møde)

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Kan godt forstå at du er nervøs, men jeg tror at du bliver positivt overrasket. Under alle omstændigheder vil jeg godt love dig, at der ikke kommer 7-7. Om der kommer overnatning afhænger af

- din holdning til tingene

- fars forhold til jeres barn

- og endeligt jeres forhold (mor og far imellem).

Held og lykke, det skal nok gå (let at sige, jeg er også selv HELT oppe og køre når jeg skal derind til møde)

nu har vores datter f.eks ikke set hendes far i mindst 8 uger, ville hun så være i stand til at ku genkende ham igen, efter så lang en periode uden?

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

SF gør ALDRIG ind og fastsætter 7/7 endvidere tager de hensyn til alder og hvor barnet har boet indtil nu og hvor meget det har set far osv...men er målet mere samvær så er det sikkert det der vil arbejdes hen imod... men så lille et barn er jeg ret sikker på ikke kommer på overnatning.

også når vi har to børn? - vores søn er 3½år! og jeg synes heller ikke at det ville være orginalt at dele dem op? - Vores søn er ved at blive udredt for ADHD!

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

også når vi har to børn? - vores søn er 3½år! og jeg synes heller ikke at det ville være orginalt at dele dem op? - Vores søn er ved at blive udredt for ADHD!

De gør det aldrig....lige meget alder...at dele børn sådan er en fælles beslutning man er enige om...eller evt barnets ønske.

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

Mor Til Julie<3 skriver:

Her fik vi afvide i amtet af det er max 3 timer`s samvær engang om ugen når de ikke er større ...

Og fra de er 1 år og op efter hedder det weekend samvær fra fredag til søndag ...

Min datter har været på weekend ved sin far siden hun var 1 år gammelt og her hedder det sig så af far henter i dageplejen om fredagen kl 15.00 og mor henter om søndagen kl 17.00 ...

Og det er igemmen amtet ...

- også når vi har to børn sammen? vores søn er 3½år, og er ved at blive udredt for ADHD, og jeg mener ikke at det er orginalt eller hvad man siger at dele børnene, så de ikke hele tiden har hinanden. altså vis du forstår?

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

De gør det aldrig....lige meget alder...at dele børn sådan er en fælles beslutning man er enige om...eller evt barnets ønske.

- okay, er jeg super glad for at hører. for puha man er urolig. har det SÅ skidt med det hele. åh det er svært .

jamen nu har vores datter f.eks ikke set hendes far i mindst 8 uger, ville hun være i stand til at genkende ham igen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.