pigenavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.914 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

babyMark

hej alle

Jeg ved ikke om jeg får en dreng eller en pige. Vi har et drengenavn på plads, men et pigenavn kan vi ikke lige blive enige om. Så har I nogle gode forslag?

Jeg er selv glad for "Laura", men det er min mand ikke så begejstret for. Og Frida kan jeg også godt lide.

Men kom frisk og giv evt. en begrundelse for hvorfor lige netop det pigenavn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Pigent

babyMark skriver:

hej alle

Jeg ved ikke om jeg får en dreng eller en pige. Vi har et drengenavn på plads, men et pigenavn kan vi ikke lige blive enige om. Så har I nogle gode forslag?

Jeg er selv glad for "Laura", men det er min mand ikke så begejstret for. Og Frida kan jeg også godt lide.

Men kom frisk og giv evt. en begrundelse for hvorfor lige netop det pigenavn!

Både Laura og Frida er gode navne synes jeg.

Lige fortiden er jeg ret vild med Celina. Også var der en dag jeg fandt navnet Nadina og det synes jeg faktisk er ret sødt.

Ellers kan du lige få min navneliste

Naja/Naia/Naya/Naija 
Merle 
Maya/Maia/Maja/Maija  
Aya 
Augusta 
Fransiska 
Mynthe 
Rebekka 
Malucca 
Malicka 
Emma 
Sofie 
Cirkeline 
Cecilie 
Astrid 
Marie 
Vilhelmine/Wilhelmine 
Mathilde 
Rasmine 
Natali/Natalie (Udtales Na - ta - li) 
Mikkeline 
Lærke 
Celina 
Safina (Zaphina) 
Steffanie/Stephanie

Du er også meget velkommen til at kigge forbi  http://navnesnak.dk/default.asp

Så kan du oprette en bruger(: også kan vil de søde piger derinde og jeg godt hjælpe dig med at finde nogle navne. 

Anmeld

15. juni 2011

babyMark

hej med dig

tak for hjælpen. Har oprettet mig som bruger (Mariasbaby)

og vil helt sikkert se nærmere på den side. Den ser da ud til at indeholde alt om navne

Jeg fandt Aya på din navneliste. Det havde jeg ikke tænkt på før. Jeg synes faktisk det klinger smukt og er kort og præcist!

Anmeld

15. juni 2011

KamillaT

Silja/Silje 

Anmeld

15. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina

Synes det er et smukt navn og så er det ikke særlig brugt

Anmeld

15. juni 2011

hekran

Det lyder som en spændende hjemmeside. Jeg er ekstremt kræsen, når det kommer til navne! Jeg vil ikke have 'populære' navne, navne der staves med c, z, x, æ, ø, å eller lignende og pga min baggrund (er færing) skal pigenavne ikke slutte på e. Derudover kan jeg ikke lide puttenuttenavne der lyder som de ikke har konsonanter. Sidste krav er at navnene fungerer på mine to sprog. Det er da et under, at vores børn har fået navne 

Vores børn hedder Andrias (færøsk version af Andreas), Kristoffer og nyeste skud på stammen er Helena, der er 4 dage gammel.

Deres navne har alle en betydning. Andrias betyder mand eller mandig, Kristoffer er ret bogstaveligt og betyder en gave til Gud. Helena betyder helt rigtigt den smukke eller den lysende. Man får bare ikke de dybere meninger med et navn som Nanna, selvom det lyder sødt (håber ved Gud jeg ikke støder nogen! - i så fald undskyld!!!)

Husk, at dit barn skal bære navnet hele livet. Giv barnet et stærkt og 'bæredygtigt' navn 

Anmeld

15. juni 2011

BabyMus

babyMark skriver:

hej med dig

og vil helt sikkert se nærmere på den side. Den ser da ud til at indeholde alt om navne

Jeg fandt Aya på din navneliste. Det havde jeg ikke tænkt på før. Jeg synes faktisk det klinger smukt og er kort og præcist!

Aya er bare et super flot navn. Det står også på min egen liste. (:

Anmeld

15. juni 2011

Pigent

babyMark skriver:

hej med dig

Det var godt (: Så skal vi nok hjælpe dig. 

Anmeld

15. juni 2011

Musen5

Liv eller Leah.

Liv er det min store pige på 8 hedder og Leah er det lille prinsessen skal hedde.

/Mette 34+4

Anmeld

15. juni 2011

babyMark

Ja jeg synes også det skal være et bæredygtigt navn, og da gerne et med en eller anden betydning. Synes I kommer med en masse gode forslag. Min mand vil ikke rigtig ud med hvad han mener. Han vil gerne kende kønnet på forhånd og hvis det er relevant, så diskutere pigenavne. Hvordan har jeres mænd/partner det med navne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.