lykken brast :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

SussieThyssen

tb skriver:

så nåede vi ikke længere  jeg begyndte at pletbløde i går og i dag kom mens så for alvor.. Puha, det er hårdt!!!

nu tænker jeg så, skal man kontakte læge eller noget?? jeg nåede kun til 6.uge, ca. 5+3.. så udskiller kroppen ikke bare det hele selv??

har aldrig prøvet at miste før

Normalt klarer kroppen det helt selv, når man ikke er længere henne.
Men hvis du får stærke smærter og bløder voldsomt, så skal du omgående ringe til lægen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Rosa

Først et stort knus til dig  Det frygteligt surt og sørgeligt at miste, og jeg håber folk omkring dig passer godt på dig i disse dage. 

Jeg vil bare lige advare dig, ikke fordi jeg tror det sker, men så du er forberedt - det er ikke altid at læger og vagtlæger er særligt følsomme overfor os der kommer ind med spontane aborter. Jeg kom selv ind med en blødning under min graviditet, og har aborteret en gang tidligere, og det første lægen sagde da jeg fortalte hvorfor jeg var der, var "nå..? Og hvad vil du så have at jeg skal gøre ved det?!". 

I telefonen var de heller ikke specielt venlige eller empatiske, så du må ikke blive alt for ked af det hvis de virker lidt ligeglade. 

Men ring alligevel og tag "den skudsikre vest på" når du tager derud. Det KAN jo godt være at det bare er en almindelig "graviditetsblødning" - jeg blødte næsten nonstop gennem min graviditet fordi mine blodkar bristede mens livmoderen udvidede sig - det var slet ikke farligt. 

Og stort knus igen!

Rosa

Anmeld

12. juni 2011

ønskebørn74

tb skriver:

så nåede vi ikke længere  jeg begyndte at pletbløde i går og i dag kom mens så for alvor.. Puha, det er hårdt!!!

nu tænker jeg så, skal man kontakte læge eller noget?? jeg nåede kun til 6.uge, ca. 5+3.. så udskiller kroppen ikke bare det hele selv??

Ej sødeste!!!!  det er jeg ked at at høre!!!!!!!!!

Det er vigtigt at du kontakter lægen!!!!!

KÆMPE KRAMMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

12. juni 2011

Carina:-)

gravid20 skriver:

det er jeg frygtelig ked af at høre det er aldrig sjovt.. 

hvis du ikke er nået længere end uge 7 behøver du ikke kontakte lægen, det har jeg fået a vide hver gang, der er intet at gøre andet end at lade kroppen få lidt ro til at få det hele væk, hvilket den sagtens kan når du ikke var længere henne.. 

det gør mig virkelig ondt at høre 

Men der kan jo sidde rester som kan give infektioner.

Også selv om det er før 7 uge.

Jeg har mistet en del gange,og har 2 gange måtte igennem en udskarbning pga rester.

Anmeld

12. juni 2011

baby012

Carina:-) skriver:

Men der kan jo sidde rester som kan give infektioner.

Også selv om det er før 7 uge.

Jeg har mistet en del gange,og har 2 gange måtte igennem en udskarbning pga rester.

Ja, men der er ingen grund til at drage forhastede konklutioner. jeg har mistet 3 gange, og der har ingen af gangene været brug for en udskrabning. 

jeg fik bare a vide at kroppen selv skulle klare det, og hvis jeg så fik ondt når blødningen stoppede, skulle jeg kontakte dem.. 

Anmeld

12. juni 2011

CHD

Da jeg mistede i knap uge 8 sidst var jeg ved lægen og fik at vide at det skal man. De skal nemlig følge dit hcg niveau i blodet via blodprøver for at sikre sig det er faldende. Hvis niveauet ikke falder kan der nemlig være tale om en graviditet udenfor livmoderen og det er farligt. På Viborg sygehus giver de først helt slip på en når hcg niveauet er under 10. Jeg ville klart ringe til min læge og få det tjekket. Hos mig var der ingen problemer og kroppen udskilte selv det hele, men nogle gange skal kroppen have lidt hjælp i processen.

Jeg er ked af at høre du har mistet. Det er så hårdt!!! Håber du kommer ok igennem forløbet og snart bliver gravid igen

Anmeld

12. juni 2011

lukasmor

Er jeg ked af at høre

Anmeld

12. juni 2011

Chalala85

tb skriver:

Er jeg virkelig ked af at høre. Jeg hare selv haft sp i uge 6 og uge 4. Min læge undersøgte mig og jeg udskilte det hele selv. Var til kontrol en lille uge efter for at se det var som det skulle være. Kæmpe

Anmeld

12. juni 2011

Lou87

Altså jeg styrtblødte ikke, men havde nogle blødninger i starten også som jo helst ikk sku være der..
Den første kom også i weekenden, så ringede til vagtlæge og de sagde "ja det lyder jo desværre som om det er ved og gå naturens gang ..." (idiot!!) ... men jeg måtte komme ind hvis jeg var utryg eller lign.. og ellers sku jeg kontakte egen læge.

Jeg ringede så til egen læge mandag og kom op akut og blev tjekket - hun mente ikk og ku se nogle tegn på abort..
Og jeg blev dog også sendt videre til en tryghedsscanning hos en gynækolog hvor de scannede mig indefra som er det eneste man ku så tidligt.. og der ku man se lille fint foster med hjerteblink Og ingen andre tegn på nogen abort...

SÅ ja.. ville sige ring evt til vagtlæge og ellers i så fald egen læge for at være helt sikker
Jeg  fingre for dig! Giv li en update!

Anmeld

12. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg håber virkelig ikke at du er i gang med at abortere. Det er så frygteligt. Har du smerter? Styrtbløder du eller?? 

Du skal helt sikkert kontakte en læge. Det er ikke kun vigtigt at blive tjekket, men også vigtigt at få det konstateret. Hvis man f.eks. skal have ekstra tjek og lidt hjælp i fremtiden, er det godt at have dokumentation for abort.

Man skal nemlig igennem 3 spontane aborter før de vil hjælpe en med at holde ekstra øje, eller give noget hjælp til at holde på graviditeten.

Alt det bedste herfra. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.