Fødsel i gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

chael

SeptemberBaby skriver:

Enig, man er ikke i tvivl, når det FOR ALVOR er i gang, men hos mange kan optakten være ganske "let" - eller også har de bare en høj, høj smertetærskel. Og så lige pludselig, gør det rigtig ondt/vandet går osv. Og det kan altså godt medføre, at man kommer for sent ud af døren.Så selvom, man som førstegangsfødende får tudet ørene fulde af, at det tager laaaaang tid osv. med nr. 1, så er der altså også mange for hvilke, det går stærkt og opstår pludseligt.

Min nr. 1: slimprop lørdag, tegnblødning søndag, veer mandag, kraftige veer tirsdag - fødestue kl. 8 - 6-7 cm åben, fødsel tidligt onsdag morgen. I alt 40 timers veer, pressetid kun 25 min Født 40+1

Min nr 2: mandag eftermiddag - har det som om, jeg er ved at få influenza, småfeber, mange plukveer, senere tynd mave. Mandag aften - midnat - kontrol på fødegang, får kørt en strimmel, regelmæssige veer, men sendes hjem, da JM mener, at "man da bestemt ikk er tvivl, når man skal føde. Natten til tirsdag - mange hårde, regelmæssige veer. Kl. 6 går vandet, Kl. 7 kører vi på hospitalet, mere vand går undervejs, jeg kommer på fødestue, er heeelt åben. 7:45: Baby på brystet!  

Ville ønske jeg kunne være blevet på hospitalet fra mandag aften, da natten til tirsdag virkelig var hård, og jeg var bekymret for, om jeg NU måtte komme på fødegangen, eller om det var for tidligt. Og så endte det med, jeg var lige ved ikke at nå det...

Jeg sender vestøv afsted til dig, trådstarter! 

God fødsel!

Jeg fik reglmæssige veer med det samme om morgenen kl. 7 og kl. 13 var min datter født.

VEd igangsættelse med min søn, tog de vandet 10.35 og efter 15 min havde jeg reglmæssige veer, kl 14 er han født. 3½ time.

Så jeg tør slet ikke tænke på hvor hurtigt denne fødsel kan gå

Min jordemoder har sagt, jeg ikke må tøve med at komme ud af døren!

*Camilla 24+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Frk. Himmelblå

chael skriver:

Jeg fik reglmæssige veer med det samme om morgenen kl. 7 og kl. 13 var min datter født.

VEd igangsættelse med min søn, tog de vandet 10.35 og efter 15 min havde jeg reglmæssige veer, kl 14 er han født. 3½ time.

*Camilla 24+2

Nej, uha, jeg er tilbøjelig til at råde dig til at komme ud af døren NU .

Nej, du må godt nok ikke tøve eller opholde dig for langt fra hospitalet, når tiden nærmer sig. Og husk at have vandrejournalen med rundt i tasken, når du er ude i de sidste graviditetsuger.

Anmeld

10. juni 2011

chael

SeptemberBaby skriver:

Nej, uha, jeg er tilbøjelig til at råde dig til at komme ud af døren NU .

Nej, du må godt nok ikke tøve eller opholde dig for langt fra hospitalet, når tiden nærmer sig. Og husk at have vandrejournalen med rundt i tasken, når du er ude i de sidste graviditetsuger.

Nå ja, det må jeg hellere huske. Det var da en meget god ide, det havde jeg ikke tænkt på før Der lå den jo bare i tasken til hospitalet, men det er jo ikke sikkert vi når at få den med jo

*Camilla 24+2

Anmeld

10. juni 2011

Raj

chael skriver:

*Camilla 24+2

Uh jeg krydser fingre for at det går ligeså hurtigt for mig, det er der lidt tradition for i min familie Blev selv født på nærmest 2 timer!

Men der er vel ikke andet for at vente på de veer som man så ikke er i tvivl om uha

Anmeld

10. juni 2011

Raj

SeptemberBaby skriver:

Enig, man er ikke i tvivl, når det FOR ALVOR er i gang, men hos mange kan optakten være ganske "let" - eller også har de bare en høj, høj smertetærskel. Og så lige pludselig, gør det rigtig ondt/vandet går osv. Og det kan altså godt medføre, at man kommer for sent ud af døren.Så selvom, man som førstegangsfødende får tudet ørene fulde af, at det tager laaaaang tid osv. med nr. 1, så er der altså også mange for hvilke, det går stærkt og opstår pludseligt.

Min nr. 1: slimprop lørdag, tegnblødning søndag, veer mandag, kraftige veer tirsdag - fødestue kl. 8 - 6-7 cm åben, fødsel tidligt onsdag morgen. I alt 40 timers veer, pressetid kun 25 min Født 40+1

Min nr 2: mandag eftermiddag - har det som om, jeg er ved at få influenza, småfeber, mange plukveer, senere tynd mave. Mandag aften - midnat - kontrol på fødegang, får kørt en strimmel, regelmæssige veer, men sendes hjem, da JM mener, at "man da bestemt ikk er tvivl, når man skal føde. Natten til tirsdag - mange hårde, regelmæssige veer. Kl. 6 går vandet, Kl. 7 kører vi på hospitalet, mere vand går undervejs, jeg kommer på fødestue, er heeelt åben. 7:45: Baby på brystet!  

Ville ønske jeg kunne være blevet på hospitalet fra mandag aften, da natten til tirsdag virkelig var hård, og jeg var bekymret for, om jeg NU måtte komme på fødegangen, eller om det var for tidligt. Og så endte det med, jeg var lige ved ikke at nå det...

Jeg sender vestøv afsted til dig, trådstarter! 

God fødsel!

Mange tak, håber det hjælper så

Anmeld

10. juni 2011

BellaCiinea

MichelleLjungberg skriver:

Puha. Jeg havde mange plukkeveer, som begyndte at gøre en smule ondt, men da jeg ringede til fødegangen ved en tolv tiden, så fik jeg af vide, at det var helt normalt. Klokken 21, da jeg ringede igen, bad de mig komme op og få noget smertestillende. Da jeg trådte ind af hovedindgangen fik vandet. To timer efter havde jeg min datter på brystet

Du er Mia's lillesøster, ikk? =D

Anmeld

10. juni 2011

MLT

IsabellaCiinea skriver:

Du er Mia's lillesøster, ikk? =D

Hehe, jo 

Anmeld

10. juni 2011

BellaCiinea

Hehe, jo 

Hehe =D Ku bare lige kende efternavnet Og vidste at hendes søster havde fået barn

Så det måtte jo være dig =D

Anmeld

10. juni 2011

MLT

IsabellaCiinea skriver:

Hehe =D Ku bare lige kende efternavnet Og vidste at hendes søster havde fået barn

Så det måtte jo være dig =D

Hehe, ja det er mig! 

Anmeld

10. juni 2011

BellaCiinea

Hehe, ja det er mig! 

;P Der kan man bare se..

Og tillykke med din datter, selvom det nu er lidt tid siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.