SeptemberBaby skriver:
Enig, man er ikke i tvivl, når det FOR ALVOR er i gang, men hos mange kan optakten være ganske "let" - eller også har de bare en høj, høj smertetærskel. Og så lige pludselig, gør det rigtig ondt/vandet går osv. Og det kan altså godt medføre, at man kommer for sent ud af døren.Så selvom, man som førstegangsfødende får tudet ørene fulde af, at det tager laaaaang tid osv. med nr. 1, så er der altså også mange for hvilke, det går stærkt og opstår pludseligt.
Min nr. 1: slimprop lørdag, tegnblødning søndag, veer mandag, kraftige veer tirsdag - fødestue kl. 8 - 6-7 cm åben, fødsel tidligt onsdag morgen. I alt 40 timers veer, pressetid kun 25 min
Født 40+1
Min nr 2: mandag eftermiddag - har det som om, jeg er ved at få influenza, småfeber, mange plukveer, senere tynd mave. Mandag aften - midnat - kontrol på fødegang, får kørt en strimmel, regelmæssige veer, men sendes hjem, da JM mener, at "man da bestemt ikk er tvivl, når man skal føde. Natten til tirsdag - mange hårde, regelmæssige veer. Kl. 6 går vandet, Kl. 7 kører vi på hospitalet, mere vand går undervejs, jeg kommer på fødestue, er heeelt åben. 7:45: Baby på brystet!
Ville ønske jeg kunne være blevet på hospitalet fra mandag aften, da natten til tirsdag virkelig var hård, og jeg var bekymret for, om jeg NU måtte komme på fødegangen, eller om det var for tidligt. Og så endte det med, jeg var lige ved ikke at nå det...
Jeg sender vestøv afsted til dig, trådstarter!
God fødsel!
Jeg fik reglmæssige veer med det samme om morgenen kl. 7 og kl. 13 var min datter født.
VEd igangsættelse med min søn, tog de vandet 10.35 og efter 15 min havde jeg reglmæssige veer, kl 14 er han født. 3½ time.