Min mor er blevet modbydlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Mortilelias<3

Anonym skriver:

Hej.
Jeg har brug for at få svar på nogle ting, ang min mor og jeg. Jeg ville høre hvem der er gal på den af min mor og jeg.

Jeg er 17½ år gammel er ca 11 uger henne i min graviditet, også har jeg ikke fået andet end sviner af min mor hele tiden, i lørdags den 4/6-2011 blev jeg bare hakket ned af min mor og moster i 1½ time, og det var godt nok det væreste jeg har oplevet. Dagen efter den 5/6-2011 kunne min mor godt se det var forkert og hun havde ringet rundt til familien og sagt at nu skulle det stoppes, med at de hakker ned på mig, fordi det er ikke det man har brug for som ung gravid, og lige gået fra faderen til barnet.

Men nu er hun begyndt igen og kan ikke holde det ud mere, hvad kan jeg gøre ved det ? Kunne godt tænke mig at flytte til Odense og bo i en 3 værelses lejlighed, men hvordan kan det lade sig gøre når jeg først bliver 18 den 5 januar 2012 og barnet bliver født mellem 28 december 2011 til den 3. januar 2012, kan jo så risikere at det bliver senere, da min termin ikke er fast sat endnu, da lægerne ikke helt kan finde ud af hvor langt jeg er henne. Men er det uladsiggørligt at jeg kan få lov til at flytte for mig selv i Odense, for hele min familie er fra Fyn.

-Har fået stor set alle børne tingene, så de er meget snart på plads.

Hilsen den fortvivlede, og triste unge mor lige for tiden.

skriv lige privat til mig da jeg var igemmen det samme men ikk ønsker og ligge det her ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

aya-zia

Anonym skriver:

Hmm ja det har jeg godt hørt noget om at man kan få.

Men venter også på at min egen far ringer fra hans arbejde, han har tilbudt mig at bo hjemme ved ham, men der er ikke noget ved at bo i et over 300 m3 stort hus alene, og holde det rent, da han kun er i Danmark 2 gange om året.

Så håber lidt på at han vil betale indskud for mig, så jeg kan komme væk her fra, og vil ringe til kommunen idag, når min mor er smuttet, for har ikke lyst til at hun braser ind og blander sig, for vi ser forskelligt på det, men kan bare mærke på min egen krop det tager hårdt, at hun sådan skal svine mig til.

hold da op... hehe jeg tror jeg ville ELSKE at bo i så stort et hun kun med ungerne

men okay vent og hør din far... og ring så til kommunen sener

Anmeld

9. juni 2011

henh01

Du kan jo evt starte på en uddannelse eller få et job der ikke er hårdt for kroppen?

Uddannelsen kan du holde barsel fra og så genoptage når du er færdig med at holde barsel.

Anmeld

9. juni 2011

LC

Snak med kommunen, så kan de hjælpe dig.

Du kan jo søge en del tilskud iform af boligstøtte, moderens underholdning de sidste måneder inden fødslen(fra faren til barnet).

Så det bedste er nok at gå en tur på kommunen og få en snak om hvad du har brug for, og hvad der kan lade sig gøre.

Og er nok bedre at bo hos din far i en periode, ind til du kan få dit ejet. End at bo hos din mor, som du ikke virker så glad for at være sammen med for tiden.

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Du kan jo evt starte på en uddannelse eller få et job der ikke er hårdt for kroppen?

Uddannelsen kan du holde barsel fra og så genoptage når du er færdig med at holde barsel.

skal jeg starte på her til august altsår uddannelse

Anmeld

9. juni 2011

henh01

Anonym skriver:

skal jeg starte på her til august altsår uddannelse

så får du penge derfra

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

LC skriver:

Snak med kommunen, så kan de hjælpe dig.

Du kan jo søge en del tilskud iform af boligstøtte, moderens underholdning de sidste måneder inden fødslen(fra faren til barnet).

Så det bedste er nok at gå en tur på kommunen og få en snak om hvad du har brug for, og hvad der kan lade sig gøre.

Og er nok bedre at bo hos din far i en periode, ind til du kan få dit ejet. End at bo hos din mor, som du ikke virker så glad for at være sammen med for tiden.

tak for svaret
Jeg skal nok også bo ved min far i noget tid, og det er også der alle baby tingene kommer hen, fordi han har pladsen til det.

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

aya-zia skriver:

hold da op... hehe jeg tror jeg ville ELSKE at bo i så stort et hun kun med ungerne

men okay vent og hør din far... og ring så til kommunen sener

Det ville jeg nok også i bund og grund Men da der ingen rigtig have er, der er flisebelagt også er der en kæmpe fiske damp med køjkaper i :s Også ville jeg ikke have ro i sindet til at mit barn skulle holdes øje med hele tiden, for tænk hvis han/hun falder i den sø, og jeg er mega bange for fisk, og det er bare stor og ulækre, men min far går meget op i det.

Anmeld

9. juni 2011

-Sigrid-

henh01 skriver:

så får du penge derfra

Man får penge (SU) som 17 årig hvis man er gravid og går på uddannelse? Også hvis det er gymn?

Anmeld

9. juni 2011

Kofoed.

henh01 skriver:

så får du penge derfra

Hun kan ikke få SU, hvis hun er under 18 ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.