Heej
Jeg har boet i Slagelse stort set hele mit liv - og bliver her nok også.. Her er masser af muligheder for uddannelse - gymnasium, teknisk skole, sygeplejeskole, social og sundhedsskole og universitet (sådan da..). Lidt for enhver smag..
Masser af caféer, restauranter, grønne områder, forskellige slags sport, vuggestuet, børnehaver, skoler - og tog til Kbh hver halve time.
Iøvrigt kan Slagelse "prale" af en McDonalds - og lige nu er de igang med at bygge både en Burger King og en Sunset Boulevard (som iøvrigt begge søger medarbejdere). Ellers er der masser af firmaer - et arbejde skal du nok finde. Og her er masser af indkøbsmuligheder, både dagligvarer og alt muligt andet - vi har da et center fyldt med butikker 
Om sommeren er der Slagelse Festuge - en hel uge fyldt med aktiviteter og musik - i år kan man fx købe et "armbånd" til en hund, som så giver adgang til 4 koncerter på Nytorv - bla Dodo & The Dodos. Og sidst i september er her Kulturnat, hvor stort set hele bymidten har ekstra gode tilbud og aktiviteter - også til børn. De sidste år har det været en spøgelses tur nede i den gamle p-kælder under Nytorv - børnene ÆLSKER det
Jeg synes at Slagelse er et dejligt sted (hvis altså lige man holder sig lidt væk fra nordbyen) - men ellers stille og roligt. FOB har også nogle gode lejligheder og rækkehuse i Håndværkerparken og på Dannevirkevej.
Håber du kan bruge lidt af det - og bare spørg, hvis der er noget
Stort
fra Janni (indfødt Slagelseaner
)
Anmeld