Slagelse folk - kig her !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

Steph_Laurits

Noneother skriver:

Nej altså. Vi har osse "folk fra ande lande" herude. -men de opfører sig pænt. Så jeg vil ikke kalde det ghetto på nogen måde. Her er mest af alt fyldt med unge mødre, og ældre mennesker.

Nååh okay, ja der var også folk fra andre lande da vi boede der.
Havde bare hørt det skulle være meget efter vi flyttede.
Dengang var det mest børnefamilier og indvandrere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

jv30

Heej

Jeg har boet i Slagelse stort set hele mit liv - og bliver her nok også.. Her er masser af muligheder for uddannelse - gymnasium, teknisk skole, sygeplejeskole, social og sundhedsskole og universitet (sådan da..). Lidt for enhver smag..

Masser af caféer, restauranter, grønne områder, forskellige slags sport, vuggestuet, børnehaver, skoler - og tog til Kbh hver halve time.

Iøvrigt kan Slagelse "prale" af en McDonalds - og lige nu er de igang med at bygge både en Burger King og en Sunset Boulevard (som iøvrigt begge søger medarbejdere). Ellers er der masser af firmaer - et arbejde skal du nok finde. Og her er masser af indkøbsmuligheder, både dagligvarer og alt muligt andet - vi har da et center fyldt med butikker

Om sommeren er der Slagelse Festuge - en hel uge fyldt med aktiviteter og musik - i år kan man fx købe et "armbånd" til en hund, som så giver adgang til 4 koncerter på Nytorv - bla Dodo & The Dodos. Og sidst i september er her Kulturnat, hvor stort set hele bymidten har ekstra gode tilbud og aktiviteter - også til børn. De sidste år har det været en spøgelses tur nede i den gamle p-kælder under Nytorv - børnene ÆLSKER det

Jeg synes at Slagelse er et dejligt sted (hvis altså lige man holder sig lidt væk fra nordbyen) - men ellers stille og roligt. FOB har også nogle gode lejligheder og rækkehuse i Håndværkerparken og på Dannevirkevej.

Håber du kan bruge lidt af det - og bare spørg, hvis der er noget

Stort fra Janni (indfødt Slagelseaner)

Anmeld

8. juni 2011

Lou87

Maggieh skriver:

åårh okey, altså de hansen lejl. har vel ikke noget at gøre med dem man finder på boligportalen vel?? :p 

eeeej hvor godt så er du også med i byde Maggie velkommen til slagelse baby komsammen 

det lyder som et super sted ! 

Du kan godt se hvem der udlejer dem, så tror det umiddelbart ikke.
Men ellers kan du altid finde deres lejligheder på deres hjemmeside.. så kan du se om det er den samme evt.

Og haha ja jeg er da frisk
Altid sjovt og møde dem bag skærmen

Anmeld

8. juni 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg bor lige uden for Slagelse (9 km. derfra), ville meget gerne flytte til Slagelse, men det vil kæresten ikke. Han er født og opvokset der

Anmeld

8. juni 2011

Magsen

jv30 skriver:

Heej

Jeg har boet i Slagelse stort set hele mit liv - og bliver her nok også.. Her er masser af muligheder for uddannelse - gymnasium, teknisk skole, sygeplejeskole, social og sundhedsskole og universitet (sådan da..). Lidt for enhver smag..

Masser af caféer, restauranter, grønne områder, forskellige slags sport, vuggestuet, børnehaver, skoler - og tog til Kbh hver halve time.

Iøvrigt kan Slagelse "prale" af en McDonalds - og lige nu er de igang med at bygge både en Burger King og en Sunset Boulevard (som iøvrigt begge søger medarbejdere). Ellers er der masser af firmaer - et arbejde skal du nok finde. Og her er masser af indkøbsmuligheder, både dagligvarer og alt muligt andet - vi har da et center fyldt med butikker

Om sommeren er der Slagelse Festuge - en hel uge fyldt med aktiviteter og musik - i år kan man fx købe et "armbånd" til en hund, som så giver adgang til 4 koncerter på Nytorv - bla Dodo & The Dodos. Og sidst i september er her Kulturnat, hvor stort set hele bymidten har ekstra gode tilbud og aktiviteter - også til børn. De sidste år har det været en spøgelses tur nede i den gamle p-kælder under Nytorv - børnene ÆLSKER det

Jeg synes at Slagelse er et dejligt sted (hvis altså lige man holder sig lidt væk fra nordbyen) - men ellers stille og roligt. FOB har også nogle gode lejligheder og rækkehuse i Håndværkerparken og på Dannevirkevej.

Håber du kan bruge lidt af det - og bare spørg, hvis der er noget

Stort fra Janni (indfødt Slagelseaner)

hvor perfekt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

tuuusind tak for din besked !! 

endnu engang godt nyt om slagelse !! 

Anmeld

8. juni 2011

Magsen

Lou87 skriver:

Du kan godt se hvem der udlejer dem, så tror det umiddelbart ikke.
Men ellers kan du altid finde deres lejligheder på deres hjemmeside.. så kan du se om det er den samme evt.

Og haha ja jeg er da frisk
Altid sjovt og møde dem bag skærmen

synes nemlig også det er interesant at se hvem der sidder bag !! 

specielt hvis ''i'' måske kunne vise mig byen hehe

Anmeld

8. juni 2011

Lou87

Maggieh skriver:

synes nemlig også det er interesant at se hvem der sidder bag !! 

specielt hvis ''i'' måske kunne vise mig byen hehe

De baby møder og kage dage jeg har været til indtil videre har da kun været positivt ihvertfald

Og jamen helt sikkert.. jeg ka sagtens vise dig centeret ihvertfald

Anmeld

8. juni 2011

Magsen

Mamman skriver:

Jeg bor lige uden for Slagelse (9 km. derfra), ville meget gerne flytte til Slagelse, men det vil kæresten ikke. Han er født og opvokset der

seriøst ? :p tú ert konufólk tú mást klára at yvurtala hann hehehe

(føroydingur ha??)

Anmeld

8. juni 2011

Magsen

Lou87 skriver:

De baby møder og kage dage jeg har været til indtil videre har da kun været positivt ihvertfald

Og jamen helt sikkert.. jeg ka sagtens vise dig centeret ihvertfald

alle(næsten) virker sku også meget søde herinde

yeey, shoppe  hihi eej, det har jeg sku ikke råd til 

Anmeld

8. juni 2011

Lou87

Maggieh skriver:

alle(næsten) virker sku også meget søde herinde

yeey, shoppe  hihi eej, det har jeg sku ikke råd til 

Ja der er mange herlige kvinder iblandt os

Hehe heller ikk mig.. shoppede dog så li lidt nyt tøj til lillepigen i dag, men det var noget af det hun manglede! så det var lovligt, eller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.