Brønderslevsagen - Føj for en omgang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

Faith

Albertesmor skriver:

Det var egentlig også for at uddybe at det burde have været taget MEGET alvorligt da jeg nægter at tro på at et så lille barn tager ordet tæve i sin mund medmindre det er meget meget slemt.

Enig!

Havde faktisk en diskussion med min mand efter programmet om man skal gribe ind hvis man ser naboens barn løbe rundt i ble udenfor i 10 graders frost (ligesom nogle af børnene fra Brønderslev gjorde). Min klare holdning er Ja selvfølgelig skal man det! Det er ens pligt at gribe ind hvis man har den mindste mistanke om at børn lider overlast. Min mand mente i første omgang at det skal man ikke blande sig i. Fik dog omvendt ham. Det er jo netop den holdning der gør at børn sommetider går alt for længe for lud og koldt vand inden der gribes ind. Folk har nok i deres eget og synes ikke lige de gider blande sig i det der sker uden for matriklen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Mi

Eva. skriver:

Ja, der er mennesker med en voldsom kynisme der besidder disse job, skulle man tro...kan huske vi havde en sagsbehandler ude på semi og jeg spurgte hende i en sag om vold mod en lille dreng, hvordan hun kunne leve med at faderen bare havde barnet og der ikke rigtig skete noget, at dette barn blev svigtet...jamen, det havde været slemt en gang hvor hun havde set barnet men ellers var det ikke slemt nå r ikke hun så dem!!!!!! jeg var rystet, magen til uempatisk kynisk tilgang...øv altså...man kan jo tænke over hvilke mennesker der bliver i det system som det er nu...altså hvilke typer af socialrådgivere der kan se sig selv i øjnene..

Jeg har også siddet og skældt ud i stuen, jeg ville aldrig ALDRIG kunne stå på tv og forsvarer at man ikke har grebet ind. Jeg ville hellere sige mit job op!!!

Anmeld

6. juni 2011

Aves.

Mi skriver:

Jeg har også siddet og skældt ud i stuen, jeg ville aldrig ALDRIG kunne stå på tv og forsvarer at man ikke har grebet ind. Jeg ville hellere sige mit job op!!!

Men tænk på alle dem der dagligt sidder og er med til omsorgssvigt og endda får penge for det...

Anmeld

6. juni 2011

Mi

Albertesmor skriver:

Det var egentlig også for at uddybe at det burde have været taget MEGET alvorligt da jeg nægter at tro på at et så lille barn tager ordet tæve i sin mund medmindre det er meget meget slemt.

Ja, de skulle skamme sig, de sagsbehandlere og embedsmænd som har siddet med den sag

Anmeld

6. juni 2011

Mi

Eva. skriver:

Men tænk på alle dem der dagligt sidder og er med til omsorgssvigt og endda får penge for det...

Ja det er sku deprimerende

Anmeld

7. juni 2011

Carina1977

http://gonews.dk.msn.com/indland/artikel.aspx?cp-documentid=158123030

Tjaa synes ikke han fortjener at blive beskyttet, efter alt det han har gjort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.