MissMaria skriver:
Hej 
Er virkelig glad for du gider svare på alle mine "dumme" spørgsmål...
Her hjemme bruger vi også mærket Huggies i bleer... Så det kunne jo ikke være bedre...
Bruger godt nok skumvaskeklude... Så tager nogle med, ellers må jeg finde på noget andet i stedet.. Har de så ikke vådeservietter ?
Han når lige at blive 3,5 mdr. ca når vi tager afsted.. Så vil jo helst ikke undværre min vogn! Men tænker jeg også tager min bæresele med.. Så har jeg jo begge dele, alt efter hvad behov der bliver 
Er det kun på apoteket man kan købe MME?
Nej taler desværre ikke spansk.. Har købt mig en palør - som jeg håber at kunne bruge, når der skal handles... Men tænker da, at de kan snakke lidt engelsk, som her i DK...
Har lige snakket med SP i dag, når han bliver 4 mdr. kan han drikke vandet uden det skal koges først.. Så bliver det jo nemmer..
Knus Maria
Hej igen
Du ved nok at der ikke findes dumme spoergsmaal, og da slet ikke naar du bare vil det bedste for din soen. Jeg synes bare det er hyggeligt 
Ja, de bruger mest vaadeservietter hernede, saa de kan let koebes. Man kan jo selvfoelgelig ogsaa koebe en svamp eller lignende.
Man kan godt faa noget MME i supermarkeder, men saa er det andre maerker som Nestlé eller den slags. Men hernede er der et apotek paa hvert gadehjoerne, saa jeg ville satse paa det maerke jeg naevnte i sidste svar.
Nej, naar han er 3 1/2 maaned kan du slet ikke undvaere barnevognen endnu. Det gaar nok ogsaa. Det er bare rart at vaere opmaerksom paa det.
Engelsk kan godt bruges hernede til en vis grad. Du kan godt sige "big" eller "hello". Men hvis du spoerger om modermaelkserstatning paa engelsk, saa tror jeg bare de vil kigge uforstaaende paa dig.
Jeg kan ikke huske helt praecist hvornaar de anbefaler vandet hernede til spaedboern, men jeg mener altsaa det er aeldre end 4 mdr. Der er jo ngoet mere klor i. Jeg spoerger lige min kollega, hun har givet sin soen sutteflaske, saa hun ved det nok bedre.
Hernede er folk meget naergaaende naar det kommer til smaa boern. Men kun fordi de er meget glade for boern. De vil gerne dikke dikke og holde og roere ved. Og de er ikke altid saa respektfulde som man maaske er i Danmark. Paa den ene side er det dejlgit at de siger saa mange paene ting om barnet og man savner det hele naar man kommer til Danmark, men nogen gange kan det maaske blive lidt for meget. Ogsaa alt efter hvilken slags person du er. Det er ikke noget skraemmende eller noget, men maaske noget du vil studse lidt over.
I Spanien ved du nok at der generelt er flere lommetyve og andre mennesker der ikke har den store respekt for folks ting. Ikke den almindelig spanier, selvfoelgelig, men der er store sandsynlighed for at nogen vil proeve at hjaelpe dig af med din taske eller pung eller lignende. Dette siger jeg paa ignen maade for at skraemme dig, men for at du er forberedt. Vi danskere har en tendens til at vaere lidt naive i den henseende, mig selv inkluderet. Saa bedre lidt for paapasselig end en rygsaek mindre. Hvis du er paa café saa laeg ikke bare tasken i en stol, laeg ikke bare mobilen frit paa bordet. Jeg har flere gange set at den slags pludelig er vaek.