Brug for en lejlighed i Madrid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.127 visninger
25 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

MissMaria

Hej Alle

Min kæreste, vores søn og jeg, skal til efteråret til Madrid, hvor vi skal være i ca 3 mdr.

Derfor vil jeg høre om nogle af Jer herinde kender nogle eller selv har en lejlighed i Madrid, som i vil leje ud??

Knus Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

3rollinger

MissMaria skriver:

Hej Alle

Min kæreste, vores søn og jeg, skal til efteråret til Madrid, hvor vi skal være i ca 3 mdr.

Derfor vil jeg høre om nogle af Jer herinde kender nogle eller selv har en lejlighed i Madrid, som i vil leje ud??

Knus Maria

Jeg har ikke selv lige nogen til leje, men jeg kan give dig et par hjemmesider hvor du kan finde én, hvis du er interesseret.

Jeg kan ogsaa sende en mail ud til vores danskernet, hvis du sender en til mig med naermere dato og specifikationer.

Bh

Trine

Anmeld

19. juni 2011

MissMaria

3rollinger skriver:

Jeg har ikke selv lige nogen til leje, men jeg kan give dig et par hjemmesider hvor du kan finde én, hvis du er interesseret.

Jeg kan ogsaa sende en mail ud til vores danskernet, hvis du sender en til mig med naermere dato og specifikationer.

Bh

Trine

Hej

Ellers mange tak... Men vi er faktisk så heldige at vi har fundet en lejlighed... Så nu er vi rigtig begyndt at glæde os til at flytte der ned

Knus Maria

Anmeld

19. juni 2011

3rollinger

Super, hvis du har nogen spoergsmaal eller andet, saa maa du sige til. Jeg bor hernede nu paa 12. aar

Anmeld

1. august 2011

MissMaria

3rollinger skriver:

Super, hvis du har nogen spoergsmaal eller andet, saa maa du sige til. Jeg bor hernede nu paa 12. aar

Tak... Synes jeg har rigtig mange spørgsmål... Men tænker der vel ikke er meget forskel på at gå på barsel i DK eller spanien.

Vi rejser til Spanien her sidst i august, vi har lejligheden fra den 29. Kan godt mærke det kommer tæt på...

Vi skal bo rimelig centralt, tror jeg! Det hedder "Calle de jaén" 28020 Madrid!

Regner med kun lige at tage bleer med til den første nat/morgen. Det samme gælder for MME. For det kan vi jo bare købe der nede. Ved du om der er nogle mærker der bedre end andre?

Er det nemt at komme rundt med barnevogn ?

Ved ikke om der er andre ting, som er vigtig at huske på hjemme fra?

Håber ikke jeg stiller for mange spørgsmål...

Knus Maria som virkelig glæder sig til at komme til Spanien

Anmeld

1. august 2011

Drømme

Jeg kender til et meget billigt sted i midten af Madrid ( boede der da jeg var i praktik.. Zoo Aquarium de Madrid er et utroligt skønt sted ) Men det er desværre kun for kvinder.

Kender også til et billigt sted ca. ½ time fra midtbyen,hvid det er ?

Anmeld

1. august 2011

Drømme

Kan se du har fundet et sted xD

God tur !! 

Anmeld

1. august 2011

MissMaria

Drømme skriver:

Kan se du har fundet et sted xD

God tur !! 

Ja, vi har fundet et sted

Men ellers tak, det har ikke været det nemmest at finde et sted at bo (til rimelig penge) når man kun skal være afsted i 3 mdr.

VH Maria

Anmeld

2. august 2011

3rollinger

MissMaria skriver:

Tak... Synes jeg har rigtig mange spørgsmål... Men tænker der vel ikke er meget forskel på at gå på barsel i DK eller spanien.

Vi rejser til Spanien her sidst i august, vi har lejligheden fra den 29. Kan godt mærke det kommer tæt på...

Vi skal bo rimelig centralt, tror jeg! Det hedder "Calle de jaén" 28020 Madrid!

Regner med kun lige at tage bleer med til den første nat/morgen. Det samme gælder for MME. For det kan vi jo bare købe der nede. Ved du om der er nogle mærker der bedre end andre?

Er det nemt at komme rundt med barnevogn ?

Ved ikke om der er andre ting, som er vigtig at huske på hjemme fra?

Håber ikke jeg stiller for mange spørgsmål...

Knus Maria som virkelig glæder sig til at komme til Spanien

Hej Maria

Du spoerger bare vaek, alle de spoergsmaal du vil 

Adressen er rimelig central. Jeg kender ikke lige omraadet personligt, men det er jo ikke saa langt fra Bernabeu og Cuatro Caminos, saa det ser slet ikke tosset ud.

Mht bleer saa er de to store maerker Huggies og Dodot. Dodot svarer vist til Pampers derhjemme. Personligt bruger jeg Huggies fordi jeg synes de er ligesaa gode som Dodot, men er en anelse billigere. Man kan ikke faa skumgummivaskeklude hernede, saa bruger du det, skal du have forsyninger med hjemmefra.

Det er som saadan ikke noget problem at komme rundt med barnevogn, omend at de spanske barnevogne jo er ulige meget mindre end en dansk og bruges i meget kortere tid. Og det heel er taenkt lidt mere til den stoerrelse barnevogne. Bilerne kan ogsaa af og til vaere parkeret saa taet at man maa gaa en omvej naar man skal over vejen.

Hvor gammel er din soen?

Mht MME saa har vi altid brugt et maerke der hedder Almiron, anbefalet af laegen. Jeg smagte paa det og min egen maelk ved foerste barn og det smagte meget ens . Det koebes paa apoteket.

Snakker du spansk?

Ellers saa er der ikke den store forskel udover at der jo nok er 35º naar du kommer herned og det kraever jo at soennike faar en hel del mere vand end normalt. Saa du skal tilbyde ham ofte. Vandet i Madrid kan sagtens drikkes fra hanen hvis man kan enes med smagen.

Jeg vender lige tilbage hvis jeg kommer i tanke om mere.

Anmeld

2. august 2011

MissMaria

3rollinger skriver:

Hej Maria

Du spoerger bare vaek, alle de spoergsmaal du vil 

Adressen er rimelig central. Jeg kender ikke lige omraadet personligt, men det er jo ikke saa langt fra Bernabeu og Cuatro Caminos, saa det ser slet ikke tosset ud.

Mht bleer saa er de to store maerker Huggies og Dodot. Dodot svarer vist til Pampers derhjemme. Personligt bruger jeg Huggies fordi jeg synes de er ligesaa gode som Dodot, men er en anelse billigere. Man kan ikke faa skumgummivaskeklude hernede, saa bruger du det, skal du have forsyninger med hjemmefra.

Det er som saadan ikke noget problem at komme rundt med barnevogn, omend at de spanske barnevogne jo er ulige meget mindre end en dansk og bruges i meget kortere tid. Og det heel er taenkt lidt mere til den stoerrelse barnevogne. Bilerne kan ogsaa af og til vaere parkeret saa taet at man maa gaa en omvej naar man skal over vejen.

Hvor gammel er din soen?

Mht MME saa har vi altid brugt et maerke der hedder Almiron, anbefalet af laegen. Jeg smagte paa det og min egen maelk ved foerste barn og det smagte meget ens . Det koebes paa apoteket.

Snakker du spansk?

Ellers saa er der ikke den store forskel udover at der jo nok er 35º naar du kommer herned og det kraever jo at soennike faar en hel del mere vand end normalt. Saa du skal tilbyde ham ofte. Vandet i Madrid kan sagtens drikkes fra hanen hvis man kan enes med smagen.

Jeg vender lige tilbage hvis jeg kommer i tanke om mere.

Hej

Er virkelig glad for du gider svare på alle mine "dumme" spørgsmål...

Her hjemme bruger vi også mærket Huggies i bleer... Så det kunne jo ikke være bedre...

Bruger godt nok skumvaskeklude... Så tager nogle med, ellers må jeg finde på noget andet i stedet.. Har de så ikke vådeservietter ?

Han når lige at blive 3,5 mdr. ca når vi tager afsted.. Så vil jo helst ikke undværre min vogn! Men tænker jeg også tager min bæresele med.. Så har jeg jo begge dele, alt efter hvad behov der bliver

Er det kun på apoteket man kan købe MME?

Nej taler desværre ikke spansk.. Har købt mig en palør - som jeg håber at kunne bruge, når der skal handles... Men tænker da, at de kan snakke lidt engelsk, som her i DK...

Har lige snakket med SP i dag, når han bliver 4 mdr. kan han drikke vandet uden det skal koges først.. Så bliver det jo nemmer..

Knus Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.