MissMaria skriver:
Tak... Synes jeg har rigtig mange spørgsmål... Men tænker der vel ikke er meget forskel på at gå på barsel i DK eller spanien.
Vi rejser til Spanien her sidst i august, vi har lejligheden fra den 29. Kan godt mærke det kommer tæt på...
Vi skal bo rimelig centralt, tror jeg! Det hedder "Calle de jaén" 28020 Madrid!
Regner med kun lige at tage bleer med til den første nat/morgen. Det samme gælder for MME. For det kan vi jo bare købe der nede. Ved du om der er nogle mærker der bedre end andre?
Er det nemt at komme rundt med barnevogn ?
Ved ikke om der er andre ting, som er vigtig at huske på hjemme fra?
Håber ikke jeg stiller for mange spørgsmål...
Knus Maria som virkelig glæder sig til at komme til Spanien 
Hej Maria
Du spoerger bare vaek, alle de spoergsmaal du vil 
Adressen er rimelig central. Jeg kender ikke lige omraadet personligt, men det er jo ikke saa langt fra Bernabeu og Cuatro Caminos, saa det ser slet ikke tosset ud.
Mht bleer saa er de to store maerker Huggies og Dodot. Dodot svarer vist til Pampers derhjemme. Personligt bruger jeg Huggies fordi jeg synes de er ligesaa gode som Dodot, men er en anelse billigere. Man kan ikke faa skumgummivaskeklude hernede, saa bruger du det, skal du have forsyninger med hjemmefra.
Det er som saadan ikke noget problem at komme rundt med barnevogn, omend at de spanske barnevogne jo er ulige meget mindre end en dansk og bruges i meget kortere tid. Og det heel er taenkt lidt mere til den stoerrelse barnevogne. Bilerne kan ogsaa af og til vaere parkeret saa taet at man maa gaa en omvej naar man skal over vejen.
Hvor gammel er din soen?
Mht MME saa har vi altid brugt et maerke der hedder Almiron, anbefalet af laegen. Jeg smagte paa det og min egen maelk ved foerste barn og det smagte meget ens
. Det koebes paa apoteket.
Snakker du spansk?
Ellers saa er der ikke den store forskel udover at der jo nok er 35º naar du kommer herned og det kraever jo at soennike faar en hel del mere vand end normalt. Saa du skal tilbyde ham ofte. Vandet i Madrid kan sagtens drikkes fra hanen hvis man kan enes med smagen.
Jeg vender lige tilbage hvis jeg kommer i tanke om mere.