Hvornår begynder i at købe alt ind til den lille ny .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2008

Diana...

Eva skriver:

Ja.,....GAMMEL og OVERTRO....dvs intet som har med virkeligheden eller vores liv i vores samtid at gøre...

Ja det kan godt være men der er nu mange der går op i det alligevel. og jeg er en af dem. ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2008

Honningblomst

Diana/Claus skriver:

Ja det kan godt være men der er nu mange der går op i det alligevel. og jeg er en af dem. ;o)

Nemlig..ligesom ikke gå under stiger og sorte katte, spejle osv...
Men der er jo ingen grund til det...altså hvis man gerne vil have vognen hjem og sengen redt osgå...og skulle barnet dø ved fødslen, så tror jeg en barnevogn som er købt er det mindste problem.
Men man gør jo som man synes nemmest...
Knus..

Anmeld

25. november 2008

wamse

Jeg havde heller intet gemt fra de to ældste, da der var 10 år ned til nr. 3. Jeg købte også en del i januar udsalg, jeg var sat til sidst i marts. Jeg havde dog købt noget ret tidligt, da jeg blødte voldsomt flere gange, og bare for at "vise" min lille blob at jeg troede på den, så købte jeg noget babytøj
Men alt det med skrøner om ikke at have noget hjemme før barnet, er i mine øjne vås, og kan kun give kvinder dårlig samvittighed, hvis de har noget hjemme, og der så sker noget dårligt. Gammel vås og overtro kan man ikke bruge til noget i sådan en situation.

Anmeld

25. november 2008

Anja

3 gangs mor skriver:

Nej jeg har intet gemt ,, Min yngste er 13 år så det ville nok være temmeligt umoderne nu ... Det kan være vi skal ud og monster shoppe til jan . udsalg så Så kan vi købe det hele på en gang .. Der er vel ingen der køber barnevogn og tager den med hjem før barnet er født vel ????

Hvorfor ikke tage barnevognen med hjem ??

Det med gammel overtro, synes jeg er noget pjat. Hvad så når det ikke er første gang og man stadig har barnevognen stående fra den første ?? Det er vel det samme ....

Anmeld

25. november 2008

Stumpen

Anja skriver:

Det med gammel overtro, synes jeg er noget pjat. Hvad så når det ikke er første gang og man stadig har barnevognen stående fra den første ?? Det er vel det samme ....

Vi havde også barnevognen hjemme en månedstid før stumpen kom til verden.. Men den blev ikke redt inden hun var født, ligesom hun sov en lur i sin dåbskjole inden den blev taget af.. Et sted synes jeg det er hyggeligt med de gamle traditioner/overtro om nogen vil..

Men altså vi valgte at tage barnevognen hjem, for når man får nr. to så er der jo nok allerede en barnevogn i huset/evt. på loftet efter det forrige barn...

Min søster og svorger købte alt hos Malle, men fik det først hjem da min nevø var købt... På den måde skulle de ikke returnere noget hvis det skulle gå galt/hjem til et hus fyldt med babyudstyr... Den tanke kan jeg også godt lide, selvom det nok ikke er det sværeste, hvis man har mistet sin baby...
Anja

Anmeld

25. november 2008

Mca<3

Eva skriver:

Jo, hvorfor ikke...?? jeg havde da købt og taget hjem alle tre gange....men du har jo god tid endnu, så smart at vente til januar..
KNus..

Jo kan se nedenunder at jeg huskede rigtigt ,, der var noget gammelt overtro omkring barnevogne ... og jeg er meget overtroisk

Anmeld

25. november 2008

Mca<3

Anja skriver:

Jo du har ret , men tænker det er noget andet når man har den i forevejen ,, he he

Anmeld

25. november 2008

Anne

Hejsa
Da jeg var gravd med Rasmus kunne jeg slet ikke vente emd at købe. Så barnevognen blev købt, da jeg var i uge 11 og eller begyndte jeg at købe tøj. Jeg var nemlig voerbevist om, at jeg fik en pige...
Ved scanningen i uge 20 fandt ejg så ud af, at pigen var med tap Så jeg måtte i gang med at købe tøj igen. Men jeg er født med et monster-overdemensioneret- shoppegen, så det var ok Pigetøjet fik en veninde, som fødte et par uger efter mig

KH
Anne

Anmeld

25. november 2008

MetteT

Jeg er 36+ og vi tog ud i Børnebiksen i låsby (ved Århus) og købte det meste samlet for ca en måned siden... Fik nogle rigtig dejlige rabatter.. når vi købte det samlet... Barnevognen købte vi også, men den blir først hentet engang i næste uge, da der ikke var plads i bilen..

-Mette

Anmeld

25. november 2008

starsofheaven

3 gangs mor skriver:

Nej jeg har intet gemt ,, Min yngste er 13 år så det ville nok være temmeligt umoderne nu ... Det kan være vi skal ud og monster shoppe til jan . udsalg så Så kan vi købe det hele på en gang .. Der er vel ingen der køber barnevogn og tager den med hjem før barnet er født vel ????

Vi havde vores nye abrnevogn stående hos mine forældre og så hentede min kæreste den samme eftermiddag som vi kom hjem fra sygehuset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.