Hvad gør i når jeres børn, gør, hvad der er blevet sagt de ikke må?
For eksempel lige for lidt siden.. Isabella var blevet puttet, og jeg havde læst en historie. Hun spurgte bagefter om hun måtte kiggede videre selv, og det sagde jeg nej til, fordi vi skulle tidligt op imorgen, og lagde bogen på plads.. 2 min efter skulle jeg ind efter noget jeg havde glemt, også sad hun i sengen, og kiggede i bogen alligevel?
Igår, kunne jeg høre at hun snakkede til en fremmed mand nede i gården, og spurgte ham om hvad han hed.. Hun har fået af vide en del gange, også for nyligt, at man IKKE snakker til fremme mennesker! Og alligevel er det bare så super duper spændene, at hun ikke kan lade være, og blev åbenbart ret overrasket over, at vi kunne høre det..
Jeg er "ny" i faget som fuldtidsmor for hende, da hun har været i pleje siden hun var lille, og er først lige flyttet hjem igen for en uge siden.. Jeg prøver på at have i baghovedet at hun lige er flyttet, og hun skal have tid til at lære alle tingene, og hvordan vi gør til hverdag osv, men er samtidig opmærksom på, at de faste rammer skal være på plads fra start af.. Men når hun gør de her ting, som er fuldstændig modsat af, hvad hun lige har fået af vide, så aner jeg faktisk ikke hvad jeg skal gøre
Jeg vil ikke til at skælde hende ud lige inden hun skal sove, men synes stadig hun skal vide, at det ikke er i orden.. Men synes tit, at det er at snakke til en støvfnug, når jeg siger, at det ikke er i orden, også selvom jeg siger det stille og roligt, og uden for meget dramatik.. Spørger jeg hende om hvorfor hun gør det alligevel, så får jeg ALTID bare et skuldertræk og et "det ved jeg ikke"...
Jeg vil bare ikke ende i en situation, hvor hun er bedøvende ligeglad med hvad jeg siger..