hvad er anderledes ved at få nr to?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

bagger26

Mere ro på..  Man ved hvad man går ind til, da man har været igennem det en gang før.. Så for mig var nr 2 mere afslappet, da jeg jo vist hvad jeg gik ind til..  Og nej man har det ikke den samme symbiose-tilstand ved barn nr 2, som eva beskriver, fordi den ældste kommer og "forstyrre" den lille bobbel, men det gør ikke noget man får så meget andet istedet for..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

JustAnotherName

Der er stadig ikke den samme symbiose da man har andre børn, det er jo et faktum. Jeg syntes personligt det er blevet bedre for hvert barn og ikke mindst jo ældre de bliver.

Symbiosen består jo ikke RENT i, at der kun et ET barn at tage sig af.

Jeg er ikke helt enig ihvertfald.
Hvornår er det blevet et "faktum"?

Det er klart at der er mange ting og situationer, der er "første gang" med ens første barn. Men samhørigheden med barnet/børnene kan jo godt føles lige overvældende, eller måske forskellig men dog stadig lige nære på hver sin vis.

Fx. havde jeg en hård start med vores første, da hun tabte sig MEGET, og blev indlagt. Jeg endte med at måtte mætte hende primært med flaske.
Med barn nummer to, var amning en mother-F.. kamp at få etableret, men da det endelig kørte uden blod, sved og tårer, så opstod symbiosen da virkelig for alvor!

Men jeg føler mig "LIGE TÆT" med begge mine børn.
Men den der følelse mellem mor og barn, som opstår mens barnet er spæd, den var meget mere intens, tror jeg, på en anden måde, da jeg sad med mit andet barn.

Men følelsen af at ELSKE dem er ligeligt delt. Jeg flød nok bare mere i ét (sikkert pga. amningen) med vores andet barn.

Så det opleves nok forskelligt. Og jeg tror såmænd at mange oplever det værende meget ens (men på forskellig måde) med barn 1 og 2 .....måske endda også med barn 3 og 4?! 

Anmeld

5. juni 2011

lara82

Jeg har født mit barn nummer 2 efter 10 år - fik mit første da jeg var 18 år. Anden gang har jeg været ligeså interesseret i bøger og viden omkring graviditet, men der jo 10 års mellemrum, så det er ligesom at være gravid første gang;0)Efter fødslen har jeg været lidt frustreret, men efter 2 uger var vi allerede kommet i en rutine;0) og min ældste søn var fra start meget stolt over lillebror.Jeg er personligt mere bevidst ift. barn nummer to - kærlighed ved første blik har været tilstede begge gange, men ved barn nummer 1 var jeg meget i tvivl om jeg var " god nok " - dette har jeg ikke oplevet denne gang. Jeg synes også jeg er blevet bedre til at takle skrigeture og ikke mindst finde på interessante "lege"... Kort sagt; kærligheden er lige stor til dem begge, men troen på at jeg gører alt rigtigt er større anden gang, hvilket giver mig meget overskud og glæde i hverdagen;0) Synes faktisk jeg føler mig " mere " mor nu end første gang;0)

Anmeld

5. juni 2011

Nalle

Miss T skriver:

Jeg har været lige så forelsket i nr. 1 som nr. 2! Der er en forskel på 18 måneder imellem pigerne på dagen. Hvor den mindste bliver 1 til juli.

1: Mindre tid til den enkelte (især, når du er alene)

2: Mindre overskud, da man konstant er på, både hjemme og på arbejde

3: Der kan forekomme jalousi søskende imellem, det kan godt være lidt hårdt, fordi ,at man kan føle sig som en dårlig mor, at man forsømmer uden at gøre det.

4: DU får DOBBELT kærlighed retur

To unger er dejligt, men også dobbelt arbejde, og når man står i det, så tænker man ikke så meget over det.. Når de dejlige glade sjove stunder indtræder så er det bare fantastisk og så givende.

Ingen tvivl om, at du bliver glad for nr. 2, men vær forberedt på at blive træt. Især hvis du får en nr. 2 som hellere ikke vil sove før den bliver et år.. Men det er jo noget af det der følger med.

Held og lykke med nr. 2.

Den hopper jeg med på, dog ikke det med arbejde, da jeg går sygemeldt lige nu

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

1000.000.000 gange tak for jeres svar (forskellige som de var )

de var meget brugbare  jeg har nu fået lidt at tænke videre over, men er også blevet mere sikker på at nr 2 nok skal finde vej ind i vores hjem en dag (nok først tidligest om 2år)

og så lige et kram til jer alle fordi i altid er så søde at svare

Anmeld

5. juni 2011

mortilflere

Solajma skriver:

Slet ikke enig!

Jeg var mindst lige så forelsket og euforisk over nummer 2. som jeg var ved nr.1 - og er sikker på at det i mit tilfælde også vil blive lige så stort 3. gang

ENIG , jeg var bange for om jeg havde nok kærlighed til en til da jeg ventede nr 2 , men det har man og det er helt på samme måde <3 , oxo til nr 3 og nr 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.