hvad er anderledes ved at få nr to?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

JustAnotherName

Jeg er mor til to, men kan ikke komme med et svar som matcher din situation, for jeg er ikke alene... Og ærligt, så er jeg glad for, at vi er to om det. Selvom jeg nok er det største omdrejningspunkt, når det kommer til børnene, så betyder det bare meget, syntes jeg, at vi er TO om det! To til at vende tingene sammen, til at bekymre os sammen, og til at glædes og være stolte sammen. Og dét at der altid er mulighed for, at sige "JEG ER OPBRUGT!", og så er der en anden der kan gå ind og tage lidt over.

Jeg siger ikke, at man ikke sagtens kan få det til at køre glat også, selvom man er alene om det. Men jeg tager virkelig hatten af for dem som gør det - for det MÅ da på visse punkter være mere krævende og hårdt!!

Nu har vi den fordel, at vores piger ligger rimelig tæt i alder (de er 2 og 3½ år), og de ELSKER hinanden og er super gode til at lege sammen. Så på mange områder er alting blevet nemmere og nemmere nu, hvor de også kan underholde hinanden, og vi ikke længere er så meget "PÅ".... Hvis du forstår. Vi skal stadig servicere i ét væk, pusle og holde øje med dem, osv. Men meget af tiden skal vi ikke holde dem aktiveret, for de finder sagtens selv på noget at give sig til, og leger sammen.

Det er så afgjort en kæmpe fordel ved nr. 2!
- At man har givet sit/sine barn/børn søskede!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

meem

Har netop født for to dage siden... Og allerede nu må jeg sige det er hårdt at ha min datter på snart 2 og så en nyfødt samtidig... Men nu er det jo så også helt nyt og vi skal jo liige finde rutinen...

Min JM fortalte mig at, at få barn nummer to vil være det samme for den ældste som hvis din mand/kæreste kom hjem og sagde til dig: jeg har mødt en ny pige jeg er helt vild med, og hun skal bo sammen med os....

Anmeld

4. juni 2011

JustAnotherName

meem skriver:

Har netop født for to dage siden... Og allerede nu må jeg sige det er hårdt at ha min datter på snart 2 og så en nyfødt samtidig... Men nu er det jo så også helt nyt og vi skal jo liige finde rutinen...

Min JM fortalte mig at, at få barn nummer to vil være det samme for den ældste som hvis din mand/kæreste kom hjem og sagde til dig: jeg har mødt en ny pige jeg er helt vild med, og hun skal bo sammen med os....

Tillykke!

Al ny begyndelse er en omvæltning som tager tid, og er svær! Det ER hårdt.

Men måned for måned, så bliver det liiidt nemmere og liidt nemmere.
Og pludselig så kigger man på sine børn, og undrer sig over, hvor ens babyer blev af.

Den spæde tid, den hårde start, alt det går så hurtigt, når man er kommet på den anden side af det. Så selvom du er ved at drukne i ansvarsfølelse, samvittighed og træthed, så prøv at standse op engang imellem, og husk dig selv på at NYDE DET - selvom det kan være utroligt krævende og hårdt nogle dage.

De kommer til at få så meget glæde af hinanden, når den mindste kan noget mere

Anmeld

4. juni 2011

nvm

jeg er alene med to, men der er godt nok 4 år imellem... har været alenme med begge to fra start af....

selvf. er det hårdt, men ønsker da også at få en nr 3 alene, meget snart

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

nvm skriver:

jeg er alene med to, men der er godt nok 4 år imellem... har været alenme med begge to fra start af....

selvf. er det hårdt, men ønsker da også at få en nr 3 alene, meget snart

jeg havde også overvejet det med 4-5 års mellemrum så er man over ble skift, sut og andre skift i hverdagen plus man kan forklare sit barn noget, som feks : nu giver mor lige baby mad og så skal baby sove, så kan vi to hygge os alene

og det giver jo lidt mere ro (tror jeg)

Anmeld

4. juni 2011

nvm

Anonym skriver:

jeg havde også overvejet det med 4-5 års mellemrum så er man over ble skift, sut og andre skift i hverdagen plus man kan forklare sit barn noget, som feks : nu giver mor lige baby mad og så skal baby sove, så kan vi to hygge os alene

og det giver jo lidt mere ro (tror jeg)

jeg har altid ville ha børn tæt på hinanden,men sådan blev det ikke. men dagen idag er jeg rigtig glad for de 4 år der er imellm dem. for man kan virkelig se glæden i storesøsters øjne når hun kigger og smiler til sin søster. og når lille søster ser på storesøster og griner, det er guld værd, i den alder forstår de meget mere end en på under fx 2,5.... tror ikke glæden ville være så stor ved et barn der er under 2,5 år...

men stadig nr 3 VIL jeg ha tæt på nr 2, det skal prøves

Anmeld

4. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

hmmm nu havde jeg jo slet ikke den der forelskelse og febrilske tilstand, så gad godt vide om det gentager sig eller om jeg måske bare kan slappe af næste gang

Den tror jeg som heller ikke jeg havde...men der er en magi ved at få nummer et som du ikke får igen...der er kun en første gang, næste gang er det mere praktisk og det kører bare..der er to børn og en del arbejde, du kan ikke kun tænke dig og barn. Tror som det er meget sundt for både barn og en selv.

Anmeld

4. juni 2011

Hvem?

Nu er jeg ikke alene... og dog, min mand tager på arbejde inden drengene står op og kommer hjem når de er gået i seng, så på en måde er jeg vel "alene"... Men jeg har to drenge, begge fra 2010, altså der er 11 mdrs mellemrum og jeg elsker det.

Jeg syntes bestemt at det var lige så stort at få nr. 2 som nr. 1, nr. 2 kører bare meget nemmere, da du ligesom ved hvad det er du går ind til

Nr. 2 kom dog lidt for tidligt, og der har været lidt "opstarts-problemer" mht. kolik m.m. men man finder jo lyn hurtig ud af det,

Endvidere syntes jeg det har været fantastisk at kunne holde min 1. fødte hjemme sammen med Lillebror, således de rigtig kunne komme til at kende hinanden inden DP-start.

Selvfølgelig er det da til tider hårdt, men hvis jeg skulle tage valget igen, ville jeg HELT klart vælge nøjagtig det samme

Anmeld

4. juni 2011

Maddox

Eva. skriver:

Magien-.....den der voldsomme forelskelse og symbiose tilstand, den er bare ikke det samme ved nummer to og tre, i hvert fald ikke i mit tilfælde...nummer to er lidt som når hvedebrødsdagene er over... hverdag, men hverdagen er jo bestemt ikke skidt, bare på en anden måde..

Slet ikke enig!

Jeg var mindst lige så forelsket og euforisk over nummer 2. som jeg var ved nr.1 - og er sikker på at det i mit tilfælde også vil blive lige så stort 3. gang

Anmeld

4. juni 2011

Aves.

Solajma skriver:

Slet ikke enig!

Jeg var mindst lige så forelsket og euforisk over nummer 2. som jeg var ved nr.1 - og er sikker på at det i mit tilfælde også vil blive lige så stort 3. gang

Der er stadig ikke den samme symbiose da man har andre børn, det er jo et faktum. Jeg syntes personligt det er blevet bedre for hvert barn og ikke mindst jo ældre de bliver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.