Jeg er mor til to, men kan ikke komme med et svar som matcher din situation, for jeg er ikke alene... Og ærligt, så er jeg glad for, at vi er to om det. Selvom jeg nok er det største omdrejningspunkt, når det kommer til børnene, så betyder det bare meget, syntes jeg, at vi er TO om det! To til at vende tingene sammen, til at bekymre os sammen, og til at glædes og være stolte sammen. Og dét at der altid er mulighed for, at sige "JEG ER OPBRUGT!", og så er der en anden der kan gå ind og tage lidt over.
Jeg siger ikke, at man ikke sagtens kan få det til at køre glat også, selvom man er alene om det. Men jeg tager virkelig hatten af for dem som gør det - for det MÅ da på visse punkter være mere krævende og hårdt!!
Nu har vi den fordel, at vores piger ligger rimelig tæt i alder (de er 2 og 3½ år), og de ELSKER hinanden og er super gode til at lege sammen. Så på mange områder er alting blevet nemmere og nemmere nu, hvor de også kan underholde hinanden, og vi ikke længere er så meget "PÅ".... Hvis du forstår. Vi skal stadig servicere i ét væk, pusle og holde øje med dem, osv. Men meget af tiden skal vi ikke holde dem aktiveret, for de finder sagtens selv på noget at give sig til, og leger sammen.
Det er så afgjort en kæmpe fordel ved nr. 2!
- At man har givet sit/sine barn/børn søskede!!
Anmeld