at vaske babytøj!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Thereseh

HeidiØ skriver:

Jeg har jo som alle andre tænkt mig at vaske babys tøj inden det tages i brug - hvad er jeres holdning til vaskepulver/skyllemiddel? .. jeg er ude i evt at bruge neutral og toppe med en lille snert af skyllemiddel, bare fordi jeg sys neutralt er lidt træls - det må godt dufte lidt..

Hvad siger I? Nogle råd?

Jeg har vasket alt babytøj (og mit eget tøj) i Neutral. Skyllemiddel bruger jeg ikke, for uanset om det er neutral eller ej, er det dårligt for miljø og vaskemaskine. 

For at få tøjet lidt blødt, bruger jeg en sjat eddike i "skyllemiddel rummet". Det gør tøjet blødt, uden at det gir' træls duft. 

Jeg vil slet ikke bruge parfume på mit barns tøj, eller i hudplejeprodukter. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

HeidiØ

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Bruger kun vaskemiddel uden noget. ingen skyllemiddel. Vil dog bruge lidt eddike som skyllemiddel til at få babys tøj blødt. Men ellers ikke. 

Yes, fik godt lige fat i den med eddiken ovenover!  Tak for det råd!

Anmeld

2. juni 2011

sarahb

intet skyllemiddel med parfume her, det er slet ikke godt for de små og min ældste fik børne eksem og det forværres hver gang hans tøj fx blev vasket hos bedste hvor de brugte skylle middelmed parfume uden nogle af os tænkte over det. Vi bruger aldrig parfume i vores vasketøj nogle af os. Men tilgengæld bruger jeg CLEAN Warm cotton en Fantastisk parfume med duften af rent vasketøj til mig selv.

Anmeld

2. juni 2011

Nessie

HeidiØ skriver:

Du har ret i det hurtigt kan blive for meget - derfor jeg også bare ville bruge lidt. Jeg tager det egentlig lidt ud fra egne erfaringer med "kun" neutral pulver - sys simpelthen bare ikke det virker rent! .. men det er måske en vanesag og jeg vil også helst undgå alle de der unaturlige lugte

Det er jo ikke skyllemidlet der gør tøjet rent, det blødgør kun. Så uanset om du bruger skyllemiddel eller ej, påvirker det ikke vaskepulverets måde at rengøre tøjet på

Anmeld

2. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Thereseh skriver:

Jeg har vasket alt babytøj (og mit eget tøj) i Neutral. Skyllemiddel bruger jeg ikke, for uanset om det er neutral eller ej, er det dårligt for miljø og vaskemaskine. 

For at få tøjet lidt blødt, bruger jeg en sjat eddike i "skyllemiddel rummet". Det gør tøjet blødt, uden at det gir' træls duft. 

Jeg vil slet ikke bruge parfume på mit barns tøj, eller i hudplejeprodukter. 

Eddike er bare SUPER som skyllemiddel  

Anmeld

2. juni 2011

Enayia

Her bruger jeg neutral til børnetøj, og alm vskepulver til vores eget.

Ja om folk bruger skyllemiddel kan ikke bringe mit pis i kog, det kan jeg også selv finde på at bruge.

Det er ikke være end dem som bruger deodorant, parfume, cremer osv osv. Så hvis nogle synes man "stinker" fordi man har brugt skyllemiddel i tøjet, så fred være med dem

Anmeld

2. juni 2011

MaliksMor

Jeg bruger skyllemiddel og omo flydene vaskepulver..

ingen neutral herhjemme

Anmeld

2. juni 2011

millesofie

MorTilJanuar skriver:

Har vasket alt det vi har i neutral  også har jeg taget en lille smule tørret lavendel og lagt i små økostof poser og lagt i skuffen med tøjet.. men kun meget meget meget meget lidt, man kan næsten ikke dufte det, men det dufter bare frisk 

jeg bruger også tørret blomster

nu bruger jeg tøjbleer og de kan jo lugte lidt selv om at jeg stripper dem, så har jeg gjort det at jeg har lavet små bomulds poser (5x5cm) med tørret blomster i ( evt lavendel) og så har jeg tørret bleerne sammen med en pose i tørretumbleren, jeg har også prøvet det med min dyne og det gav også en fantastiks resutat

jeg er meget i mod skyllemiddel både pga allergi faren men også fordi det forurener grundvandet

håber det var brugbart, det blev hvis lidt forvirrende

Anmeld

2. juni 2011

millesofie

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Eddike er bare SUPER som skyllemiddel  

ja det får man bare så dejligt blødt tøj af

Anmeld

2. juni 2011

Sitrani

Jeg vasker altid i Neutral, og så en mild skyllemiddel - Jeg kan godt lide duften af skyllemiddel - synes ikke det stinker af parfume overhovedet, men jeg putter så heller næsten intet i... Kan være det er derfor.. Er vokset op med en mor som også brugte skyllemiddel altid, så det er nok derfor jeg har det helt fint med det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.