at vaske babytøj!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

A&F

Jeg skal også snart i gang med at vaske babys tøj. Det bliver med neutralt vaskepulver, som jeg selv bruger til at vaske vores tøj her hjemme med, da min mand har allergi og baby skal helst ikke have tøj med parfume på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Isabella_mor

MorTilJanuar skriver:

so sorry men sådan nogle skyllemiddel-unger  ej det kan jeg altså ikke snuppe.. 

jeg bruger kun skyllemiddel med astma og allergimærket, (tror ikke skyllemidler er svanemærkede) men der er IKKE parfumer i.. og det gør tøjet lidt blødt.. ikke det der stive helvede... og det er jo det man bruger skyllemiddel til. 

børn skal ikke dufte af parfume.. hvertfald ikke i mit hjem..

men andre skal selvfølgelig gøre hvad de har lyst til. jeg gøre det bare anderledes.. jeg bruger hller ikke parfumeret skyllemiddel til mit eget tøj.. det stinker..  

Anmeld

2. juni 2011

Isabella_mor

HeidiØ skriver:

Du har ret i det hurtigt kan blive for meget - derfor jeg også bare ville bruge lidt. Jeg tager det egentlig lidt ud fra egne erfaringer med "kun" neutral pulver - sys simpelthen bare ikke det virker rent! .. men det er måske en vanesag og jeg vil også helst undgå alle de der unaturlige lugte

skyllemiddel regør ikke, det gør det kun blødt og hvis der er parfumer i får det tøjet til at lugte... 

og jo neutral gør tøjet rent lige så godt som parfumerede vaskepulvere/flydende vaskemiddel. det er jo enzymer der gør rent og lidt sæbe.. 

Anmeld

2. juni 2011

Carl-Emil's mor

HeidiØ skriver:

Ej, hehe, jeg har heller ikke en skyllemiddel-unge endnu  Søger bare et godt råd - og den med en lille smule lavendel eller økoposerne, den vil jeg ta til mig - lyder meget bedre!

Det var nu ikke myntet på dig så beklager da hvis du følte det sådan.. men har arbejdet i institution og der kom bare SÅ mange unger der stank af vaske/skyldemiddel 

Anmeld

2. juni 2011

HeidiØ

isabellamor skriver:

skyllemiddel regør ikke, det gør det kun blødt og hvis der er parfumer i får det tøjet til at lugte... 

og jo neutral gør tøjet rent lige så godt som parfumerede vaskepulvere/flydende vaskemiddel. det er jo enzymer der gør rent og lidt sæbe.. 

Jeg skrev heller ikke at det ikke rengjorde mit tøj - bare at det ikke virkede som om det gjorde. Jeg bruger stadig neutral herhjemme - har bare brugt skyllemiddel til det sidste stykke tid. En vane jeg gerne ville af med, grundet allergirisici jo. Derfor jeg søgte råd om hvad andre gjorde

Anmeld

2. juni 2011

Carl-Emil's mor

isabellamor skriver:

jeg bruger kun skyllemiddel med astma og allergimærket, (tror ikke skyllemidler er svanemærkede) men der er IKKE parfumer i.. og det gør tøjet lidt blødt.. ikke det der stive helvede... og det er jo det man bruger skyllemiddel til. 

men andre skal selvfølgelig gøre hvad de har lyst til. jeg gøre det bare anderledes.. jeg bruger hller ikke parfumeret skyllemiddel til mit eget tøj.. det stinker..  

Vi lufttører oppe i vores hus så det bliver automatisk blødt men ellers ville jeg også bruge den slags ...

for mig svare det lidt til hunde der stinker af røg  det er bare noget jeg slet heller ikke kan tage 

Anmeld

2. juni 2011

HeidiØ

MorTilJanuar skriver:

Det var nu ikke myntet på dig så beklager da hvis du følte det sådan.. men har arbejdet i institution og der kom bare SÅ mange unger der stank af vaske/skyldemiddel 

Nej det ved jeg skam godt  .. Ej, det lyder heller ikke rart med alle de forskellige dufte - man kan nok ikke undgå det sådan et sted. Tror mange bliver immun overfor de dufte når de bruger for meget. Så kan de ikke selv lugte den stramme parfume ..

Anmeld

2. juni 2011

Fenja09

Vi bruger udelukkende parfumefri skyllemiddel og vaskepulver når det er til bebsen - og vaskepulveret bruger vi også til vores eget tøj, men plejer at give vores sengetøj lidt skyllemiddel med duft - mest om vinteren, om sommeren elsker jeg sengetøj der har hængt udenfor  og så synes jeg ikke at skyllemiddel er nødvendigt

Anmeld

2. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

isabellamor skriver:

Vidste du at du kan bruge en spiseskefuld eddike som skyllemiddel?

Tøjet lugter ikke, og så er det bedre for miljøet da parfumefri skyllemiddel stadig er meget hårdt for miljøet. Tøjet bliver blødt af det!

Synes selv det er smart 

Anmeld

2. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

HeidiØ skriver:

Jeg har jo som alle andre tænkt mig at vaske babys tøj inden det tages i brug - hvad er jeres holdning til vaskepulver/skyllemiddel? .. jeg er ude i evt at bruge neutral og toppe med en lille snert af skyllemiddel, bare fordi jeg sys neutralt er lidt træls - det må godt dufte lidt..

Hvad siger I? Nogle råd?

Bruger kun vaskemiddel uden noget. ingen skyllemiddel. Vil dog bruge lidt eddike som skyllemiddel til at få babys tøj blødt. Men ellers ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.