Hej
Jeg vil blot dele min erfaring med at rejse med små børn. Min søster, min søn og jeg var i Egypten i uge 4 2012 - da var Frederik 21 uger.
Vi havde bestilt en Airshell til barnevognen som vi hentede ved en af skrankerne i Billund lufthavn. Det var rart at vide at barnevognen kom godt frem. I lufthavnen er der klapvogne til låns, både før og efter sikkerhedskontrollen. Jeg havde Frederiks dyne og et tæppe med i flyveren. Derudover havde jeg 4 flasker MME med og lidt mos, bare for en sikkerheds skyld. Hellere give ham lidt ekstra mad end at han skulle skrige hele vejen. Vi blev bedt om at smage på MME da vi gik igemmen sikkerhedskontrollen. I flyveren sad han skiftevis hos min søster og mig, og lå også flere gange ned, pakket ind i sin dyne. Vi havde noget forskelligt legetøj med til at aktivere ham med.
Da vi landede i Egypten havde det været rigtig rart med en bæresele da det var meget hårdt at gå med ham på armen. Vi stod i kø længe for at få visum, men det gik.
Egyptere er vilde med babyer og vil gerne røre og snakke og dikke dikke hele tiden. De havde ikke den store forståelse for han ikke var gammel nok til at respondere på alle deres lyde og fagter.
Det var rigtig dejligt at have hans barnevogn med, da det gør alting meget nemmere når han nu ikke kan sidde selv.
Jeg havde en uvdragt med til ham, en solhat og faktor 50:-)
Da han jo stadig fik MME havde jeg en elkande og en thermoflaske med. Så blandede jeg mme med halv/halv af koldt flaske vand og kogt flaskevand. Jeg havde også opvaskermiddel og børste med til flaskerne, som også blev skoldet efter hver gang. Ville ikke tage chancen så alt hvad der skulle i hans mund blev rengjort i flaskevand og ikke fra hanen.
Han smagte lidt frugt dernede, men kun noget der kunne skrælles.Vi havde en super god tur, og ser allerede frem til vi skal til Thailand i marts '12;-)
Anmeld