Jeg har lige været i Tyrkiet med min dreng der var knap 7 mndr. da vi tog afsted, og jeg var selv nærmest "panisk" over turen, trods at jeg har arbejdet i rejsebranchen i 4 år.
Her er lidt af mine erfaringer (resten må jeg skrive lidt senere - skal ud af døren om lidt)
- Lav en pakkeliste (en realistisk en) og hold dig til den
- Lad være med at tage for meget med i håndbagagen - man får det alligevel ikke brugt - og det er rimeligt lummert i flyet, så lag på lag tøj er en god idé, så man kan klæde baby lidt af efterhånden som temperaturen stiger
- Bestil evt. en airshell til barnevognen ( www.airshells.com)
- Husk panodil junior, termometer, næsesuger osv.
- Ekstra sengetøj og lagen til barnevogn, da de små pus sveder meget i varmen - og det er nok at sove med dynebetræk hvis der er meget varmt dernede
- Insektnet
- Solhat og solcreme (evt. spray, da det er nemmere at smøre på end en feeeed solcreme)
Håndbagagen til baby: Bleer, vådservietter, affaldsposer, stofbleer, evt. engangs underlag, engangs hagesmække, ske, mad (glas) og mme på brikker (kan drikkes "kolde"), sutteflaske og sutter. Derudover havde vi dyne (men et tæppe havde været rigeligt), legetøj og nusseklud med i flyet.
Jeg havde taget glasmad med til hele ugen, og havde det i håndbagagen (lidt tungt, men så gik de i det mindste ikke i stykker) og MME-pulver afhænger jo af hvor meget MME baby normalt drikker på en dag - Vi havde nok i 1 pose + 14 brikker.
Hvis du har nogen spørgsmål så er du velkommen til at spørge - havde faktisk overvejet selv at lave sådan en tråd her, men kom fra det igen..

Anmeld