Rejs med baby 0-6 mdr. - "Gode-råd-tråd" :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.267 visninger
36 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

Baby2010/2013

Hej alle i skønne kvinder!

Nu er det jo snart ferietid for mange af os, og vi er sikkert en del som skal rejse med nogle små purker på mellem 0-6 mdr.!

Så tænkte jeg om der ikke var nogle erfarne kvinder som vil dele deres erfaringer og gode råd til hvad man f.eks. gør med mad, mad i flyet, beskyt baby mod solen, hvad er godt at have med osv.

Vi skal selv afsted til Malaga om 14 dage og jeg kunne f.eks. godt bruge lidt råd til hvad I gjorde f.eks. I i flyet, havde i blandet f.eks. vælling og vand på forhånd, og fik flypersonale til at varme det, hvor meget MME og vællingepulver havde I med til hele ugen, hvordan transporterede I det i håndbagagen, altså det der skulle bruges i flyet...uh der er mange flere spørgsmål!

Kom frisk alle sammen, så vi kan få lavet en god informationsrig tråd

Kram til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Baby2010/2013

Kom så piger

Anmeld

1. juni 2011

mortilnoahogmelina

Ej en genial tråd , jeg håber der kommer nogen svar .
vi skal afsted om lige præcis en uge , så vi har os mange spørgsmål i sær med flyvning og mad . For hvor meget må man egentlig have med i flyet og hvordan skal det være pakket .

Vi skal afsted 14 daaage , jeg har 3 MME med og 3 grød .,
Han er 5 måneder ..

Anmeld

1. juni 2011

Tennamor

Opper den lige for jer.....

Anmeld

1. juni 2011

Pallemor

jeg opper den lige, da jeg selv meget godt kunne bruge nogle råd også

Anmeld

1. juni 2011

norenberg

vi rejste sidste år med en på 5 uger og i år rejser vi med en på bette på 9 uger....vi medbringer altid nan1 i brikker til flyveturen det er lettest da det også kan drikkes som det er, for personalet er ikke  altid behjælpelig med varme en flaske vi har kun oplevet at få varmet flaske ved sas....thomas cook og jet time kunne det ikke lade sig gøre så vi medbringer en liamo sutteflaske med varme patroner så vi selv kan varme maden...og den har vi også med når vi er på ture da der jo ikke lige er til at få varmet en flaske...vi medbringer 3 pakker nan1 i pulver i kufferten til de 14 dage vi skal være på kreta...

Anmeld

1. juni 2011

Isabella_mor

God rejse.. GID DET VAR MIG...

men jeg ved ik så meget om at rejse med babyer ENDNU.... men en ting ved jeg.. husk ALTID at købe vand på flaske. også selvom det skal koges til sutteflaske osv.. så er det MEST sikkert at købe vand på flaske..

nogle flyselvskaber har også mad til babyer i flyveren. står det evt ikke på deres hjemmeside.??

Anmeld

1. juni 2011

kamtok

Jeg har lige været i Tyrkiet med min dreng der var knap 7 mndr. da vi tog afsted, og jeg var selv nærmest "panisk" over turen, trods at jeg har arbejdet i rejsebranchen i 4 år.

Her er lidt af mine erfaringer (resten må jeg skrive lidt senere - skal ud af døren om lidt)

1. Lav en pakkeliste (en realistisk en) og hold dig til den
  2. Lad være med at tage for meget med i håndbagagen - man får det alligevel ikke brugt - og det er rimeligt lummert i flyet, så lag på lag tøj er en god idé, så man kan klæde baby lidt af efterhånden som temperaturen stiger
  3. Bestil evt. en airshell til barnevognen ( www.airshells.com)
  4. Husk panodil junior, termometer, næsesuger osv.
  5. Ekstra sengetøj og lagen til barnevogn, da de små pus sveder meget i varmen - og det er nok at sove med dynebetræk hvis der er meget varmt dernede
  6. Insektnet
  7. Solhat og solcreme (evt. spray, da det er nemmere at smøre på end en feeeed solcreme)

Håndbagagen til baby: Bleer, vådservietter, affaldsposer, stofbleer, evt. engangs underlag, engangs hagesmække, ske, mad (glas) og mme på brikker (kan drikkes "kolde"), sutteflaske og sutter. Derudover havde vi dyne (men et tæppe havde været rigeligt), legetøj og nusseklud med i flyet.

Jeg havde taget glasmad med til hele ugen, og havde det i håndbagagen (lidt tungt, men så gik de i det mindste ikke i stykker) og MME-pulver afhænger jo af hvor meget MME baby normalt drikker på en dag - Vi havde nok i 1 pose + 14 brikker.

Hvis du har nogen spørgsmål så er du velkommen til at spørge - havde faktisk overvejet selv at lave sådan en tråd her, men kom fra det igen..

Anmeld

1. juni 2011

kamtok

Pernille08 skriver:

Ej en genial tråd , jeg håber der kommer nogen svar .
vi skal afsted om lige præcis en uge , så vi har os mange spørgsmål i sær med flyvning og mad . For hvor meget må man egentlig have med i flyet og hvordan skal det være pakket .

Vi skal afsted 14 daaage , jeg har 3 MME med og 3 grød .,
Han er 5 måneder ..

Man må have alt maden med til baby i håndbagagen - hvis det er flydende (på glas el. lign.) skal det tages op af tasken når man går igennem security.

Jeg havde intet mindre en ca. 15-20 glas med diverse mos, grød og frugt med i håndbagagen..

Vigtigst af alt er at huske, at man jo ikke rejser til et U-land (medmindre man faktisk gør det) og at de jo også har babyer i det land man rejser til, så man kan få alt dernede.

Dog vil jeg også lige tilføje at vådservietter i udlandet er parfumeret (selvom de godt kan finde på at skrive at de ikke er det, men de STINKER langt væk)

Anmeld

1. juni 2011

mortilnoahogmelina

kamtok skriver:

Man må have alt maden med til baby i håndbagagen - hvis det er flydende (på glas el. lign.) skal det tages op af tasken når man går igennem security.

Jeg havde intet mindre en ca. 15-20 glas med diverse mos, grød og frugt med i håndbagagen..

Vigtigst af alt er at huske, at man jo ikke rejser til et U-land (medmindre man faktisk gør det) og at de jo også har babyer i det land man rejser til, så man kan få alt dernede.

Dog vil jeg også lige tilføje at vådservietter i udlandet er parfumeret (selvom de godt kan finde på at skrive at de ikke er det, men de STINKER langt væk)

Tusinde tak for råd .
Har bestemt heller ikke alt med , men mme det har jeg . Og grød os intet andet jo vådservietter alt andet køber jeg der nede .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.