Rejs med baby 0-6 mdr. - "Gode-råd-tråd" :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Dansker I Holland

kamtok skriver:

Min dreng (også flaskebarn) fik også bare en flaske med vand - han gider kun mme når det er hans spisetid og han virkelig er sulten, men vand vil han altid have.. Alm. sut har samme effekt.

Earplugs kan købes i Matas :-)

Ja ok men Nikita gider ikke vand. hun vil kun have mælk i flasken og så ellers fast føde.. Men nu må vi se hvordan det kommer til at gå Jeg vil tale med manden om earplugs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

MariaJ

En bæresele/slynge/lign til lufthavnen og anden ventetid! Absolut bedste enkeltting, jeg har haft med på rejse. Det er en KÆMPE hjælp at kunne have hænderne fri, mens man tumler med indcheck, sikkerhedskontrol og masser af håndbagage.

Anmeld

7. juni 2011

Baby2010/2013

Hey piger, jeg hiver lige denne op igen

Vi kunne godt bruge lidt flerer gode råd og erfaringer!

Forresten, ved I om man kan købe nogenlunde normale bleer i Malaga området?

Anmeld

7. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Vi tager til Kreta på lørdag, og i den forbindelse er jeg i tvivl om hvor mange bleer vi skal tage med. Har I andre købt i udlandet, eller slæbt 30-40 bleer med hjemmefra og pakket i kufferten??

Anmeld

7. juni 2011

NLME<3

hey vi var på Rhodes sidste år, og en ting jeg synes var genialt var denne her flaske http://www.iiamo.com/ ved ikke hvad jeg næsten skulle have gjort uden den på turen, mikkel blev sulten da vi ventede på vores ting, og det kan jo tage hundrede år, og det var nat da vi ankom, så der var intet åben i lufthavnen, så var det bare lige og komme en færdig modermælk erstatning i og dreje i bunden, så var der varm mælk på 2 min

Anmeld

7. juni 2011

eliasogmor

vi tager afsted den 2 juli..om aftenen.. til tyrkiet.. og jeg er så nervøs for elias øre, han er jo ørebarn.. han er snart tre et halvt.. hvad gør man med dem.. han bruger jo ikke sutte flaske... hvad hvis han ikke er tørstig når vi letter...hjælp........

Anmeld

7. juni 2011

NikolineMor

Jeg rejste til tenerife i april med nikoline da hun var lidt over 7 måneder. Og gjorde mig nogle rigtig gode erfaringer som jeg gerne vil dele med jer

Tøj:Jeg havde pakket rigelige tøj, et langt sæt og et kort sæt til hver dag. Og det var alt alt for meget. Tror ikke engang jeg brugte halvdelen. Hun havde det så varmt at jeg istedet købte en håndklæds puncho som hun havde på om dagen og så havde hun alm tøj på om aftenen

Bleer: Jeg havde taget en pk dags bleer med til 7 dag, 16 nat bleer og en pk svømme bleer. Hvilket også var alt for meget.Regn ud hvor mange bleer i bruger om dagen og tag det antal bleer med.

Klapvogn/barnevogn: Jeg havde lejet en taske hos airshells, hvilket var en god ide, da der faktisk var hele tre klapvogne der var i stykker da vi kom frem fordi de ikke havde været pakker ned. Jeg havde dyne og ekstrabetræk med til hende. Men det eneste jeg brugte dynen til var støtte under min arm i flyveren. Nikoline sov kun med betræk om natten.

Mad: Deres glas mad smager anderledes, og det er ikke sikkert jeres barn kan lide det så tag med til hele ferien hjemmefra hvis ikke jeger barn kan spise alm mad. Jeg havde en pose vælling og en pose grød med, plus 6 glas. Og det var lige nok til os men nikoline kunne også spise brød mm dernede.

Her er min største erfaring. TAG RIGELIGT MEN MME MED. Her hjemme drak nikoline på det tidspunkt 500ml Nan om dagen, plus vand, mælk mm. Så jeg tog 700ml Nan med til hver dag. I blandet pulver og brikker. Men pga varmen og at deres mælk og flaskevand drak nikoline næsten 1000ml om dagen. Så vi havde for lidt med, og det var mere eller mindre umuligt at finde de mærker vi har her hjemme. Vi var i minimum 20 apoteker og super markeder før var fandt Nan (navita)

Ang varmning at mad og mme havde vi ingen problemer vi gik bare ind på spisesteder så hjalp de gerne og i flyveren fik vi også varmet (vi fløj med thomas cook). Og hvis jeres barn spiser kartoffelmos skal man bare være fræk at spørge dem der hiver folk ind på restauranten om de kan lave kartoffelmos til den lille for eller vil i ikke spise der. Det gjorde vi og nikoline fir kartoffelmos hver aften, og ind imellem også lidt fisk eller andet findelt kød.

Håber det var lidt hjælp. Og bare spørg hvis der er noget, synes jeg gjorde mig en del erfaringer undervejs, så kan være jeg kan hjælpe

ps. kom lige i tanke om,! jeg gav flaske under afgang og landing, og nikoline havde ikke problemer med tryk i ørene

Anmeld

7. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

NikolineMor skriver:

Jeg rejste til tenerife i april med nikoline da hun var lidt over 7 måneder. Og gjorde mig nogle rigtig gode erfaringer som jeg gerne vil dele med jer

Tøj:Jeg havde pakket rigelige tøj, et langt sæt og et kort sæt til hver dag. Og det var alt alt for meget. Tror ikke engang jeg brugte halvdelen. Hun havde det så varmt at jeg istedet købte en håndklæds puncho som hun havde på om dagen og så havde hun alm tøj på om aftenen

Bleer: Jeg havde taget en pk dags bleer med til 7 dag, 16 nat bleer og en pk svømme bleer. Hvilket også var alt for meget.Regn ud hvor mange bleer i bruger om dagen og tag det antal bleer med.

Klapvogn/barnevogn: Jeg havde lejet en taske hos airshells, hvilket var en god ide, da der faktisk var hele tre klapvogne der var i stykker da vi kom frem fordi de ikke havde været pakker ned. Jeg havde dyne og ekstrabetræk med til hende. Men det eneste jeg brugte dynen til var støtte under min arm i flyveren. Nikoline sov kun med betræk om natten.

Mad: Deres glas mad smager anderledes, og det er ikke sikkert jeres barn kan lide det så tag med til hele ferien hjemmefra hvis ikke jeger barn kan spise alm mad. Jeg havde en pose vælling og en pose grød med, plus 6 glas. Og det var lige nok til os men nikoline kunne også spise brød mm dernede.

Her er min største erfaring. TAG RIGELIGT MEN MME MED. Her hjemme drak nikoline på det tidspunkt 500ml Nan om dagen, plus vand, mælk mm. Så jeg tog 700ml Nan med til hver dag. I blandet pulver og brikker. Men pga varmen og at deres mælk og flaskevand drak nikoline næsten 1000ml om dagen. Så vi havde for lidt med, og det var mere eller mindre umuligt at finde de mærker vi har her hjemme. Vi var i minimum 20 apoteker og super markeder før var fandt Nan (navita)

Ang varmning at mad og mme havde vi ingen problemer vi gik bare ind på spisesteder så hjalp de gerne og i flyveren fik vi også varmet (vi fløj med thomas cook). Og hvis jeres barn spiser kartoffelmos skal man bare være fræk at spørge dem der hiver folk ind på restauranten om de kan lave kartoffelmos til den lille for eller vil i ikke spise der. Det gjorde vi og nikoline fir kartoffelmos hver aften, og ind imellem også lidt fisk eller andet findelt kød.

Håber det var lidt hjælp. Og bare spørg hvis der er noget, synes jeg gjorde mig en del erfaringer undervejs, så kan være jeg kan hjælpe

ps. kom lige i tanke om,! jeg gav flaske under afgang og landing, og nikoline havde ikke problemer med tryk i ørene

Årh gud hvor er jeg glad for at læse, at det godt kunne betale sig at leje en boks hos airshells... Det har vi nemlig gjort til vores Kreta-tur, men har stadig haft mine bekymringer omkring beskyttelsen af klapvognen, selvom den er pakket godt ind.

Havde du i vørigt dynen pakket sammen med klapvognen, eller?

Anmeld

8. juni 2011

NikolineMor

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Årh gud hvor er jeg glad for at læse, at det godt kunne betale sig at leje en boks hos airshells... Det har vi nemlig gjort til vores Kreta-tur, men har stadig haft mine bekymringer omkring beskyttelsen af klapvognen, selvom den er pakket godt ind.

Havde du i vørigt dynen pakket sammen med klapvognen, eller?

Nej jeg brugte dynen i flyveren til at berolige hende, de har jo tæpper i flyveren men de lugter ikke af "der hjemme". Og når ikke hun brugte den havde jeg den under armen for armlænet er ret hårdt at ha armen på når der ligger en lille ovenpå. Men man må putte alt ned i tasken der hører til klapvognen. Vi havde paraply, ekstra hjul, lappe grej, rengslag og myggenet.

Men jeg var rigtig glad for at vi havde lejet den, for den beskytter klapvognen/barnevognen rigtig godt. Og hvis i lejer bil beskytter den også bilen mod snavs mm fra klapvognen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.