kiwilouise skriver:
jeg er skrækslagen for at føde
fik akut kejsersnit med mine tvillinger og havde sat mig for at denne her gang SKULLE jeg føde normalt. men jo tættere jeg kommer på den her fødsel jo mere skrækslagen bliver jeg. det hele kolapsede igår da jeg læste tråden med hvor ondt det gjorde bagefter når man var blevet syet.
hjælp mig piger!!!
har brug for at høre solskinshistorier om fødsel 
UUHHHH du har VIRKELIG noget at se frem til!!!!
Det er den største og fedeste oplevelse NOGENSINDE!!!!
Min fødsel tog godt 4 timer fra første ve, og jeg tør næsten godt sige, at jeg nød HVERT minut!!! Det eneste tidspunkt, jeg var virkelig presset, var under køreturen til hospitalet... det var IKKE sjovt... jeg følte jeg var ved at føde i bilen, fordi jeg havde SÅ meget meget pressetrang næsten lige fra start!!!
Veerne kan GODT mærkes... de bider godt... MEN hvis du husker at trække vejret HELT ned i maven, og finder nogle gode ve-stillinger, så hjælper det UTROLIG meget!!! Varmepuder har jeg hørt skulle være super gode (jeg nåede så aldrig dertil, da det hele gik meget stærkt), og så skal du hele tiden tænke på, at det er den dejligste smerte i verden, for der venter dig det skænneste lille menneske....!!!
Jeg glæede mig VIIILDT meget til fødslen... var spændt på hele forløbet, smerten, hvordan jeg ville reagerer, hvordan min mand ville reagere osv osv.... Og det hjalp mig rigtig meget IKKE at være bange og nervøs for smerten!!! Jeg lærte til yoga at arbejde MED smerten og IKKE imod smerten.... at acceptere at det gør ondt og hjælpe mig selv i smerten, og det fungererde SUPER godt!!! Smerten er MEGET værre, når man ikke slapper af, og når man spønder i hele kroppen... så HUSK endelig vejrtrækningen... det er det ALLER vigtigste!!!!
Jeg kan huske, at jeg var super nervøs for at presse et barn ud... jeg tænkte, at der da umuligt kunne være plads dernede, og at jeg sikkert ville sprække fra hæl til hoved!!! Selvom min fødsel gik så hurtigt, så fik jeg ikke et eneste sting.... jeg overhovedet ikke i stykker, og jeg syntes på INGEN måde, at det gjorde nass!!! Det var en befrielse at få lov at presse, og jeg lå hele tiden og ventede på en ny ve, så jeg kunne få ov at presse igen...!!!
Du skal ikke være bange... vi kvinder er byggede til at føde børn...!!! 
Jeg har lige sat et link til min fødselsberetning....!! Den har hjulpet mange af mine veninder, som også var nervøse for at føde!!! RIGTIG meget pøj pøj.... det kommer til at gå SÅÅÅ fint!!!
https://www.baby.dk/debat/69090pi1/foedselsberetninger/wilmas-fantastiske-foedsel--fb-som-lovet--billeder.aspx