uhh den fødsel :( av av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

hilma

kiwilouise skriver:

det kan være svært at panikke når man netop læser om de fødsler der bare går galt. synes egentlig jeg var meget afklaret med det men jo mere jeg læser desto mere nervøs bliver jeg  dejligt at høre at i har haft gode fødsler

Og det er da også forståeligt at du panikker men jeg tror nu at du bliver sej til at føde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

lykkekevin

jeg tror du bare skal tage det stille og rolig og tage det lidt som det kommer og lad din krop gøre arbejdet jeg har en knap så god fødsel første gang og en super fødsel 2 gang...

2 gang gik der kun 2 timer 5 min fra jeg mærket den først vee til han lå på min mave og havde kun prasset i 15 min 2 min efter han lå på min mave fødte jeg moderkagen.. havde dog lidt slemme efter vee men de varet kun i det 1 døgn når han skulle til brystet...

ingen af min fødsler er jeg gårt i stikker fik kun 2 sting ved den første for skønheden den første vejet 3180 52 lang nr 2 vejet 3850 og 54 lang

Anmeld

30. maj 2011

Muffinmus

tja, fik aks første gang og fødte selv anden gang.

Og ja, bev syet i 45 min, men mærkede det ikke. Bagefter gjorde det naturligvis ondt, men synes faktisk mit ks var værre.....

Men det er også fordi det ikke er meningen vi skal sprættes op i maven og synes sammen på den måde, slet ikke naturligt helende på samme måde som man er født til det dernede. Det heler ofte rigtigt fint og efter 14 dage kunne jeg INTET se dernede.

Jeg er personligt ikke bange for at sprække igen selv om det da kune være fint at undgå:-)

Anmeld

30. maj 2011

Anne85

Jeg kunne Drømme om at få 20 unger mere alene af den grund at jeg skulle igennem den fantastiske oplevelse som det er at føde. Jeg kan blive helt vemodig ved tanken om at jeg måske ikke skal opleve det igen. Jeg elsker alt ved det- optakten til det hvor man spændt går og mærker de første veer og glædes ved at NU er det tid til endeligt St møde det lille vidunder, selve fødslen hvor man pludselig blir verdens sejeste kvinde med uanede kræfter og selvfølgelig lige det sekund hvor baby kommer ud og op på maven - og så følelsen bagerst hvor man bare er så pisse stolt af hvad man har præsteret ;-)

Anmeld

30. maj 2011

Rockertand

kiwilouise skriver:

hvor er det vildt at høre  nu sidder jeg bare og tænker hvorfor jeg egentlig blev så bange... det skal nok gå alt sammen

Melder mig i koret af fød-selv-fans.

Har selv født 2 gange uden smertestillende af nogen art, og oplevelsen og følelserne og kraftpræstationen gør, at jeg er lykkelig for, at jeg aldrig har oplevet et kejsersnit, tænk sig at gå glip af så stor en ting, - at jeg selv har præsteret at bringe mine børn til verden.

Jeg kan blive helt ked af at høre om dem, der selv vælger kejsersnit, og samtidigt synes jeg, at det er dejligt betryggende, at det er der for dem, der ikke har andre muligheder.

Anmeld

30. maj 2011

2babygirls

kiwilouise skriver:

jeg er skrækslagen for at føde  

fik akut kejsersnit med mine tvillinger og havde sat mig for at denne her gang SKULLE jeg føde normalt. men jo tættere jeg kommer på den her fødsel jo mere skrækslagen bliver jeg. det hele kolapsede igår da jeg læste tråden med hvor ondt det gjorde bagefter når man var blevet syet.

hjælp mig piger!!!

har brug for at høre solskinshistorier om fødsel

Her er min solskins histrorie.. Jeg fødte en dejligt lun oktober søndag med sol fra morgen til aften. Godt nok tog min fødsel næsten 40 timer.. MEN fik kun 3 sting, og havde ikke ondt når jeg tissede, kun når jeg havde siddet for længe, så hævede jeg lidt dernede.

Så lige du bare ned og amme som jeg gjorde, det hjælper, plus jeg fik is-bind lagt under mit bind ude på sygehuset, mums hæhæ

Anmeld

30. maj 2011

misslea

kiwilouise skriver:

jeg er skrækslagen for at føde  

fik akut kejsersnit med mine tvillinger og havde sat mig for at denne her gang SKULLE jeg føde normalt. men jo tættere jeg kommer på den her fødsel jo mere skrækslagen bliver jeg. det hele kolapsede igår da jeg læste tråden med hvor ondt det gjorde bagefter når man var blevet syet.

hjælp mig piger!!!

har brug for at høre solskinshistorier om fødsel

UUHHHH du har VIRKELIG noget at se frem til!!!!

Det er den største og fedeste oplevelse NOGENSINDE!!!!

Min fødsel tog godt 4 timer fra første ve, og jeg tør næsten godt sige, at jeg nød HVERT minut!!! Det eneste tidspunkt, jeg var virkelig presset, var under køreturen til hospitalet... det var IKKE sjovt... jeg følte jeg var ved at føde i bilen, fordi jeg havde SÅ meget meget pressetrang næsten lige fra start!!!

Veerne kan GODT mærkes... de bider godt... MEN hvis du husker at trække vejret HELT ned i maven, og finder nogle gode ve-stillinger, så hjælper det UTROLIG meget!!! Varmepuder har jeg hørt skulle være super gode (jeg nåede så aldrig dertil, da det hele gik meget stærkt), og så skal du hele tiden tænke på, at det er den dejligste smerte i verden, for der venter dig det skænneste lille menneske....!!!

Jeg glæede mig VIIILDT meget til fødslen... var spændt på hele forløbet, smerten, hvordan jeg ville reagerer, hvordan min mand ville reagere osv osv.... Og det hjalp mig rigtig meget IKKE at være bange og nervøs for smerten!!! Jeg lærte til yoga at arbejde MED smerten og IKKE imod smerten.... at acceptere at det gør ondt og hjælpe mig selv i smerten, og det fungererde SUPER godt!!! Smerten er MEGET værre, når man ikke slapper af, og når man spønder i hele kroppen... så HUSK endelig vejrtrækningen... det er det ALLER vigtigste!!!!

Jeg kan huske, at jeg var super nervøs for at presse et barn ud... jeg tænkte, at der da umuligt kunne være plads dernede, og at jeg sikkert ville sprække fra hæl til hoved!!! Selvom min fødsel gik så hurtigt, så fik jeg ikke et eneste sting.... jeg overhovedet ikke i stykker, og jeg syntes på INGEN måde, at det gjorde nass!!! Det var en befrielse at få lov at presse, og jeg lå hele tiden og ventede på en ny ve, så jeg kunne få ov at presse igen...!!!

Du skal ikke være bange... vi kvinder er byggede til at føde børn...!!!

Jeg har lige sat et link til min fødselsberetning....!! Den har hjulpet mange af mine veninder, som også var nervøse for at føde!!! RIGTIG meget pøj pøj.... det kommer til at gå SÅÅÅ fint!!!

https://www.baby.dk/debat/69090pi1/foedselsberetninger/wilmas-fantastiske-foedsel--fb-som-lovet--billeder.aspx

Anmeld

31. maj 2011

kiwilouise

misslea skriver:

UUHHHH du har VIRKELIG noget at se frem til!!!!

Det er den største og fedeste oplevelse NOGENSINDE!!!!

Min fødsel tog godt 4 timer fra første ve, og jeg tør næsten godt sige, at jeg nød HVERT minut!!! Det eneste tidspunkt, jeg var virkelig presset, var under køreturen til hospitalet... det var IKKE sjovt... jeg følte jeg var ved at føde i bilen, fordi jeg havde SÅ meget meget pressetrang næsten lige fra start!!!

Veerne kan GODT mærkes... de bider godt... MEN hvis du husker at trække vejret HELT ned i maven, og finder nogle gode ve-stillinger, så hjælper det UTROLIG meget!!! Varmepuder har jeg hørt skulle være super gode (jeg nåede så aldrig dertil, da det hele gik meget stærkt), og så skal du hele tiden tænke på, at det er den dejligste smerte i verden, for der venter dig det skænneste lille menneske....!!!

Jeg glæede mig VIIILDT meget til fødslen... var spændt på hele forløbet, smerten, hvordan jeg ville reagerer, hvordan min mand ville reagere osv osv.... Og det hjalp mig rigtig meget IKKE at være bange og nervøs for smerten!!! Jeg lærte til yoga at arbejde MED smerten og IKKE imod smerten.... at acceptere at det gør ondt og hjælpe mig selv i smerten, og det fungererde SUPER godt!!! Smerten er MEGET værre, når man ikke slapper af, og når man spønder i hele kroppen... så HUSK endelig vejrtrækningen... det er det ALLER vigtigste!!!!

Jeg kan huske, at jeg var super nervøs for at presse et barn ud... jeg tænkte, at der da umuligt kunne være plads dernede, og at jeg sikkert ville sprække fra hæl til hoved!!! Selvom min fødsel gik så hurtigt, så fik jeg ikke et eneste sting.... jeg overhovedet ikke i stykker, og jeg syntes på INGEN måde, at det gjorde nass!!! Det var en befrielse at få lov at presse, og jeg lå hele tiden og ventede på en ny ve, så jeg kunne få ov at presse igen...!!!

Du skal ikke være bange... vi kvinder er byggede til at føde børn...!!!

Jeg har lige sat et link til min fødselsberetning....!! Den har hjulpet mange af mine veninder, som også var nervøse for at føde!!! RIGTIG meget pøj pøj.... det kommer til at gå SÅÅÅ fint!!!

https://www.baby.dk/debat/69090pi1/foedselsberetninger/wilmas-fantastiske-foedsel--fb-som-lovet--billeder.aspx

fantastisk fødselsberetning du har fået skrevet  den hjalp bare så meget. jeg er stille begyndt og glæde mig igen til at skulle opleve alt det her på egen krop

er bare så glad for at i alle har skrevet

Anmeld

31. maj 2011

misslea

kiwilouise skriver:

fantastisk fødselsberetning du har fået skrevet  den hjalp bare så meget. jeg er stille begyndt og glæde mig igen til at skulle opleve alt det her på egen krop

er bare så glad for at i alle har skrevet

Godt det kunne hjælpe lidt!!! Kan selv huske, at man har SÅ meget brug for at høre alle de fantastiske oplevelser, for man hører super mange skrækhistorier, og dem har man SLET ikke brug for!!! Heldigvis er en fødsel helt FANTASTISK for de fleste kvinder, så

GLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆD DIG!!!! Det blir en helt uforglemmelig og helt igennem VILD oplevelse!!!

Anmeld

31. maj 2011

Meilby

kiwilouise skriver:

hvor jeg glad for du skrev - lige hvad jeg havde brug for at høre

Det var så lidt da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.