uhh den fødsel :( av av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Mor til L&S

kiwilouise skriver:

igår var jeg klar til at blive drugget fuldstændig med bedøvelse. men efter jeg er faldet lidt ned kunne det da godt være man skulle overveje badekaret

Jeg fik ingen smertelindring andet end jeg lå i badekarret og jeg klarede det fint uden - kan dog huske da hun pressede godt på lige inden at jeg måtte presse at jeg sagde til JM: Giv mig et eller andet

Dertil sagde hun: du kan få lov til at presse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

kiwilouise

Mor til Liva skriver:

Jeg fik ingen smertelindring andet end jeg lå i badekarret og jeg klarede det fint uden - kan dog huske da hun pressede godt på lige inden at jeg måtte presse at jeg sagde til JM: Giv mig et eller andet

Dertil sagde hun: du kan få lov til at presse

kunne ikke lade være med grine af JM kommentar  hvor er jeg glad for at jeg lavede den her tråd. hvis i kan så kan jeg også  synes det er helt vildt at du slet ikke fik bedøvelse

Anmeld

30. maj 2011

Mor til L&S

kunne ikke lade være med grine af JM kommentar  hvor er jeg glad for at jeg lavede den her tråd. hvis i kan så kan jeg også  synes det er helt vildt at du slet ikke fik bedøvelse

SELVFØLGELIG kan du det

Er da også glad for at jeg klarede den uden bedøvelse selvom jeg lige råbte på noget inden jeg måtte presse, men da hun så sagde pres du bare i stedet, så var det jo også fint og vupti var hun ude

Glæd dig - det gør nas, men er HELE oplevelsen værd !!

held & lykke

Anmeld

30. maj 2011

Rosa

kiwilouise skriver:

uden smertelindring  hold kæft hvor er du sej

jeg tænker bare hvordan du har gjort det for veer gør jo ondt.

jeg nåede at åbne mig 6 cm sidste gang og ja for helvede det gjorde ondt   fik dog akut kejsersnit da julian sad med numsen ned af og skulle ud først

Jeg gjorde det fordi jeg vidste at det var sådan det blev! Hvis jeg ville føde hjemme, så var det uden smertelindring, og det var jeg forberedt på. Når det gjorde allerALLERmest ondt så tænkte jeg bare "det er ovre lige om lidt - det er ovre lige om lidt" og traaaaak vejret ind gennem næsen og ud gennem munden. Og så brøøøølede jeg ellers løs de sidste 3-4 cm. Det hjalp også  Men jeg synes helt ærligt at det var fedt, og jeg vil 10 gange hellere føde et barn end tage min køreprøve i dag 

Anmeld

30. maj 2011

Aabye

Ja jeg er jo så også en af dem der havde en fantastisk fødsel, og hvis mine fødsler forløber lige som den her, ja så kunne jeg sagtens få 10 børn (det skal jeg dog ikke.. :p )

Jeg fik veer kl 11 d 11/4.. Og kl 15.56 var min søn født.. Jeg nåede kun at være 3 kvarter på fødegangen, jeg var nemlig 9 cm åben da jeg kom derind, så jeg fik ikke noget smerte lindrene.. 

Jeg synes jo så IKKE det gør ondt at føde.. Eller.. Jo.. udvidelses veerne gør niller nuller. Men da presse veerne først meldte sig (jeg var fuldt udvidet da jeg fik presse veer så jeg skulle ikke holde igen) gjorde det ikke ondt mere.. Nu har jeg så også en kæmpe høj smerte terskel, så det har nok gjort en kæmpe forskel..

Jeg GLÆDER mig til at skulle føde den næste..

Anmeld

30. maj 2011

Janni.

Tænk positivt og tænk på hver ve der kommer og går - kommer ikke igen  Vejrtrækningen er vejen frem, du skal nok klare det. Tænk på at der kommer noget godt ud af det. 

Selvfølgelig gør det ondt at føde, men så slemt synes jeg nu heller ikke det var. Jeg fik 4 knuder bagefter, det var lidt ømt i nogen dage, men så slemt var det nu ikke. 

for en dejlig fødsel til dig. 

Anmeld

30. maj 2011

marloutti

kiwilouise skriver:

det kan være svært at panikke når man netop læser om de fødsler der bare går galt. synes egentlig jeg var meget afklaret med det men jo mere jeg læser desto mere nervøs bliver jeg  dejligt at høre at i har haft gode fødsler

Altså mit råd ville være at lade være med at læse så meget om fødsler!!! Tænk positivt på din egen i stedet... Ikke to fødsler er ens. Du kan ikke bruge til noget, hvordan andres fødsler har været.. Det er selvfølgelig rart at læse de gode historier, men de dårlige sniger sig ligesom også bare ind ad bagvejen...

Jeg havde det fuldstændig ligesom dig! Bange for at føde, jeg var så bange for at få epidural og bange for at gå i stykker og jeg læste stolpe op og stolpe ned, indtil det gik op for mig at jeg ikke fik det bedre af det!!! Og da det endelig skete, viste det sig at det jeg havde været bange for, slet slet ikke var spor slemt, det var ingenting...

Så brug ikke al den energi på at være bange, men nyd den sidste tid med den store dejlige mave...

Anmeld

30. maj 2011

marloutti

Zitan skriver:

Ja jeg er jo så også en af dem der havde en fantastisk fødsel, og hvis mine fødsler forløber lige som den her, ja så kunne jeg sagtens få 10 børn (det skal jeg dog ikke.. :p )

Jeg fik veer kl 11 d 11/4.. Og kl 15.56 var min søn født.. Jeg nåede kun at være 3 kvarter på fødegangen, jeg var nemlig 9 cm åben da jeg kom derind, så jeg fik ikke noget smerte lindrene.. 

Jeg synes jo så IKKE det gør ondt at føde.. Eller.. Jo.. udvidelses veerne gør niller nuller. Men da presse veerne først meldte sig (jeg var fuldt udvidet da jeg fik presse veer så jeg skulle ikke holde igen) gjorde det ikke ondt mere.. Nu har jeg så også en kæmpe høj smerte terskel, så det har nok gjort en kæmpe forskel..

Jeg GLÆDER mig til at skulle føde den næste..

Ja, jeg synes jo også at smerten nærmest forsvandt, da jeg måtte presse.. Det var virkelig fedt...

Anmeld

30. maj 2011

mortilnoahogmelina

Jeg havde det som dig , jeg var skrækslagende for den fødsel jeg stod og skulle igennem , men da jeg lå i ddet hele skred det jo perfekt frem - Jeg havde en rigtig fantastisk fødsel .. Jeg havde veer i 16 timer , men kun de sidste 2 timer var veerne slet ik til at holde ud .
Jeg kom på fg kl 22.30 og han er født 01.39 .. Jeg blev os syet , og jeg har ikk haft nogen problemr med det , mit det nev ja det gjorder det , og de første dage var da hårde , jeg kunne holde det væk med smertestillende . Din livmoder trækker sig sammen derfor gør det ondt .
Men jeg havde ingen problemer med at amme , sidde ligge stå eller gå ..
Havde jeg siddet længe , kunne jeg da godt mærke det lige træk engang i dfet hele forneden , men ikk noget jeg ikk kunne holde ud .

Min søn er præcis 5 måneder idag , og jeg har intet mærket til det de sidste par måneder eller 3 ..
Rigtig god fornøjelse med den forgående fødsel .

Anmeld

30. maj 2011

4kløver

Min var også en stille en. Fik veer lidt over 4 og var på fødegang kl 6 hvor den lige så stille gik igang. Ved 7 tiden siger jm bare at jeg skulle presse vis jeg ville og kl 7.29 er hun født og kl 11 er vi på vej på mac. Så jeg var også lidt bange et par dage før men da jeg fik veer var jeg klar og ikke bange. Jeg var bange for at skulle føde om dagen og at vi ikke kunne finde en p-plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.