uhh den fødsel :( av av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.183 visninger
40 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

kiwilouise

jeg er skrækslagen for at føde  

fik akut kejsersnit med mine tvillinger og havde sat mig for at denne her gang SKULLE jeg føde normalt. men jo tættere jeg kommer på den her fødsel jo mere skrækslagen bliver jeg. det hele kolapsede igår da jeg læste tråden med hvor ondt det gjorde bagefter når man var blevet syet.

hjælp mig piger!!!

har brug for at høre solskinshistorier om fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

malenecl

Jeg var utrolig nok ikke bange for fødslen men mere spændt.. Jeg havde en skøn fødsel! Havde veer i 15 timer og 12 minutter og jeg samarbejdede med min fantastiske jordemoder og læger, så gik det bare derud af. Bare husk vejrtrækningen! Den er så vigtig og god at bruge selvom det er svært at koncentrer sig til sidst. Jeg blev også syet, - anden grads. Fødte for 18 dage siden, og ja, er stadig lidt øm, men ikke så meget. Det er jo også meget forskelligt fra person til person. Men, jeg håber du får en god fødsel. Det er i hvert fald en fantastisk oplevelse!

Anmeld

30. maj 2011

BinaMor

jeg havde en fantastisk nr 2 fødsel. hvis man fokuserer på vejrtrækning(og kan anbefale akupuntur i panden) og man hilser veerne hjertelig velkommen så er det ikke væmmeligt. i øvrigt sprak jeg kun første gang (og det  var ikke der hvos man normalt sprækker-men det mærkede jeg ikke)

self gør det ondt. det kan vi ikke løbe fra. men samtidig er det sq en fed fornemmlese!

Anmeld

30. maj 2011

Meilby

Der er intet at være bange for Det hele skal nok gå Havde selv en super nem fødsel - hvor de første veer startede kl. 22 fredag aften og Phillp er født 09.52 lørdag morgen med kun 20 minutters presseveer Jeg var klar til at få nr. 2 hurtigst muligt, fordi det simpelthen gik så nemt, og har det lige sådan idag, frygter på ingen måde når vi skal have barn nr. 2

Kan godt forstå du frygter det, da man jo tit hører om alle de "skræk" fødsler der er, men bare tænk på hvor mange der har rigtig nemme fødsler, og derudover så tænk på hvor fantastisk en ting der kommer ud af det Tror ihvertfald det er en god ide, at prøve at ligge frygten væk, og tænke positive tanker (selvom det mega svært), bilder ihvertfald mig selv ind at jeg havde så nem en fødsel, fordi jeg vilede meget i mig selv omkring det, og ikke rigtig frygtede

Håber du får din fødselsskræk lidt væk, og får en fantastisk fødsel

Mange fra Pernille og Phillip

Anmeld

30. maj 2011

3rollinger

kiwilouise skriver:

jeg er skrækslagen for at føde  

fik akut kejsersnit med mine tvillinger og havde sat mig for at denne her gang SKULLE jeg føde normalt. men jo tættere jeg kommer på den her fødsel jo mere skrækslagen bliver jeg. det hele kolapsede igår da jeg læste tråden med hvor ondt det gjorde bagefter når man var blevet syet.

hjælp mig piger!!!

har brug for at høre solskinshistorier om fødsel

Nu er jeg jo en af dem der elsker at foede. Det er den bedste tid i hele graviditeten.

Jeg fik ogsaa ks med mit foerste barn og ved andet barn var det naturlig foedsel. Efter ks var der jo nogle dage hvor man ikke kunne roere sig, men efter den naturlige foedsel var alt meget nemmere. Jeg fik 3 smaa sting og havde ingen gener paa noget tidspunkt "dernede".

Selvom jeg ingen problemer har med at have faaet et ks, saa var oplevelsen med et naturlig foedsel jo noget stoerre. At faa bebsen op paa maven, det proevede jeg kun ved midterste foedsel, som har vaeret den eneste naturlige. Det var stort.

Held og lykke 

Anmeld

30. maj 2011

kiwilouise

Meilby skriver:

Der er intet at være bange for Det hele skal nok gå Havde selv en super nem fødsel - hvor de første veer startede kl. 22 fredag aften og Phillp er født 09.52 lørdag morgen med kun 20 minutters presseveer Jeg var klar til at få nr. 2 hurtigst muligt, fordi det simpelthen gik så nemt, og har det lige sådan idag, frygter på ingen måde når vi skal have barn nr. 2

Kan godt forstå du frygter det, da man jo tit hører om alle de "skræk" fødsler der er, men bare tænk på hvor mange der har rigtig nemme fødsler, og derudover så tænk på hvor fantastisk en ting der kommer ud af det Tror ihvertfald det er en god ide, at prøve at ligge frygten væk, og tænke positive tanker (selvom det mega svært), bilder ihvertfald mig selv ind at jeg havde så nem en fødsel, fordi jeg vilede meget i mig selv omkring det, og ikke rigtig frygtede

Håber du får din fødselsskræk lidt væk, og får en fantastisk fødsel

Mange fra Pernille og Phillip

hvor jeg glad for du skrev - lige hvad jeg havde brug for at høre

Anmeld

30. maj 2011

kiwilouise

3rollinger skriver:

Nu er jeg jo en af dem der elsker at foede. Det er den bedste tid i hele graviditeten.

Jeg fik ogsaa ks med mit foerste barn og ved andet barn var det naturlig foedsel. Efter ks var der jo nogle dage hvor man ikke kunne roere sig, men efter den naturlige foedsel var alt meget nemmere. Jeg fik 3 smaa sting og havde ingen gener paa noget tidspunkt "dernede".

Selvom jeg ingen problemer har med at have faaet et ks, saa var oplevelsen med et naturlig foedsel jo noget stoerre. At faa bebsen op paa maven, det proevede jeg kun ved midterste foedsel, som har vaeret den eneste naturlige. Det var stort.

Held og lykke 

er det rigtigt at man glemmer alt når baby først ligger på maven?

Anmeld

30. maj 2011

hilma

jeg blev syet, og jeg synes ikke at det gjorde synderligt nas bagefter, jo den nev lidt, men jeg brugte bare bruseren hver gang, for det lindrede fint. 

og min fødsel gjorde aldrig ondt og jeg havde véstorm og det var en naturlig fødsel uden nogen lindring, jo lidt lattergas og det var det aktiv fødsel 2 timer og 40 min presseperiode og jeg er førstegangs du bør hellere se på det med spænding, på en god måde lad være med at gå i panik, DET gør det værre

Anmeld

30. maj 2011

Barbamama

Du skal nok klare den! He he. Men ja man ER nervøs! Og jeg troede jeg ville blive rigtig bange når jeg fik veer, men da de kom glædede jeg mig til at se min datter. Nu var det nu! Og du ved jo hvorfor du har smerter. De er der fordi du skal føde og ikke fordi du er ved at dø. Jeg arbejdede med mine veer i alle de timer de nu varede ved at suge luft langsomt ind af næsen og langsomt ud af munden og det var min redning for så kunne jeg gøre noget når jeg havde ondt i stedet for at ligge og sige av av av. Og det gør jo ondt, men timerne går heldigvis stærkt! Da jeg skulle føde og fik presseveer var jeg lykkelig for det er ligesom om at presseveerne ikke gør ondt. Man SKAL jo presse og de er der for at hjælpe og gøre noget godt. Jeg synes ikke det gør ondt at føde. Det er udvidelsesveerne der gør ondt.

Jeg pressede i en time og så kom der en læge og sagde at jeg skulle have hjælp med en sugekop. Min datter kom ud efter jeg havde presset i 1 time og 17min og jeg bristede ikke. Det var en skøn fødsel og jeg glæder mig til næste gang. OGSÅ selvom veerne er lidt grumme. Men du skal nok klare det!!!

Anmeld

30. maj 2011

kiwilouise

hilma skriver:

jeg blev syet, og jeg synes ikke at det gjorde synderligt nas bagefter, jo den nev lidt, men jeg brugte bare bruseren hver gang, for det lindrede fint. 

og min fødsel gjorde aldrig ondt og jeg havde véstorm og det var en naturlig fødsel uden nogen lindring, jo lidt lattergas og det var det aktiv fødsel 2 timer og 40 min presseperiode og jeg er førstegangs du bør hellere se på det med spænding, på en god måde lad være med at gå i panik, DET gør det værre

det kan være svært at panikke når man netop læser om de fødsler der bare går galt. synes egentlig jeg var meget afklaret med det men jo mere jeg læser desto mere nervøs bliver jeg  dejligt at høre at i har haft gode fødsler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.