Opdatering af os og vores små guldklumper :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Katja1987

Hej alle i skønne mødre..

Hvor er det bare en super go' idé med en opdatering..

Jeg fødte Sofus for 9 dage siden 3350g og 53cm lang, ska ha sundhedsplejeske imorgen.

Her går det indtil videre bare super godt.. 

Vi går i seng mellem 23-00 og så sover han i sin egen vugge til kl er 4 ca.. så blir han lige puslet og ammet tager ca ½ time og så sover han 3-4 timer igen.. Så vi står gerne op ved en 8-9 tiden hvor han er vågen mellem 20min-1 time.. så blir han puslet og ammet igen og blir så gerne lagt ud i barnevogen hvor han selv falder i søvn og tager gerne en lur på 3-4 timer igen.. Så vågner han omkring kl 12-13 stykker og så'en forsætter han bare dagen igennem.. Så ingen skrig og skrål her.. Kun hvis han har lidt problemer med at få en prut ud, men ikk noget voldsomt kun lidt pyldre.. Det går over hvis vi massere hans mave lidt som jeg gør hver gang jeg ammer.. Han elsker det.. Ellers går hans far en lille tur med ham på armen og så kommer der som regl hul igennem  Så indtil videre super nemt barn..  

Er spændt på at høre hvor meget han har taget på imorgen... Han spiser nemlig godt, den lille fyr..

Hilsen Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Katja1987

Lige et foto af skønheden..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. maj 2011

Line Højdal

Katja1987 skriver:

Lige et foto af skønheden..

Uhh - sikke en lille lækker fyr... Stort tillykke med ham

Lyder som om i har fået en dejlig nem lille mand - jeg håber for jer at det bliver ved! Jeg husker også den første uges tid som rigtig nem, men vi har dog fået lidt mere at kæmpe med hen ad vejen... Så nyd at han sover så fint og at du kun skal op én gang om natten og amme - det kan være det ændre sig i perioder!! (Det håber vi selvfølgelig ikke )

Men skønt at han kan ligge i sin egen vugge og falde i søvn selv... Her bliver man tosset hvis man bliver lagt i liften når man ikke sover dybt!! Det må vi arbejde på lidt ad gangen...

Skønt med din opdatering og endnu engang tillykke

Line

Anmeld

31. maj 2011

Line Højdal

Weheee... har bare haft en super nat!!
Aske sov fra kl. 21.30 - 03.20 -altså næsten 6 timer i træk!! Jeg føler mig faktisk helt udhvilet i dag, det er ret vildt at prøve.

Tænk kun at skulle op og amme én enkel gang i løbet af natten... sådan må det meget gerne fortsætte

Ville bare lige dele denne glædelige oplevelse med jer!

God dag til jer alle
Line

Ps. Og så runder Aske i dag 4 uger...   hvor er det vildt så hurtigt tiden går og hvor meget der sker med de små pus på så kort tid!!

Anmeld

31. maj 2011

Katja1987

Pipkukkeren skriver:

Uhh - sikke en lille lækker fyr... Stort tillykke med ham

Lyder som om i har fået en dejlig nem lille mand - jeg håber for jer at det bliver ved! Jeg husker også den første uges tid som rigtig nem, men vi har dog fået lidt mere at kæmpe med hen ad vejen... Så nyd at han sover så fint og at du kun skal op én gang om natten og amme - det kan være det ændre sig i perioder!! (Det håber vi selvfølgelig ikke )

Men skønt at han kan ligge i sin egen vugge og falde i søvn selv... Her bliver man tosset hvis man bliver lagt i liften når man ikke sover dybt!! Det må vi arbejde på lidt ad gangen...

Skønt med din opdatering og endnu engang tillykke

Line

Ja vi nyder det os, man ved jo aldrig om det pludselig holder op..

Nu har sundhedsplejesken lige været her, og han var en meget velskabt dreng og han stortrives sagde hun, han har taget 400g på, på 10 dage så han spiser godt... Så nu er han oppe på 3750..

Men det er bare skønt at få af vide at det man gør er helt rigtig og at det fungere..

Anmeld

31. maj 2011

Rødhætte

Pipkukkeren skriver:

Weheee... har bare haft en super nat!!
Aske sov fra kl. 21.30 - 03.20 -altså næsten 6 timer i træk!! Jeg føler mig faktisk helt udhvilet i dag, det er ret vildt at prøve.

Tænk kun at skulle op og amme én enkel gang i løbet af natten... sådan må det meget gerne fortsætte

Ville bare lige dele denne glædelige oplevelse med jer!

God dag til jer alle
Line

Ps. Og så runder Aske i dag 4 uger...   hvor er det vildt så hurtigt tiden går og hvor meget der sker med de små pus på så kort tid!!

Dejligt for dig med en god nat!! Ens søvn betyder bare SÅ meget! Jeg er begyndt at give William en lille nat flaske kl 22-22.30, så kan han også holde til ca. kl 3 og så sover han igen til kl 8! Han er snart 11 uger, så du kan godt glæde dig det bliver kun bedre. Da William var 4 uger var jeg oppe 2-3 gange i løbet af natten... Så mon ikke Aske bliver endnu bedre om natten!  

Anmeld

8. juni 2011

MyLove E

Hej

Så blev det hvis tid til at jeg får skrevet noget..

Elias er næsten 4uger og er bare en rigtig dejlig og skøn dreng Han spiser godt og tager godt på næst 700g og vokset 2½ cm.

Han har et stort godt sove hjerte. Han sover fra ca 22-05.00 hver nat. Når han vågner kommer han over i vores seng hvor jeg ammer ham liggende, han får så en tør ble og nogen gange mere at spise og så sover han igen 2timer. Så står vi op ved en 8-9tiden hvor han bliver vasket og kommer i tøjet, og får så noget at spise. Her fra er det meget forskelligt hvordan han sover og spiser og hvor meget han er vågn. Men for det meste sover han 1½time ved en 10 tiden og så spiser han og vi hygger og nusser. Han har bare de dejligste øjne som jeg kan ligge og kigge på i flere timer.

Hans sidste lur om dag slutter ca ved en 17-18tiden og så sover han ikke rigtig mere før han kommer i seng kl ca 22. Afterne er nogen gange lidt bøvlet, han vil ikke rigtig spise og små græder hele tiden. Det er jo ikke sådan at han SKRIGER helt vildt og hvis han har en af hans skrige ture er det ca 10min ellers er det bare små gråd. Vi snakke med sundhedsplejersken om det i går og hun siger at når han ikke SKRIGER i flere timer og kan falde til ro hurtig er det bare fordi han køre hele dagen igennem oppe i sit hovede. Og vi skal bare være tæt på ham og nusse om ham...

Hun siger også at han er en dygtig dreng der har det rigtig godt og at vi er en rigtig dejlig og god familie. Vi skulle faktisk ha haft en ny sundhedsplejersker fra næste besøge af, for hende vi har nu var kun barselsvikar her i vores område. Men vi har fået lov at beholde hende det er vi bare rigtig glad for :-)

Når jeg læser hvad det er jeg selv skriver ja så har jeg da et UTROLIG nemt barn..

ELSKER HAM SÅ MEGET

Lidt billder skal i også ha. Min mand har en kollega der er fotograf i sin fritid og hun har tager billder af Elias den dag vi kom hjem og vil komme en gang om mdr og tage nye billder af ham

Anmeld

8. juni 2011

Rødhætte

Tauf skriver:

Hej

Så blev det hvis tid til at jeg får skrevet noget..

Elias er næsten 4uger og er bare en rigtig dejlig og skøn dreng Han spiser godt og tager godt på næst 700g og vokset 2½ cm.

Han har et stort godt sove hjerte. Han sover fra ca 22-05.00 hver nat. Når han vågner kommer han over i vores seng hvor jeg ammer ham liggende, han får så en tør ble og nogen gange mere at spise og så sover han igen 2timer. Så står vi op ved en 8-9tiden hvor han bliver vasket og kommer i tøjet, og får så noget at spise. Her fra er det meget forskelligt hvordan han sover og spiser og hvor meget han er vågn. Men for det meste sover han 1½time ved en 10 tiden og så spiser han og vi hygger og nusser. Han har bare de dejligste øjne som jeg kan ligge og kigge på i flere timer.

Hans sidste lur om dag slutter ca ved en 17-18tiden og så sover han ikke rigtig mere før han kommer i seng kl ca 22. Afterne er nogen gange lidt bøvlet, han vil ikke rigtig spise og små græder hele tiden. Det er jo ikke sådan at han SKRIGER helt vildt og hvis han har en af hans skrige ture er det ca 10min ellers er det bare små gråd. Vi snakke med sundhedsplejersken om det i går og hun siger at når han ikke SKRIGER i flere timer og kan falde til ro hurtig er det bare fordi han køre hele dagen igennem oppe i sit hovede. Og vi skal bare være tæt på ham og nusse om ham...

Hun siger også at han er en dygtig dreng der har det rigtig godt og at vi er en rigtig dejlig og god familie. Vi skulle faktisk ha haft en ny sundhedsplejersker fra næste besøge af, for hende vi har nu var kun barselsvikar her i vores område. Men vi har fået lov at beholde hende det er vi bare rigtig glad for :-)

Når jeg læser hvad det er jeg selv skriver ja så har jeg da et UTROLIG nemt barn..

ELSKER HAM SÅ MEGET

Lidt billder skal i også ha. Min mand har en kollega der er fotograf i sin fritid og hun har tager billder af Elias den dag vi kom hjem og vil komme en gang om mdr og tage nye billder af ham

Dejlig med en lille opdatering med Elias! Det lyder bare som om I har fået jer en super skøn søn

Anmeld

9. juni 2011

marijke85

hej,

nøj det er længe siden jeg har skrevet noget, synes bare tiden flyver!!

men alt går godt her, mille er 8 uger idag, og får 1,5 uge siden vejet hun 5,7 kg og 57 cm. Så det er rigtig dejligt!

ellers går alt godt med mille, hun er meget vågn om dagen, men sover hver nat, og er kun vogn for at spise 1 eller 2 gang  vi prøver på at hun sover mest af natten i hendes lift, men ellers sover hun ved os! mmm det er også så hyggeligt!!

om dagen går vi mange ture, og prøver og sover lidt, det går også lidt bedre  så kan mor også får lavet lidt herhjemmeellers så hygge vi bare herhjemme!

Anmeld

11. juni 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
uha uha!

Så vil jeg da også lige komme med en opdatering på vores lille søn, som idag er en uge og en dag gammel!

Igår havde vi sundhedsplejerske på besøg, hun synes han var en fin dreng, og han vejede idag 4600 gram, dvs. 100 gram mere end da han blev født, så han har da fået den mad han skal have

Vores søn er nu engang en dejlig dreng, men han har temperament for to. Han er meget nysgerrig og vågen over for hvad der sker omkring ham, hvilket folk har bemærket og kommenteret, vi har også fået et sødt smil fra ham et par gange, om det er bevist aner jeg ikke, men vi elsker ham nu alligevel.

Jo flere dage der går jo mere føler jeg kærligheden til ham vokser, man lære noget nyt om ham hver dag.

Han sover næsten hele natten igennem, han vågner som regel kun én gang eller to i løbet af en nat, men har dog hørt fra mange at det hurtigt kan ændre sig, så nyder det lige nu, kan godt mærke man har mindre overskud i øjeblikket pga. hormoner, søvn og alt mulig forskelligt.

Håber i alle har det fantastisk med jeres børn, og til jer der endnu ikke har født, så har i noget at se frem til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.