Var jeres graviditet planlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.569 visninger
43 svar
0 synes godt om
25. februar 2008

Tynen

Nå, det ikke ved at være på tide at få gang i siden herinde :)

Som overskriften lyder:

Var jeres graviditet planlagt?

Stella var ikke ligefrem planlagt (OVERHOVEDET) men efter en rum tid med kvalme, opkast, ondt i maven og udebleven mens. måtte det være tid til en test - Selvom jeg jo var på p-piller!

Og jep! Ganske rigtig stod man sørme med 2 streger i hånden en fredag morgen efter et MAJOR skænderi med kæresten aftenen før!
Ja, humørsvingerne var allerede trådt i kraft!:$

Prøvede febrilsk at bilde mig selv ind at stregen da var så utydelig at den da var negativ - Åndsvagt, kan jeg konstatere idag!
Når jeg ser billedet af testen er den nærmest tydeligere en kontrolstregen!;)

Selvom det startede skidt med en kæreste der gik i baglås og ikke vidste hvad han ville selvom vi havde været sammen i 7 år, endte det hele godt og Stella blev et uventet ønskebarn! (L)

Har I en historie I vil dele ud af? :)

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2008

Honningblomst

MEGET planlagt...var 20 år da jeg og min kæreste prøvede at få barn. Der skete bare ikke noget og så fik vi hjælp til at få Jeppe-drengen. Blev gravid i første hug med ham og det samme med de to andre, som også er planlagte...de er dog hjemmelavede og med en anden mand end Jeppes far.
Knus...

Anmeld

25. februar 2008

Tut

Noah var meget planlagt og ønsket, men kom dog MEGET hurtigere end beregnet. Vi havde i et par måneder snakket om at vi gerne ville have et barn og ved blev enige om at prøve. Jeg smed p-pillerne i slutningen af august, og fik mens derefter og igen d. 30/9, den dag Christian og jeg skulle på en forlænget weekend til kærligheden by Paris... (ikke godt timet) :P Vi tænkte at der garanteret gik lang tid inden der skete noget, da vi min fætter og hans kone havde prøvet 1½ år inden det lykkedes dem. Og Christian var på det tidspunkt trods alt 31 år. Men men, lørdag d. 14/10 blev han sgu undfanget!!!! Og det er faktisk en sjov historie... Vi skulle til Christian's kusines 21 års fødselsdag kl. 13, og vi vidste at jeg havde ÆL, så vi skulle lige nå en hurtig omgang, hvilket resulterede i at vi kom for sent!!! og vi måtte finde en dårlig undskyldning, det endte vist med at bilen fik skylden :D Men da jeg var til lægen og hun skulle beregne min termin, sagde hun at i følge beregningerne så blev jeg gravid d. 14/10.... Og JA, der var vi jo sammen... Det skal lige siges at jeg ikke har skide meget styr på æl, og sådan noget med temperaturer om sådan noget.. Så jeg lå faktisk i sengen om morgen d. 14/10 og sagde at jeg burde have æl den dag, da det jo var 14 dage siden min mens... Og så ville vi da lige prøve. Vi har senere fortalt kusinen at det var fordi vi lavede Noah at vi kom for sent, og det blev vi tilgivet for :D Det var vores historie (L) Mette P.S. vi har tænkt os at prøve at lave en lille mere om ca. 1-1½ år...:P

Anmeld

25. februar 2008

Tut

Jeg var forresten 23 år da jeg blev gravid1:D

Anmeld

25. februar 2008

gda

Ja, jeg troede at jeg var gravid (havde glemt at tage nogle p-piller ;) ) og havde alle de klassisk symtomer, men nej. Jeg blev fasktisk noget mere ked af det :'( end jeg havde regnet med, så vi besluttede at jeg skulle smide dem med det samme. Allerede 2 måneder efter var den postiv :) og d 2/1-05 fik vi Josephine. Denne her gang smed jeg p-pillerne samme tid, som sidst og regnede så med at vi fik et barn omkring samme med som med Josephine, men nej :(. Der skulle gå ½ år før den blev positiv. :) Beds er lavet på vores sommerferie hos Danparcs. Super god ferie :))

Anmeld

25. februar 2008

MorCamilla

Hejsa..

Mikkel var ikke ligefrem planlagt.. Men det blev han da vi fandt ud af at jeg var gravid.. :D Jeg var ca 1½ måned henne før vi opdagede det.. (fordi jeg startede på en ny pakke P-piller uden at holde pausen så jeg fik min mens..) Så jeg tog P-piller det første sytkke tid af min graviditet.. :(
Jeg fik kvalme, opkast, ondt i maven og tog til lægen.. Han lavede så en test som skulle vise sig at være positiv.. :)
Vi brugte en del tid til at snakke det hele igennem, men besluttede så at vi ville have ham.. Har man sagt A må man også sige B..
Jeg fødte den lille mand med akkut kejsersnit i uge 30, så det var ikke den start vi havde drømt om.. Men efter laaang tid på sygehuset fik vi vores lille mand med hjem og kunne begynde at være en familie, og det er bare gået super godt. Selv om han ikke var planlagt ville jeg aldrig have undværet ham i dag.(L)
Knus fra Camilla.

Anmeld

25. februar 2008

Pia.

(L) Ja bestemt meget planlagt alle tre (L)
Mikkel som er den første der stoppede jeg med p-piller og så var jeg gravid med det samme,
med Mille mistede jeg to gange inden så hun var mere end ønsket da jeg endelig holdte på hende.
og lille Mads er også planlagt dog kom han lidt tidligere end vi havde regnet med, på det tidspunkt tog jeg ikke p-piller - planen var en nummer tre men først lidt senere på året, men han ville komme før og han var meget velkommen ;).... (vi passede så heller ikke MEGET på *S*)

så JA til dit spørgsmål....

Mange børn er jo ikke lige frem planlagt, men det gør dem jo ikke mindre ønsket...

Knus
Pia.

Anmeld

25. februar 2008

H+S Skjolgborg.

*SSS*...Super ide.....

Benjamin....................................
jeg har to prøver af gøre dem lidt korte...
med min søns far have vi været sammen i over 3 år og jeg smide p-pillerne 10 mdr før jeg blev gravid og den blev der...Vi var mega uvenner om morgen op til jeg skulle til lægen var løbe tør for kaffe så han var vildt morgen sur..da jeg var 4+4 teste jeg negativ og igen da jeg var 5+5 Så jeg er ikke gravid...den her dag var jeg så var jeg 6+3 henne jeg var lige ved at tro han ikke nået med til lægen men da jeg stod og vente hved bussen kom han pyha lige samtid med bussen..hos lægen sagde hans min læges kone skal jeg sig tillykke eller hva kenneth og jeg gloede på hianden på marianne/lægens kone også på testen jamennnnn sagde jeg skal der ikke være to steger jooo men den kommer nuuuuuuuuu også kom steg nr to bang bang og vi jublede vi meget højt sammen med marianne og lægen kom ind hva sker der vi er gravid sagde vi alle tre øøø nej de er gravide fik hun så lige hurtigt vendt den til....
jeg fødte benjamin 13 dag før termin d.24/01-01.. Jeg have termin den 6/2-01 dagen efter benjamins fars/kenneths 25 års dag han veje 2920 g og var 50 cm...

Victoria....
Benjamins far og jeg gik fra hinanden i juli 2004 fat sammen med min første kærlihede poul i juli også.
Jeg tabte desværre vores første barn/forster den 19/2-05 og benjamin og jeg flytte til korsør for at komme tæt på benjamins far som boede i kosør og poul også så den 1/11-05 flytte vi...
Så ret hurtigt den 1/12-05 teste jeg overrasken positiv troede jeg var 4+0.Jeg ringede til kliniken i kbh(som jeg gik kort på efter jeg tabte i feb 05 til jeg starte til gynækolog men han sagde jeg bare skulle ring når jeg teste positiv)...
Jeg fik tilsend progestran pga jeg fra jeg født benjamin og til der i feb 05 have tab en del gange...
progestran er stik-piller mod for slap slimhinde osv og man tager to piller en morgen og aften ca sammetid hver gang også skubber man den helt op i skeden ind til ca uge 10.
Fik dem dagen efter med posten og igang med dem
og en scanninge når jeg var 6+0 henne hos ham.
Til scanningen tro jeg at jeg var 6+0 henne men var kun 5+5
Så den dag jeg teste positiv var jeg endelig kun 3+5 henne.
Benjamin blev født 13 dag før termin den 24/1-01
var ellers sat til den 6/2-01 dagen efter hans fars 25 års fødselsdag
men han ville ud førtid han veje 2920 og 50 cm +10 hele vejen/fin dreng....

VICTORIA....
var ikke lige så plandlagt som benjamin vi ønskede et barn sammen og håbe da en dag nok pga jeg den 19/2-2005 tabte i uge 7 efter af have set den lille 5 dage før på scanning og tabt før med kenneth..
Når Men det sket mit i vi flytte til korsør den 1/11-05 og den 1/12-05 teste jeg positiv...
JA når man ikke have tid til at tænke over sex,datoer,mens,æl.. osv osv...
Jeg begynde så af bløde i uge 7- 16 og 34.
jeg gik en del til lægetjek især fra uge 24 pga sukker,blod i min urin + mega blærebetændelse og i uge 32 med et høj blodtryk og i uge 34 var jeg kort indlagt pga jeg var 1½ cm åben bod i urin og sukker som altid...
Så skulle holde mig i meget ro de næste 3 uger da jeg kom hjem og ingen tunge løft osv og det gjorede jeg..
Derfor tro jeg også at min dejlig datter første kom til verden da jeg var 40+1 den 13/8-06
hun blev født hjemme i stuen efter ti mins pressveer i et stort rundt fødekar.
Hun veje 3150 g og 50 cm fik +10 hele vejen/fin pige...

Det var lidt fra mine to graviditer osv........

:DKnus fra henriette mine to er også ønskebørn og håber på en mere en dag...;)

Anmeld

25. februar 2008

H+S Skjolgborg.

hva pokker er der sket med mit indlæg.hmmmm når håber i fatter en dyt af det for alt det i midten skulle ikke stå der...om VICTORIA første det sidste om VICTORIA...
hmmm underligt.... dumme drille indlæg.....

Anmeld

25. februar 2008

H+S Skjolgborg.

--------------------------------------------------------------------------------
PRØVER LIGE INGEN HVED IKKE HVA DER SKETE.......
...Super ide.....*SSS*

Jeg har to prøver af gøre dem lidt korte...

Benjamin....................................
med min søns far have vi været sammen i over 3 år og jeg smide p-pillerne 10 mdr før jeg blev gravid og den blev der...Vi var mega uvenner om morgen op til jeg skulle til lægen var løbe tør for kaffe så han var vildt morgen sur..da jeg var 4+4 teste jeg negativ og igen da jeg var 5+5 Så jeg er ikke gravid...den her dag var jeg så var jeg 6+3 henne jeg var lige ved at tro han ikke nået med til lægen men da jeg stod og vente hved bussen kom han pyha lige samtid med bussen..hos lægen sagde hans min læges kone skal jeg sig tillykke eller hva kenneth og jeg gloede på hianden på marianne/lægens kone også på testen jamennnnn sagde jeg skal der ikke være to steger jooo men den kommer nuuuuuuuuu også kom steg nr to bang bang og vi jublede vi meget højt sammen med marianne og lægen kom ind hva sker der vi er gravid sagde vi alle tre øøø nej de er gravide fik hun så lige hurtigt vendt den til de venter barn...
bløde i uge 7-8 og 16 med benjamin...
Jeg fødte benjamin 13 dag før termin d.24/01-01.. Jeg have termin den 6/2-01 dagen efter benjamins fars/kenneths 25 års dag han veje 2920 g og var 50 cm...

VICTORIA....
var ikke lige så plandlagt som benjamin..
Vi ønskede et barn sammen en dag.Men tror pga poul og jeg den 19/2-2005 tabte i uge 7 efter af have set den lille 5 dage før på scanning super fint osv selv om jeg små bløde...
ja og have tabt før jeg fik benjamin og efter benjamin
(med kenneth)..
Når nok om det..
Men det sket mit i vi stod og flytte til korsør benjamin og jeg vi flytte den 1/11-05 og jaaaa
den 1/12-05 teste jeg positiv vildt og jeg var super glad og det blev poul også men vi var også bange for at tabe igen...
derfor ringede jeg til kliniken i kbh.Som jeg gik hos fra jeg tabte i 19 feb 05 og i en kort tid til jeg starte til gynækolog i april-05.
Men han sagde jeg bare skulle ring når jeg teste positiv det gjorede jeg og fik dagen efter tilsend progestran som er stik-piller man skal tage ca til uge 10 for at forstærkke ens slimhinde en morgen en aften og på casamme tid morgen og aften..Da jeg har slap slimhinde og derfor udskyder forster som man siger/ikke kan holde på forster helt uden hjælp...
Udtrolig dejligt og skønt benjamin blev der ud disse piller...
Jeg begynde så af bløde i uge 7- 16 og 34.
jeg gik en del til lægetjek især fra uge 24 pga sukker,blod i min urin + mega blærebetændelse og i uge 32 med et høj blodtryk og i uge 34 var jeg kort indlagt pga jeg var 1½ cm åben bod i urin og sukker som altid...
Så skulle holde mig i meget ro de næste 3 uger da jeg kom hjem og ingen tunge løft osv og det gjorede jeg..
Derfor tro jeg også at min dejlig datter første kom til verden da jeg var 40+1 den 13/8-06
hun blev født hjemme i stuen efter ti mins pressveer i et stort rundt fødekar.
Hun veje 3150 g og 50 cm fik +10 hele vejen/fin pige...

Det var lidt fra mine to graviditer osv........

Knus fra henriette mine to er også ønskebørn og håber på en mere en dag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.