2 voksne + 1 barn = madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Thalia

Herhjemme er vi 2 voksne og 2 børn og vi klarer os uden problemer med et madbudget på ca 750kr pr uge.

Vi laver madplaner for en uge ad gangen, planlægger maden så rester kan genbruges eller puttes i madpakker, og så køber vi stort ind en gang om ugen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

twinny

Anonym skriver:

Ja, det er det da godt nok også. Det er nærmest hvad vi bruger på en dag.

jaah.. det er nemlig et rigtig godt tilbud de har fast..  Man kan både få gullasch kød, svinemørbrad, hakket okse eller svin, koteletter, kylling stykker eller filet... De har masser a gode ting...

Anmeld

19. maj 2011

132319

Jeg hæver 2000 kr hver gang jeg får dagpenge og deler dem ud på 4 kuverter.

Jeg må KUN bruge disse penge på mad og handler ind en gang om ugen.

Jeg køber bleer et andet sted end der jeg handler madvarer, så jeg køber blot disse en anden dag. Skulle det være samme dag, deler jeg betalingen op.

Det fungerer SUPER godt for mig. Når jeg VED at jeg kun må bruge 500 kr på mad, så bruger jeg ikke en klejne mere Jeg lader som regel mit dankort ligge derhjemme, så fristes jeg ikke til impulskøb

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Inde på Rema1000 hjemmeside, kan man gå ind under opskrifter, og madplan, og der kan man så trække opskrifter med billeder og ind over til højre.. Når man så har valgt mad til hele ugen, så sender man den bare til sin mail - og vupti har man både opskrifter og indkøbseddel direkte i sin indbakke...

Vi kommer af med omkring 500-600 kr hver gang, inkl frokost og morgenmad til hele ugen  Og når man så er ved at køre træt i de opskrifter der ligger dér, så er man ligesom kommet ind i rutinen med madplaner og indkøbssedler

Det er godt nok også billigt. De kan vi snildt bruge 2-3 gange om ugen.

Anmeld

19. maj 2011

Mimic

1.Lav madplaner

2. Hold jer til dem

3.køb ind 1-2 gange om ugen et billigt sted som Rema1000 eller Netto.

4.Lav store portioner og frys ned - det er billigere end at lave små portioner hver gang I skal have f.eks. kødsovs eller lassagne. 

5. Visse ting ER billigere at købe færdiglavet på frost - f.eks. frikadeller og fiskefileter. 

det er det vi bruger herhjemme og kan for 2 voksne og 1 barn (4½ år) holde os på 600 kr. i ugen, dvs ca 2400 om måneden, for alt (mad 8morgen, middag og aftensmad) og dagligvarer, rengøringsmidler, vaskepulver osv.) ofte er der penge til overs, de bliver lagt i en seperat pung og bliver brugt som "buffer" hvis der er en uge hvor vi kommer lidt over eller som opsparing til en god middag enten hjemme eller ude.

de 2400 bliver hævet hver den 1. og bliver lagt i 4 kuverter herhjemme, en til hver uge i måneden...

det fungerer super godt, og det er skønt at man kun skal handle en gang i ugen (eller kun lige mangler lidt mælk, brød eller smør)

også her er der en god løsning, hold øje med enten Bilka eller andre butikker der kører mængde tilbud, ofte køber vi 5 eller 6 rugbrød og franskbrød hjem af gangen og putter dem i fryseren, så har vi til lang tid eller kød for den sags skyld, ofte kan man i rema få 1500 gram tl en billig penge, dette kan sagtens deles i 3 så man har kød til 3 dage

men hold jer til den indkøbsseddel i har lavet og lad dankortet blive hjemme, så fristes man ikke så nemt.

hvor der er vilje er der vej

Anmeld

19. maj 2011

Malthes mor

Blander mig lige Vi er 2 voksne og 2 børn hos os. Og vi handler ind for 1000 kr om ugen. Det er mad - alt, div. husholdningsartikler og bleer.

Vores indkøb består både af konventionelt mad, samt økologisk.

Der bliver lagt en madplan for hele ugen, og den bliver der handlet ind efter. Så frem med kogebøgerne, og lad dig inspirere

Vi spiser fast fisk 2 gange om ugen, og så består resten af ugen enten af kylling, okse osv.

Anmeld

19. maj 2011

Troldepussen

Håber virkelig nogen kan hjælpe. Vi er virkelig på røven økonomisk, så vil gerne høre hvordan det er hjemme hos jer. Hvordan ser jeres madbudget ud for 2 voksne og 1 lille barn? Er der nogen der har nogen gode råd til hvordan man kan få styr på sin økonomi. Hvordan gør i?

Vi laver madplan, hver uge og handler ind 1 gang om ugen, mælk er jeg så gerne nede og handle midt vejs i ugen også... Vi lever for mellem 600 og 1000 kr i ugen, alt efter hvor meget vi lige har, når vi har de 1000 kr sørger vi gerne for at købe ind at div. kød til fryseren. Vi er 2 voksne og 2 børn på 2½ og 3½ år

Anmeld

19. maj 2011

Josesmor

foto på lærred skriver:

Vælg de billige supermarkeder, Lidl, Netto, rema osv.

Hvis den lille får varmt mad i dp/vs/bh så kan I også spare ved at spise rugbrød til aftensmad nogle gange hver uge.

Skriv en indkøbsliste og hold jer til den så I ikke bliver fristet af "gode tilbud" som I måske slet ikke har brug for.

I kan også gå efter de billigere vare når I skal købe pålæg. Der var en gang et program der viste at rigtig mange af de store leverandøre f.eks Tulip  (bare et eksempel) osv. Laver præcis de samme vare, men putter dem i forskellige imballage. Dvs en med deres dyre mærkevare imballage og en i en billig "discount" vare, men i princippet er det samme produkt. Ellers gå efter supermarkedes eget mærke som i næsten alle tilfælde er billigere end tilsvarende produkter.

Jeg læste i et babyblad (omkring at spare) at hvis man har problemer med at få pengene til at slå til, så kan du dele de penge du har pr måned (lad os sige 2500 kr om måneden) og så lægge det i 4 bunker og så KUN bruge kontanterne til den uge. Der stod man fik meget mere føling med hvor meget man bruger og bliver bedre til at undgå de der impulskøb.

Håber I finder en løsning der passer jer.

Jeg har en veninde der arbejder hos SKARE og hun siger også de pakker det samme kød i forskellige pakker. Den eneste forskel kan være tykkelsen

Anmeld

19. maj 2011

Mutti2B

Zeus skriver:

Inde på Rema1000 hjemmeside, kan man gå ind under opskrifter, og madplan, og der kan man så trække opskrifter med billeder og ind over til højre.. Når man så har valgt mad til hele ugen, så sender man den bare til sin mail - og vupti har man både opskrifter og indkøbseddel direkte i sin indbakke...

Vi kommer af med omkring 500-600 kr hver gang, inkl frokost og morgenmad til hele ugen  Og når man så er ved at køre træt i de opskrifter der ligger dér, så er man ligesom kommet ind i rutinen med madplaner og indkøbssedler

Jeg har lige været inde og tjekke Rema 1000's hjemmeside ud og det er helt klart noget jeg vil bruge. Tak for tippet

Anmeld

19. maj 2011

heaven

vi er 2 voksne og 1 barn på snart 4 år

vi har 4000 pr mdr, til at dække husholdningen - altså både mad/frugt/grøntsager, rengøringsartikler/toiletpapir/køkkenrulle og personlig pleje

Jeg laver madplan/indkøbsliste til en uge af gangen, og handler stort om lørdagen.... om onsdagen handler jeg så lige lidt mælk, frugt og grøntsager og evt brød hvis vi løber tør.

Og så handler jeg KUN det der er på listen

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.