2 voksne + 1 barn = madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.024 visninger
37 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

Anonym trådstarter

Håber virkelig nogen kan hjælpe. Vi er virkelig på røven økonomisk, så vil gerne høre hvordan det er hjemme hos jer. Hvordan ser jeres madbudget ud for 2 voksne og 1 lille barn? Er der nogen der har nogen gode råd til hvordan man kan få styr på sin økonomi. Hvordan gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Rosa

1.Lav madplaner

2. Hold jer til dem

3.køb ind 1-2 gange om ugen et billigt sted som Rema1000 eller Netto.

4.Lav store portioner og frys ned - det er billigere end at lave små portioner hver gang I skal have f.eks. kødsovs eller lassagne. 

5. Visse ting ER billigere at købe færdiglavet på frost - f.eks. frikadeller og fiskefileter. 

Anmeld

19. maj 2011

twinny

vi har 2500 kr for to voksne, to hunde og to katte...  Det synes jeg er rimelig "billigt"....

Lav en madplan for hele måneden....

Vær tilbudsjæger

Og når du handler, så gør det når du er mæt. Så køber du mindre impuls køb....

køb stort ind få gange om ugen og frys det.

Fakta har tre pakker kød for  100 kr. De har alt muligt godt kød..  

Anmeld

19. maj 2011

K&S

Rosa skriver:

1.Lav madplaner

2. Hold jer til dem

3.køb ind 1-2 gange om ugen et billigt sted som Rema1000 eller Netto.

4.Lav store portioner og frys ned - det er billigere end at lave små portioner hver gang I skal have f.eks. kødsovs eller lassagne. 

5. Visse ting ER billigere at købe færdiglavet på frost - f.eks. frikadeller og fiskefileter. 

Må man spørge, hvor meget I bruger på madbudget om måneden? Du må gerne skrive en PB, hvis ikke du vil skrive det her

Anmeld

19. maj 2011

Carl-Emil's mor

Baby-støv skriver:

vi har 2500 kr for to voksne, to hunde og to katte...  Det synes jeg er rimelig "billigt"....

Lav en madplan for hele måneden....

Vær tilbudsjæger

Og når du handler, så gør det når du er mæt. Så køber du mindre impuls køb....

køb stort ind få gange om ugen og frys det.

Fakta har tre pakker kød for  100 kr. De har alt muligt godt kød..  

Det var godt nok billigt:/ vi bruger 1000 på hundemad og ben og 300 på deres forsikringer til samme :/ jeg arbejder i hundebutik med gode rabatter men kan ikke gøre det billigere :/ hvilke hunde har I??

Anmeld

19. maj 2011

twinny

Elmer&Amy skriver:

Det var godt nok billigt:/ vi bruger 1000 på hundemad og ben og 300 på deres forsikringer til samme :/ jeg arbejder i hundebutik med gode rabatter men kan ikke gøre det billigere :/ hvilke hunde har I??

schæfer og dansk svensk gårdhund....

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg må nok til at lave en madplan ja. Synes bare det er svært at planlægge mad til en hel uge og huske at købe alt til de forskellige måltider.

Anmeld

19. maj 2011

Carl-Emil's mor

Baby-støv skriver:

schæfer og dansk svensk gårdhund....

Oki er samme str herhjemme ca så er sku godt nok overrasket :/

Anmeld

19. maj 2011

132319

Jeg er mig og to børn hvor den ene spiser mos og drikker vælling

Jeg bruger ca. 2000 kr om måneden og køber meget økologisk. Jeg laver ofte mad til flere dage af gangen, på den måde kan jeg holde budgettet nede

Anmeld

19. maj 2011

Minmio

Vi bruger 3000 kr om måneden.

Vi køber kød hver anden uge i bilka til 2 uger ad gangen og fryser det ned. Det samme gør vi med pasta, ris, kartoffler, havregryn osv.

Så mangler vi kun sådan nogle ting som mælk, frugt/grønsager, brød og pålæg som vi køber ca hver anden dag.

Jaah, også sørger jeg for at være mæt når jeg er ude og handle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.