2 voksne + 1 barn = madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

twinny

Elmer&Amy skriver:

Oki er samme str herhjemme ca så er sku godt nok overrasket :/

det er dog uden forsikring, da jeg ikk har det med i madbudget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Isabella_mor

Rosa skriver:

1.Lav madplaner

2. Hold jer til dem

3.køb ind 1-2 gange om ugen et billigt sted som Rema1000 eller Netto.

4.Lav store portioner og frys ned - det er billigere end at lave små portioner hver gang I skal have f.eks. kødsovs eller lassagne. 

5. Visse ting ER billigere at købe færdiglavet på frost - f.eks. frikadeller og fiskefileter. 

sådan gør vi.. og vi lægger 4000 til side om måneden, og vi har næsten altid 1000 kr til overs når måneden er forbi.. 

dem lægger vi til side og så har vi penge til hvad der nu skulle mangle penge til.. uforudsete udgifter, som f.eks at vores støvsuger gik i stykker, og vi skulle desparat have en ny. 

Anmeld

19. maj 2011

quar20

vi er to voksne og to børn og den ene er på grød..!!
vi har et fast budget på 2500kr om måneden..!1
Jeg sørger for at handle ALT det ind som der kan handles ind når vi får penge - altså fylde skabene op, fryseren op osv.. Derudover har jeg en ugenligt handledag hvor jeg handler mælk, friske grøntsager osv sådan der er til hele ugen..!!
Så snart man kommer ind i rutinen om at lave madplaner og indkøbsliste og HOLDE sig til den så er det hammer nemt og dejlig besparende..!!

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Hvordan laver man et godt budget?

Anmeld

19. maj 2011

twinny

Anonym skriver:

Hvordan laver man et godt budget?

altså vi køber de 3 pakker kød og deler det op... Så er der kød til 6 dage... så spise koldt bord søndag...

så bruger vi kun 100 kr på kød om ugen... det synes jeg er billigt..

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

quar20 skriver:

vi er to voksne og to børn og den ene er på grød..!!
vi har et fast budget på 2500kr om måneden..!1
Jeg sørger for at handle ALT det ind som der kan handles ind når vi får penge - altså fylde skabene op, fryseren op osv.. Derudover har jeg en ugenligt handledag hvor jeg handler mælk, friske grøntsager osv sådan der er til hele ugen..!!
Så snart man kommer ind i rutinen om at lave madplaner og indkøbsliste og HOLDE sig til den så er det hammer nemt og dejlig besparende..!!

Må da vikelig til at tænke kreativt. Det lyder som om vi kan spare en masse med en madplan.

Anmeld

19. maj 2011

Nadia&Daniel

Vi er 2 voksne og 1 barn (6 mdr.) = vi bruger 1000.- om ugen..

Dette er til mad, mme/grød/frugtmos og bleer..

Anmeld

19. maj 2011

Zeus

Anonym skriver:

Jeg må nok til at lave en madplan ja. Synes bare det er svært at planlægge mad til en hel uge og huske at købe alt til de forskellige måltider.

Inde på Rema1000 hjemmeside, kan man gå ind under opskrifter, og madplan, og der kan man så trække opskrifter med billeder og ind over til højre.. Når man så har valgt mad til hele ugen, så sender man den bare til sin mail - og vupti har man både opskrifter og indkøbseddel direkte i sin indbakke...

Vi kommer af med omkring 500-600 kr hver gang, inkl frokost og morgenmad til hele ugen  Og når man så er ved at køre træt i de opskrifter der ligger dér, så er man ligesom kommet ind i rutinen med madplaner og indkøbssedler

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Baby-støv skriver:

altså vi køber de 3 pakker kød og deler det op... Så er der kød til 6 dage... så spise koldt bord søndag...

så bruger vi kun 100 kr på kød om ugen... det synes jeg er billigt..

Ja, det er det da godt nok også. Det er nærmest hvad vi bruger på en dag.

Anmeld

19. maj 2011

foto på lærred

Vælg de billige supermarkeder, Lidl, Netto, rema osv.

Hvis den lille får varmt mad i dp/vs/bh så kan I også spare ved at spise rugbrød til aftensmad nogle gange hver uge.

Skriv en indkøbsliste og hold jer til den så I ikke bliver fristet af "gode tilbud" som I måske slet ikke har brug for.

I kan også gå efter de billigere vare når I skal købe pålæg. Der var en gang et program der viste at rigtig mange af de store leverandøre f.eks Tulip  (bare et eksempel) osv. Laver præcis de samme vare, men putter dem i forskellige imballage. Dvs en med deres dyre mærkevare imballage og en i en billig "discount" vare, men i princippet er det samme produkt. Ellers gå efter supermarkedes eget mærke som i næsten alle tilfælde er billigere end tilsvarende produkter.

Jeg læste i et babyblad (omkring at spare) at hvis man har problemer med at få pengene til at slå til, så kan du dele de penge du har pr måned (lad os sige 2500 kr om måneden) og så lægge det i 4 bunker og så KUN bruge kontanterne til den uge. Der stod man fik meget mere føling med hvor meget man bruger og bliver bedre til at undgå de der impulskøb.

Håber I finder en løsning der passer jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.