Et lys gik op for mig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

132319

Ja, det læste jeg lige på ubrugelig paratviden.

Men da jeg var på uddannelsesdag blev jeg fortalt af... en... biolog-et-eller-andet at børn selvfølgelig er født med knæskaller, men at de er så bløde, at børnene ikke mærker dem. Og så udvikler de sig, som du skriver fra 2-6 års-alderen. Hm.

Hehe, jeg har læst det i en norsk anatomibog fordi jeg alligevel skulle finde noget andet viden omkring knæskaller 

De har vævet men ikke selv skallen -Og derfor gør det jo ikke ondt at kravle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Dinna88

132319 skriver:

Hehe, jeg har læst det i en norsk anatomibog fordi jeg alligevel skulle finde noget andet viden omkring knæskaller 

De har vævet men ikke selv skallen -Og derfor gør det jo ikke ondt 

Sjovt

Åh, det er vel en mellemting mellem det du skriver og det jeg skriver. At de har grundlaget for knæskallerne, de er bare ikke udviklet som vores.  

Anmeld

16. maj 2011

132319

Dinna88 skriver:

Sjovt

Åh, det er vel en mellemting mellem det du skriver og det jeg skriver. At de har grundlaget for knæskallerne, de er bare ikke udviklet som vores.  

Præcis 

Men dét der har været et mysterie for mig, er at det ikke gør naller at fare sådan rundt på knæene -Og det har jeg så fået svaret på efter mange års undren, haha 

Anmeld

16. maj 2011

Dinna88

132319 skriver:

Præcis 

Men dét der har været et mysterie for mig, er at det ikke gør naller at fare sådan rundt på knæene -Og det har jeg så fået svaret på efter mange års undren, haha 

Oplysende for mange forældre, tror jeg Det er jo super smart, at kroppen er lavet sådan.

Anmeld

16. maj 2011

Troldemommi

Jeg siger da mange tak for den information, det vidste jeg heller ikke :-)

Anmeld

16. maj 2011

132319

Dinna88 skriver:

Oplysende for mange forældre, tror jeg Det er jo super smart, at kroppen er lavet sådan.

Haha ja 

Jeg var ellers overbevist om at min luddovne søn ikke gad at kravle før han var 14 måneder fordi han var klog nok til at vide at det da gjorde ondt -Wrong again 

Anmeld

16. maj 2011

Dinna88

132319 skriver:

Haha ja 

Jeg var ellers overbevist om at min luddovne søn ikke gad at kravle før han var 14 måneder fordi han var klog nok til at vide at det da gjorde ondt -Wrong again 

Ha! Owned af sin egen "uvidenhed" (Jeg kan godt forstå at der er mange der ikke ved det, det er jo ikke noget man som sådan tænker over)  

Men! hvis vi havde knæskaller, så er jeg sikker på at din søn og min niece ikke kravler tidligt (min niece kravler slet ikke endnu) fordi det jo gør ondt - hvis nu

Anmeld

16. maj 2011

Nemesis

JO! De har knæskaller. De er meget bløde og ligner lidt det vi har indeni rygsøjlen. Senere forbener det sig mere og bliver hårdt. Sådan er det i øvrigt med rigtig mange knogledele på babyer...

Desuden så har de har bare et lidt tykkere spæklag over knæskallerne end vi andre har.

jeg tror helt sikkert grunden til det ikke gør så ondt på dem (må man jo gå ud fra eftersom de kravler i flere mdr) er at de jo ikke vejer 50-60-70 kg, eller mere.. de vejer jo altså ikke meget mere end 10-12 kg den tid de kravler (vil jeg gætte mig frem til), og her vejede vores endda kun lidt over 7 kg.. så skal det jo ikke gøre ligeså ondt som hvis jeg kravlede med min kampvægt på mange kg.. hehe...

:-) Sisse

Anmeld

16. maj 2011

132319

ladydan1 skriver:

JO! De har knæskaller. De er meget bløde og ligner lidt det vi har indeni rygsøjlen. Senere forbener det sig mere og bliver hårdt. Sådan er det i øvrigt med rigtig mange knogledele på babyer...

Desuden så har de har bare et lidt tykkere spæklag over knæskallerne end vi andre har.

jeg tror helt sikkert grunden til det ikke gør så ondt på dem (må man jo gå ud fra eftersom de kravler i flere mdr) er at de jo ikke vejer 50-60-70 kg, eller mere.. de vejer jo altså ikke meget mere end 10-12 kg den tid de kravler (vil jeg gætte mig frem til), og her vejede vores endda kun lidt over 7 kg.. så skal det jo ikke gøre ligeså ondt som hvis jeg kravlede med min kampvægt på mange kg.. hehe...

:-) Sisse

Hmm ok, så må der jo være fejl i den fagbog jeg har kigget i... Eller.... 

En ting er væv, noget andet er selve skallen og den er de altså født uden.

Anmeld

16. maj 2011

BellaT

Det har jeg hørt før. Det med at knæskallerne ikke er færdige og det derfor ikke gør ondt..

Kigger man på min 4-årige dreng kravle, så er det helt anderledes ens hans lillesøsters kravlen. Det er tydeligt at se at det er ubehageligt for ham og han kan ikke kravle ret hurtigt. Kun over korte distancer ihvertfald. Hvorimod lillesøster kan fræse fra den ene ende af huset til den anden uden stop. Min dreng vejer kun 14 kg så tror ikke vægten har så meget at sige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.