jeg fik selv pks. pga. en uk baby der IKKE kunne vendes (hun sad fastunder mine ribben.. av av av)
1. du kan læse min fødselsberetning her. Jeg var LIVSENS angst og tudbrølede i flere dage da jeg fik at vide jeg skulle have pks. Sædefødsel var udelukket for mig da hun som sagt sad fast under mine ribben (hun havde aftryk i kraniet fra mine ribben, da hun kom ud)... Jeg endte med at få en helt fantastisk oplevelse og jeg havde ikke synderlige problemer bagefter. Jeg Droppede det smertestillende efter 1½ døgn og jeg gik ture med barnevognen osv efter et par dage
Selvfølgelig skulle jeg være lidt ekstra forsigtigt med at løfte etc. men det var ikke besværligt for mig 
2. Jeg forstår ikke at de siger du ikke har plads i dit bækken til en sædefødsel? Hvis der ikke er plads med rumpen først er der heller ikke plads med hovedet først
Det man frygter ved en sædefødsel er at man føder numse og kroppen fint og at hovedet så ikke kan komme ud! For det er emmervæk svært at putte babyen op igen for at få den ud med aks
Når du har født 2 gange før, og baby ikke virker for stor til at du skulle kunne føde en hovedstilling uden problemer, så synes jeg du skal tale med jm om at give det forsøget hvis du virkelig ikke kan forlige dig med pks!
For at gøre et langt svar kort (yeah right
) så er pks slet ikke så ringe som man går rundt og frygter
MEN jeg synes du skal tale med jm om sædefødsel hvis det er det du helst vil! Hun vil også informere dig om ricisi osv...
Pøj pøj med din beslutning og din kommende fødsel!
Knus Caroline
P.s. vil du ikke forsøge en manuel vending? for så er det en god idé at forsøge allerede nu, inden h*n bliver alt for stor derinde! Jeg var til vendingsforsøg i uge 36+0...
Anmeld