Hvornår fortæller I om projekt baby til familie og venner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vi startede med ikke at ville fortælle det til nogen...

men da jeg fik konstateret PCO vaglte vi at fortælle det til de allernærmeste som ville kunne se og mærke på os op og nedturerne der kunne komme i forbindelse med det...

min bedste veninde og svigerfar var de eneste der fik det af vide til at starte med..

resten fik det af vide efter jeg havde fået positiv test hos lægen... var så lykkelig så kunne ikke vente med at fortælle det... var ellers planen at vi ville vente til vi var kommet igennem uge 10 hvor de siger at efter det så er der mindre risiko for det går galt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

NilleG

Vi fortalte det til to vennepar vi ville egentlig ikke fortælle det det var lidt tilfældigt!!!    Vi går ikke rigitg til fest mere så et var ikke noget problem der var kun nytår hvor jeg også drak da jeg ikke var gravid endnu der..

Vi har nogen venner som har fortalt alle at de prøver og de er lidt irriteret over folk bliv er ved med at spørge ind til det.. Jeg er rigitg glad for vi ikke havde fortalt det til fler eog folk er blevet overrasket da vi kom og sagde at vi skulle have barn (har dog kun fortalt de næremeste det)

Anmeld

15. maj 2011

Sitrani

Vi fortalte vores forældre det, da jeg var ca. 6 uger henne.. Og det var lige efter vi selv fandt ud af det.. Vi kunne ikke vente, og så heller ingen grund til at vente med det...

Vi holdt det hemmeligt indtil vi stod med en positiv test..... Mens jeg ikke var gravid, men vi prøvede at blive det, så drak jeg bare sodavand til fester - nu gik jeg ikke til så mange fester, da det bl.a. er svært at "snyde" med sådan noget, synes jeg.... Men ved at man kan få vin, uden alkohol, så det er da en mulighed - så bare hæld det på en anden flaske - så opdager folk det ikke.... Ellers så brugte jeg bare sætningen "Nej tak, jeg har ikke lyst lige nu" eller "Jeg har det ikke så godt, så jeg springer lige over"... Haha..

Eller også så lod jeg bare som om jeg nippede til vinen/drinken osv. Men drak ikke noget, og folk lagde ikke mærke til det overhovedet.... De tror nok bare, at man har hældt noget nyt op, uden de lagde mærke til det... tror ikke at folk tænker så meget over det, med mindre man har snakket meget om, at man gerne vil have børn osv. Men det havde hverken min kæreste eller mig snakket om til vores venner/familier, KUN at vi skulle have det en dag..... Og den dag er indtil videre sat til d. 2 juli

Anmeld

15. maj 2011

maryjane

Efter NF. Vennerne lidt senere.

Anmeld

15. maj 2011

Kay

kun vores begges rigtig gode veninde ved vi prøver... vi kender vores familier nok til at de ikke ville kunne lade være med at snage og komme med gode råd osv. og vi ville ikke føle vi kunne havde et sex liv for os selv... jeg har så også pco så vi ved det kan tage noget tid... og familien plager nermest om, at vi skal havde børn...

vi planlægger at fortælle vores forældre det når vi engang finder ud af det og resten, når vi har været til nf... venter så bare på de 2 streger

Anmeld

15. maj 2011

Myturn

Den første gang i 2006 fortalte vi det i 11. uge, efter vi havde været til en privat scanning

Denne gang( har haft 2 aborter) fortæller vi det først efter NF scanning, så vi er lidt mere sikre. Men min bror og min svigerinde har allerede fået det af vide lige da jeg testede positiv

Anmeld

18. maj 2011

stumpL

Fortæller først noget til familie når jeg er blevet gravid.

Anmeld

18. maj 2011

rikke-aka-rapanden

Vi har fortalt det til vores forældre, da min svigermor er den der køre med mig ud på klinikken, og syntes så også det var mest fair mine forældre også fik det afvide.. Derudover ved min mormor og morfar det, da min morfar er uhelbredelig syg af kræft, så følte det var vigtigt jeg fik det sagt.. Min ene moster ved det også, da hun også er i behandling, så har brugt hende til at snakke om alt det behabndlingshalløj med.. Derudover er der kun få venner der ved det... Vi fortæller dog ikke folk at jeg er gravid ( når den tid kommer) , før jeg er 12 uger henne, da jeg har haft en del SAèr...

Anmeld

18. maj 2011

Frøken J.

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvornår andre fortæller til familie og venner, at de prøver på at blive gravide?

Vi forsøgte i et par måneder i efteråret (vi ville gerne have et sommerbarn, da min kæreste læser og har 2 måneders sommeferie og gerne vil være meget med i starten), hvor vi fortalte det til vores nærmeste venner. Følte bare lidt at jeg blev holdt øje med, at folk holdt øje med hvad jeg spiste og drak, om jeg dyrkede nok motion osv. (selvom det nok mest var oppe i mit hoved). 

Da vores deadline for "projekt sommerbaby" var slut, startede jeg på p-piller igen og vi fortalte alle, at vi ville prøve igen næste år. Men der gik kun et par måneder, så blev vi enige om, at vi ikke kunne vente og bare ville prøve permanent. Så efter min menstruation i januar stoppede jeg igen med p-pillerne. Denne gang holder vi det bare hemmeligt. Synes der er mindre pres, men det er på den anden side også mere ensomt at gå rundt med (nok derfor jeg oprettede en profil herinde) og er også samtidig bange for at blive "opdaget".

Hvordan har I det? Fortæller I det til alle eller holder I det hemmeligt? 

Hvis I holder det hemmeligt, hvordan skjuler I det så til fester osv.?

Det er slet ikke noget jeg synes vedkommer familie og venner Fortalte min mor det, men mest fordi vi har sådan et venindeforhold, og det bare føltes forkert intet at sige, men synes ellers ikke det kommer folk ved Andre fik det først at vide efter den positive tets.

Angående hvordan jeg holdt det hemmeligt.. Jeg lod bare være at sige det. Ændrede nu ikke mit liv synderligt da PB gik i gang, for jeg drak ikke og den slags i forvejen  

Anmeld

18. maj 2011

mybaby-girl

Vi fortalte det ikke til nogen, det ville føles som et mega pres, hvis folk de vidste noget om projekt baby

Folk fik først noget afvide når vi var blevet gravid og parate til det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.