Hvornår fortæller I om projekt baby til familie og venner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.059 visninger
24 svar
0 synes godt om
14. maj 2011

LilleMie

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvornår andre fortæller til familie og venner, at de prøver på at blive gravide?

Vi forsøgte i et par måneder i efteråret (vi ville gerne have et sommerbarn, da min kæreste læser og har 2 måneders sommeferie og gerne vil være meget med i starten), hvor vi fortalte det til vores nærmeste venner. Følte bare lidt at jeg blev holdt øje med, at folk holdt øje med hvad jeg spiste og drak, om jeg dyrkede nok motion osv. (selvom det nok mest var oppe i mit hoved). 

Da vores deadline for "projekt sommerbaby" var slut, startede jeg på p-piller igen og vi fortalte alle, at vi ville prøve igen næste år. Men der gik kun et par måneder, så blev vi enige om, at vi ikke kunne vente og bare ville prøve permanent. Så efter min menstruation i januar stoppede jeg igen med p-pillerne. Denne gang holder vi det bare hemmeligt. Synes der er mindre pres, men det er på den anden side også mere ensomt at gå rundt med (nok derfor jeg oprettede en profil herinde) og er også samtidig bange for at blive "opdaget".

Hvordan har I det? Fortæller I det til alle eller holder I det hemmeligt? 

Hvis I holder det hemmeligt, hvordan skjuler I det så til fester osv.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

modesty

De eneste jeg fortalte det til var to af mine nærmeste veninder. Ellers ville jeg bestemt ikke bryde mig om at folk vidste at vi prøvede. "Nå, hvordan går det med det, nå, er det lykkedes endnu?" o.s.v. Det ville føles som et kæmpe pres for mig.

Anmeld

14. maj 2011

Thalia

Vi fortæller ikke familie og venner når vi prøver på at blive gravide. Vi fortæller det når vi er langt nok henne i graviditeten til at vi føler os sikre på at vi kommer helskindet igennem.

Jeg har relativt nemt ved at blive gravid, men har ad flere omgang mistet i starten af graviditeten, så vi har ikke lyst til at udbasunere ting i starten.

Anmeld

14. maj 2011

Filippa & Liva

Vi fortalte ikke til familie eller venner at vi prøvede at blive gravide... kun to tætte veninder fortalte jeg det til.

Da vi så blev gravide fik de nærmeste det af vide i uge 7 efter tryghedsscanning og resten efter NF.

Anmeld

14. maj 2011

Den lykkelige

Vi ville gerne have ventet til efter NF.. men endte med at være nødt til at fortælle det i uge 9.. Mine forældre, som jeg er meget tætte med, fik det afvide i uge 7

Anmeld

14. maj 2011

mortilflere

kun med nr 3 har vi fortalt det og det var til et venne par der selv havde prøvet i flere år , dem syntes jeg ik skulle ha smidt i knolden at vi ventede os , og det blev hun især rigtig glad for .

Anmeld

14. maj 2011

Nynne88

Vi fortalte det kun til dem vi havde lyst til - og det var egentlig ikke særlig mange. Men dem som vi følte det var vigtigt at dele op og nedturene med.

Anmeld

14. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Tror godt nok de fleste holder det hemmeligt, liige indtil nf er overstået, det er min erfarring.

Vi har så godt nok fortalt min mor at vi prøver, men hun har heldigvis ikke en eneste gang spurgt ind til det, men vi snakker da om det, men er glad for hun ikke går os presser på, og efter hendes mening (hun har selv 3 børn) synes hun at nr 3 er det som "vælter læsset" så hun har ikke travlt med at se os få bid tror jeg

Og havde svigermor med til lægen en dag, MANDEN som arangerede det, da jeg skulle have taget blodprøve og have svar på graviditet, og da manden åbenbart havde sagt hun skulle gå med ind, ja så måtte jeg jo sige at jeg skulle have taget en blodprøve grundet mulig graviditet og ja så fik hun det hele afvide meget glad men os overrasket over at vi allerede igen skal på den, men desværre hvilket jeg var ret sikker på,  var blodprøven negativ, efter mange pos test, så nu ved hun det desværre og vi har endnu ikke fået bid, det er liiidt irriterende, men var heller ikke min mening at hun skulle vide noget allerede nu! Men hun går heldigvis heller ikke og stikker til os

Men lykkedes det, vil jeg først have familie osv ved det når vi er forbi NF, nogle fra familien opdatede det desværre i uge 8 pga jeg var så dårlig sidst-

Anmeld

14. maj 2011

chael

LilleMie skriver:

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvornår andre fortæller til familie og venner, at de prøver på at blive gravide?

Vi forsøgte i et par måneder i efteråret (vi ville gerne have et sommerbarn, da min kæreste læser og har 2 måneders sommeferie og gerne vil være meget med i starten), hvor vi fortalte det til vores nærmeste venner. Følte bare lidt at jeg blev holdt øje med, at folk holdt øje med hvad jeg spiste og drak, om jeg dyrkede nok motion osv. (selvom det nok mest var oppe i mit hoved). 

Da vores deadline for "projekt sommerbaby" var slut, startede jeg på p-piller igen og vi fortalte alle, at vi ville prøve igen næste år. Men der gik kun et par måneder, så blev vi enige om, at vi ikke kunne vente og bare ville prøve permanent. Så efter min menstruation i januar stoppede jeg igen med p-pillerne. Denne gang holder vi det bare hemmeligt. Synes der er mindre pres, men det er på den anden side også mere ensomt at gå rundt med (nok derfor jeg oprettede en profil herinde) og er også samtidig bange for at blive "opdaget".

Hvordan har I det? Fortæller I det til alle eller holder I det hemmeligt? 

Hvis I holder det hemmeligt, hvordan skjuler I det så til fester osv.?

Det rager da ikke andre. Og folk skal blande sig uden om

Det er jeres privat liv og hvis i ikke vil invitere folk ind, så hold det hemmeligt. Bliver der spurgt til det, så sig det kun vedkommer jet hvad der foregår

Pøj pøj.

*Camilla 20+3

Anmeld

14. maj 2011

twinny

vi fortalte kun en ven det...  Vi ventede til efter NF scanning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.