Delt samvær....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Carina1977 skriver:

Ej helt ærligt....man skal da ikke bruge barnet i sine konflikter. Jeg fatter virkelig ikke, hvordan hun kan få sig selv til det  det er sgu da synd og jeg kunne da sagtens forestille mig at pigen har det ret svært med det. Jeg mener hun elsker jo både sin mor og sin far....og jeg synes det er at gå rigtig meget over stregen at behandle sit barn på den måde.

jeg har selv en dreng på knapt 11 år, og jeg ved godt hvor følsomme de kan være i den alder.....så hvorfor gnide salt i såret. Her har jeg det modsatte problem end jer....faderen til min søn vil helst ikke have mere samvær end han får nu. Vi havde ellers en ordning om at vores søn var hos ham torsdag eftermiddag i de uger, hvor han ikke havde samværsweekend. Det blev så droppet for en periode, da min søn skulle til minikonfirmand....men nu hvor han så ikke går til det mere, vil faderen ikke have den gamle ordning tilbage igen. det synes jeg jo faktisk er ret så trist, og her tænker jeg på min søns vegne.

men det var lige et sidespor

Har i prøvet at snakke med moderen omkring det her? hun er måske ikke til at snakke med?

Slet ikke desværre.... hun vil jo ikke indrømme, at det handler om børnepengene.. det er i sidste ende dem, som hun er bange for at miste, da hun er KH.. Vi har endda sagt til hende, at hun fortsat kan få dem, men hun begynder nu, at snakke om det faste base og røde tråd i barnets liv... men den har barnet ikke haft på noget tidspunkt, så vi ved jo hvad det handler om.... hun ville nemlig få meget mere stabilitet ind med en 7/7 ordning, for tænker vi at hun ikke bliver kastet så meget rundt.... vi skriver alt op og dermed alt... og når jeg kigger tilbage til, da vi fik hende fra tirsdag til mandag, så har vi haft mere end halvdelen... lidt skræmmende, når moderen ikke kan se mange problemer hun skaber.... hun er meget på ligenu med det med basen, men da vi skulle have pigen i tirsdag havde hun overnattet hos en veninde fra mandag til tirsdag... hvorfor kunne vi så ikke ligeså godt have hende fra mandag til mandag...?? pigen holder også meget fri fra skolen, hvilket faderen er meget imod, da han mener man skal passe sine ting... men moderen gider ikke arbejde og ser det ikke som en alvorlig ting, selvom pigen er bagud i skolen....

Jeg havde forlængst gjort noget, men min mand er ikke den som går i kødet på folk, så han strækker den langt... jeg har råbt flere gange, da pigen lider under det... og under moderen.... hun har samtaler på skolen, som moderen ikke ved om, men jeg ved.... ja, jeg føler sku med hende... men ifølge moderen er det mig, som er årsag til balladen, da hun mener jeg ikke respktere hende som mor... men jeg acceptere hende da som mor og jeg kan faktisk lide hende på mange områder, men rigtig, at jeg ikke respektere de valg hun træffer for hendes barn... på mange områder......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Ox.

Altså ...

Min datter bnliver som sagt kun 2 til August, og vi har en 7/7 ordning.

Hun ELSKER sin far meget højt, og sådan har hun det også med mig, derfor, 'bare fordi' han måske kan se hende et par timer mindre om dagen end jeg fx kan, kunne jeg ikke drømme om at tage hende fra ham, og jo det mener jeg godt nok mange mødre gør .. Og det er selvisk!

Vores datter trives rigtig meget, og der er ingen tegn overhovedet på forvirring eller lign. Hun er faktisk super glad, vi ser hende næsten aldrig ked.

Vi er så også ekstremt gode til at dele det hele og hjælpe hinanden, der er jo ikke grund til andet.

Når jeg har hende, skriver jeg en godnatbesked til ham hver dag fra hende, vi ringer sammen osv så hun kan snakke med sin far også, og det er SUPER dejligt ..

Jeg tror VIRKELIG på, at når det ikke fungere i de fleste tilfælde, er det forældrene, der rent ud sagt, er nogle botnakker til at få det til at fungere fordi de har et horn i siden på den anden ... SÅ må man sku se udover det, for selvfølgelig skal et barn et tages fra den ene så meget af tiden hvis man kan undgå det, og det er med trivsel.

Vi kan sagtens og det er til trods for hendes så unge alder.

Anmeld

14. maj 2011

Phoenix

Ox. skriver:

Altså ...

Min datter bnliver som sagt kun 2 til August, og vi har en 7/7 ordning.

Hun ELSKER sin far meget højt, og sådan har hun det også med mig, derfor, 'bare fordi' han måske kan se hende et par timer mindre om dagen end jeg fx kan, kunne jeg ikke drømme om at tage hende fra ham, og jo det mener jeg godt nok mange mødre gør .. Og det er selvisk!

Vores datter trives rigtig meget, og der er ingen tegn overhovedet på forvirring eller lign. Hun er faktisk super glad, vi ser hende næsten aldrig ked.

Vi er så også ekstremt gode til at dele det hele og hjælpe hinanden, der er jo ikke grund til andet.

Når jeg har hende, skriver jeg en godnatbesked til ham hver dag fra hende, vi ringer sammen osv så hun kan snakke med sin far også, og det er SUPER dejligt ..

Jeg tror VIRKELIG på, at når det ikke fungere i de fleste tilfælde, er det forældrene, der rent ud sagt, er nogle botnakker til at få det til at fungere fordi de har et horn i siden på den anden ... SÅ må man sku se udover det, for selvfølgelig skal et barn et tages fra den ene så meget af tiden hvis man kan undgå det, og det er med trivsel.

Vi kan sagtens og det er til trods for hendes så unge alder.

Men det kan da være ligeså selvisk at dele børnene 7/7. Man må tage udgangspunkt i selve barnet og hvad han/hun er 'modent' til. Nogle børn er mere sensitive. Samtidig kan reaktionerne på ordningen jo også opstå i daginstitutionen og derfor er det også vigtigt at have dem inden over i forhold til at observere barnets trivsel.  

Anmeld

14. maj 2011

Ox.

Phoenix skriver:

Men det kan da være ligeså selvisk at dele børnene 7/7. Man må tage udgangspunkt i selve barnet og hvad han/hun er 'modent' til. Nogle børn er mere sensitive. Samtidig kan reaktionerne på ordningen jo også opstå i daginstitutionen og derfor er det også vigtigt at have dem inden over i forhold til at observere barnets trivsel.  

Det er det så absolut, og det har vi også, men det håber jeg da også andre mennesker i samme situation gør ..

Men synes ikke man kan sige "Nej det skal vi bare IKKE!" før man har prøvet det af for at se om det kan gå, andet er ikke fair overfor hverken barn eller forældre i mine øjne.

Anmeld

14. maj 2011

Phoenix

Ox. skriver:

Det er det så absolut, og det har vi også, men det håber jeg da også andre mennesker i samme situation gør ..

Men synes ikke man kan sige "Nej det skal vi bare IKKE!" før man har prøvet det af for at se om det kan gå, andet er ikke fair overfor hverken barn eller forældre i mine øjne.

Faktum er at som forældre kender sit barn bedst. Og i samværordninger må man ja, sætte sig ud over sig selv og se på barnets tarv. Hvad det så er finder man dybst set selv ud af, medmindre statsforvaltningen trækker noget ned over hovedet på en.

Men dog vil jeg sige, at selvom jeg ikke er tilhænger af 7/7 ordningen så synes jeg heller ikke at der skal gå 14 dage imellem børn ser den anden forældre. Det er for længe...

Anmeld

14. maj 2011

Carina1977

Mathias Villads skriver:

Slet ikke desværre.... hun vil jo ikke indrømme, at det handler om børnepengene.. det er i sidste ende dem, som hun er bange for at miste, da hun er KH.. Vi har endda sagt til hende, at hun fortsat kan få dem, men hun begynder nu, at snakke om det faste base og røde tråd i barnets liv... men den har barnet ikke haft på noget tidspunkt, så vi ved jo hvad det handler om.... hun ville nemlig få meget mere stabilitet ind med en 7/7 ordning, for tænker vi at hun ikke bliver kastet så meget rundt.... vi skriver alt op og dermed alt... og når jeg kigger tilbage til, da vi fik hende fra tirsdag til mandag, så har vi haft mere end halvdelen... lidt skræmmende, når moderen ikke kan se mange problemer hun skaber.... hun er meget på ligenu med det med basen, men da vi skulle have pigen i tirsdag havde hun overnattet hos en veninde fra mandag til tirsdag... hvorfor kunne vi så ikke ligeså godt have hende fra mandag til mandag...?? pigen holder også meget fri fra skolen, hvilket faderen er meget imod, da han mener man skal passe sine ting... men moderen gider ikke arbejde og ser det ikke som en alvorlig ting, selvom pigen er bagud i skolen....

Jeg havde forlængst gjort noget, men min mand er ikke den som går i kødet på folk, så han strækker den langt... jeg har råbt flere gange, da pigen lider under det... og under moderen.... hun har samtaler på skolen, som moderen ikke ved om, men jeg ved.... ja, jeg føler sku med hende... men ifølge moderen er det mig, som er årsag til balladen, da hun mener jeg ikke respktere hende som mor... men jeg acceptere hende da som mor og jeg kan faktisk lide hende på mange områder, men rigtig, at jeg ikke respektere de valg hun træffer for hendes barn... på mange områder......

Din mand bliver nødt til at åbne munden overfor hende, for ellers ved hun jo, at hun kan blive ved med at køre den på den her måde. Man skal ikke finde sig i alt, og slet ikke når man taler om børns ve og vel. Så er det bedre at han gør for meget end for lidt.

Ja der er desværre nogen x der kaster problemet over på kærestens kone, og det er enormt trist. Du virker som en stærk person, og det kræver det egentlig også, når man får sådan noget smidt i hovedet. Det er jo helt klart hendes frustrationer og manglende argumenter, der gør at hun kaster den videre over på dig. Jeg håber du kan tage det med sindsro, selvom hun kaster disse beskyldninger omkring sig.

jeg fik ikke helt fat i det, men hvilken samværsordning har i lige nu?

Anmeld

14. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Din mand bliver nødt til at åbne munden overfor hende, for ellers ved hun jo, at hun kan blive ved med at køre den på den her måde. Man skal ikke finde sig i alt, og slet ikke når man taler om børns ve og vel. Så er det bedre at han gør for meget end for lidt.

Ja der er desværre nogen x der kaster problemet over på kærestens kone, og det er enormt trist. Du virker som en stærk person, og det kræver det egentlig også, når man får sådan noget smidt i hovedet. Det er jo helt klart hendes frustrationer og manglende argumenter, der gør at hun kaster den videre over på dig. Jeg håber du kan tage det med sindsro, selvom hun kaster disse beskyldninger omkring sig.

jeg fik ikke helt fat i det, men hvilken samværsordning har i lige nu?

Vi har en ordning, som hedder fra tirsdag til mandag... bare ikke igennem amtet og det bekymre mig.... hvis hun pludselig bare siger, at vi ikke kan få hende mere, men kun fra torsdag til mandag... sådan kørte det i mange år, så fik vi hende fra onsdag, som kørte et års tid og nu denne ordning, som har kørt siden dec....

Jamen, jeg kan sagtens klare det... men man bliver jo frusteret, da pigen kommer til mig med alt, men jeg kan jo ikke handle på det og kun min mand, som ik handler på det særlig godt... dog har han sagt, at trækker hun i land med denne ordning, så går han hele vejen.... og det tror jeg uden tvivl han gør... han lytter til hans dattter, men tror han tvivler på hans rettigheder... og det tror jeg desværre mange mænd gør.... men han ved nu at han har meget meget store muligheder for 7/7 ordning, fordi pigen vil det og fordi det ikke går ud over skole, venner eller hendes fritidsaktiviteter eller hendes familie på moderen side, som han synes er ok, hun ser, når hun også er her..... så chancen er meget stor, men han ser helst at de sammen kan finde på løsningen... moderen og ham...

Anmeld

14. maj 2011

Lisbeth85

Jeg er SIKKER PÅ, at børnene ikke bliver delt 7/7 med din mand, når de er så små.

Hvis I aftaler en deleordning for jeres barn, vil der være behov for, at I som forældre
samarbejder godt, tæt og løbende med hinanden. Det er ved en deleordning nødvendigt
for barnet, at det kan opleve, at jeres måde at drage omsorg på, er så ens som muligt,
selv om barnet ellers lever i to forskellige verdener hos mor og far. Hvis opdragelsen og
måden at drage omsorg på er alt for forskellig i barnets to hjem, kan der være fare for, at
barnet skintilpasser sig. Det vil sige, at barnet kan virke glad og åben, men at det i virkeligheden
er forvirret over, hvad det skal, og hvad der er rigtigt og forkert.
Det er især ved deleordninger vigtigt, at barnet befinder sig i samme nærmiljø for at kunne
bevare de sociale relationer til vennerne. Dette kan medvirke til, at barnet ikke vil føle
sig rodløs, da basen udgøres af to stabile hjem og et fast nærmiljø. En deleordning forudsætter
derfor, at I bor forholdsvis tæt på hinanden.

Dette er fundet på nettet i pjecen: Samvær, som statsforvaltningen har lavet. Du kan se hele pjecen i dette link: http://www.statsforvaltning.dk/sfdocs/Publikationer/Pjecer/Pjece%20Samv%C3%A6rsguide.pdf

Den har gjort mig meget klogere, når min eks og jeg skal til at dele vores guldklump. Han gik før min søn blev født, men har besøgt os her, og skal være hos ham, når han bliver lidt ældre

- Held og lykke-knus

Anmeld

14. maj 2011

A.

Ox. skriver:

Min x og jeg deler vores datter  50/50, det er det eneste der er fair, han er ligeså megetfar som jeg er mor, så jeg kunne aldrig drømme om at slæbe ham i amtet pga det ...

Vores datter bliver 2 i August, og hun tager det faktisk rigtig pænt, hun er glad bare for at være sammen med os ..

smukkepige er det noget jeg ikke ved?

Anmeld

14. maj 2011

eElak

der kan være problemer med alle samværsordninger, hvis grundstenen - hvilket er et godt samarbejde - ikke er til stede!

Jeg er personligt ikke begejstret for 7/7 ordningen - jeg tror næppe den ville blive aktuel her.. Det er noget vi heldigvis er enige om. 

Min søn er hos sin far hveranden weekend torsdag-mandag og så torsdag-fredag den modsatte uge.. og det lader til at fungere rigtigt godt... Knægten når godt nok at savne sin far rigtigt meget, men de nyder bare den tid de har sammen.... Det er noget vi er kommet frem til i fællesskab, da vi også har prøvet at have en ordning der hed at de så hinanden hver 3. dag.. og der blev knægten forvirret... 

Men jeg har hørt at 7/7 ordningen fungerer for andre... Det tror jeg bare ikke at vores søn ville kunne trives med det.. Til gengæld så bor vi meget tæt på hinanden, så når knægten er ældre og gerne vil over til sin far en eftermiddag, så er muligheden der. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.