Delt samvær....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

Polkaprik

dorthemus skriver:

Hvad med hvad der er fair over for barnet/børnene?

Prøv at forestille dig, at DU skulle flytte mellem to hjem hveranden uge...hmmm ikke sjovt at tænke på, vel?

Forestil dig at miste din ene forælder og kun få lov at se dem hver anden weekend! Det må fandme heller ikke fair for børnene!

Vi har 3 velfungerene, glade delebørn der trives både hjemme og i skolen. Og det er sgu fordi vi kan finde ud af at samarbejde og lave mange hyggeting sammen. De ser nogle glade forældre og det smitter og de er helt trygge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Bshizzle

Her hjemme hedder ordningen hver 14 dag/weekend ved hans Far..
(  host... )...

Dette er nemmere og bedre for vores barn, da han går i Børnehave tæt på hvor jeg bor, samt har han alle hans venner her.
Alt andet vil vær synd for ham, da han vil føle sig kastet rundt. 

Han var heller ikke så gammel da jeg gik fra hans Far, så dette er han vokset op med.

Det hedder sig at Far henter ham i Børnehaven Fredag, og aflever ham i Børnehaven Mandag hvor jeg så henter ham.

Anmeld

14. maj 2011

dorthemus

Polkaprik skriver:

Forestil dig at miste din ene forælder og kun få lov at se dem hver anden weekend! Det må fandme heller ikke fair for børnene!

Vi har 3 velfungerene, glade delebørn der trives både hjemme og i skolen. Og det er sgu fordi vi kan finde ud af at samarbejde og lave mange hyggeting sammen. De ser nogle glade forældre og det smitter og de er helt trygge.

Dejligt for jer, at I kan få det til at fungere, men jeg ser en anden virkelighed i mit arbejde.

Anmeld

14. maj 2011

Carina1977

Min søn har en kammerat, hvor han den ene uge er hos moderen og den anden uge hos faderen. Her den anden dag kom min søn hjem og sagde, at han var glad for han ikke skulle det samme...som han sagde, man har jo ikke et rigtigt hjem. Og min søn er lige knapt 11 år.

jeg skal ikke kunne sige om det kun er min søn der har det sådan, men det er faktisk ret tankevækkende.

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om den der 50/50 ordning.....det er bedre at børn har en fast base, så barnet føler sig hjemme et eller andet sted.

Der er sikkert nogen der kan få en 50/50 ordning til at fungere og så er det jo fint....når blot alle parter er glade for det....dvs. de voksne og børnene.

Anmeld

14. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
dorthemus skriver:

Dejligt for jer, at I kan få det til at fungere, men jeg ser en anden virkelighed i mit arbejde.

Nu er jeg også pædagog og har arbejdet mange år med vuggestue og børnehave.. jeg har sku ikke helt samme billede som dig... jeg ser, at hvis forældrene har den indstilling, at det skal fungere, så er børnene ikke forvirret, men realitisk set, så er kvinder egoister hvad deres børn angår, så fungere det ikke.... men jeg ser faktisk rigtig rigtig mange, hvor børnene er i trivsel og nyder det.....

Så det handler om indstilling fra forældrene....

Anmeld

14. maj 2011

dorthemus

Mathias Villads skriver:

Nu er jeg også pædagog og har arbejdet mange år med vuggestue og børnehave.. jeg har sku ikke helt samme billede som dig... jeg ser, at hvis forældrene har den indstilling, at det skal fungere, så er børnene ikke forvirret, men realitisk set, så er kvinder egoister hvad deres børn angår, så fungere det ikke.... men jeg ser faktisk rigtig rigtig mange, hvor børnene er i trivsel og nyder det.....

Så det handler om indstilling fra forældrene....

Nu har jeg ikke skrevet NOGET STED at jeg mener, at børn har det bedst hos moderen...det er nemlig heller ikke altid virkelighed.

Ja det handler om indstilling, desværre går den ofte fløjten når kampen om barnet/børnene går ind.

Og der er mor OG far lige gode om at glemme hvad der bedst for deres barn/børn.

Anmeld

14. maj 2011

Victoriasmor88

Vi deler også 50/50 - og har fået afvide at hun trives rigtig godt. Pigen giver også selv udtryk for at hun har det godt  

Desuden ser jeg måske også lidt sådan på det at i de situationer hvor mor og far har taget sig lige så godt af barnet siden fødslen, kan far vel lige så godt have dem fast, og så kan barnet været hos mor hver 14 dag..  Fordi man skal jo ikke tænke på de voksne i denne sammenhæng, men derimod barnets tarv. Og barnet kan vel trives fantastisk med sin far 

Anmeld

14. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
dorthemus skriver:

Nu har jeg ikke skrevet NOGET STED at jeg mener, at børn har det bedst hos moderen...det er nemlig heller ikke altid virkelighed.

Ja det handler om indstilling, desværre går den ofte fløjten når kampen om barnet/børnene går ind.

Og der er mor OG far lige gode om at glemme hvad der bedst for deres barn/børn.

Jamen, er helt enige med dig om at det er begge partnere, som skal have den rette indstilling... uden tvivl... Men moderen er som den mest egoistiske af dem begge... Mener og ser jeg i mit arbejde...

Men moderen har jo som udgangspunkt den indstilling, at barnet har det bedst der... det mener jeg ikke er altid er rigtig... det har jeg så tilgengæld set mange eks på.... ikke sjovt, når amtet næsten altid gir moderen medhold...

Anmeld

14. maj 2011

dorthemus

Mathias Villads skriver:

Jamen, er helt enige med dig om at det er begge partnere, som skal have den rette indstilling... uden tvivl... Men moderen er som den mest egoistiske af dem begge... Mener og ser jeg i mit arbejde...

Men moderen har jo som udgangspunkt den indstilling, at barnet har det bedst der... det mener jeg ikke er altid er rigtig... det har jeg så tilgengæld set mange eks på.... ikke sjovt, når amtet næsten altid gir moderen medhold...

Det kommer altså også an på hvor gammel barnet er.

Anmeld

14. maj 2011

Sophia'smor

Malthes mor skriver:

Hvorofr har den ene forældre mere "ret" til børnene end den anden? Og alle børn har brug for begge sine forældre? Tja jeg bliver sikkert dynget til for min holdning, men synes umiidelbart at det er mest fair over for alle parter inkl. børnene.

fuldstændig enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.