Delt samvær....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Det kommer altså også an på hvor gammel barnet er.

Jeg kender en del, hvor børnene er i børnehave alderen og starten af skolealderen.... og det fungere bare super godt, fordi forældrene har den indstilling at de skal samarbejde...

I vores eget privat liv, kom pigen her kort før hun blev 11 og ville være begge steder 7/7... inden da havde vi hende fra onsdag til mandag.. nu har vi hende fra tirsdag til mandag... og moderen gør alt for at bearbejde pigen til at vælge os fra... Hun går ikke til min mand, men bruger sit eget barn til at skulle træffe den beslutning... hvilket jo er grotesk.... hun bruger den med basen, men hun har jo aldrig haft den... hvis moderen skulle noget, så fik vi hende, så igennem hele hendes barndom har hun været meget frem og tilbage... så der mener jeg så, at en 7/7 ordning havde været bedre, så for havde hun haft noget stabilt hver anden uge i det mindste....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

dorthemus

Mathias Villads skriver:

Jeg kender en del, hvor børnene er i børnehave alderen og starten af skolealderen.... og det fungere bare super godt, fordi forældrene har den indstilling at de skal samarbejde...

I vores eget privat liv, kom pigen her kort før hun blev 11 og ville være begge steder 7/7... inden da havde vi hende fra onsdag til mandag.. nu har vi hende fra tirsdag til mandag... og moderen gør alt for at bearbejde pigen til at vælge os fra... Hun går ikke til min mand, men bruger sit eget barn til at skulle træffe den beslutning... hvilket jo er grotesk.... hun bruger den med basen, men hun har jo aldrig haft den... hvis moderen skulle noget, så fik vi hende, så igennem hele hendes barndom har hun været meget frem og tilbage... så der mener jeg så, at en 7/7 ordning havde været bedre, så for havde hun haft noget stabilt hver anden uge i det mindste....

Men det er jo også store børn...jeg ser groteske forhold med langt mindre børn.

Anmeld

14. maj 2011

Christine

Gustavsmor skriver:

Hej Piger

Er helt ude af den.....står ligeforan en skilsmisse med 2 små børn (15 mdr og 3 1/2 år). Faderen vil have dem 50%.

Hvilke erfaringer har I herom?

Jeg tænker virkelig på børnene når jeg sætter mig imod. tror at børnene har brug for en fast base. Et sted der er deres hjem....Er så bange for at de vil blive rodløse ved en dele løsning. Shit hvor gør det ondt at tænke på hvis det ender sådan. De er jo så små....

Hjælp mig piger....

Knus

Jeg kan desværre kun sige at jeg har stedsøskende, som da vi var små blev "delt" 50/50 mellem forældrene. Det var et regulært helvede for dem, for mig (der boede fast hos deres far, da min mor jo blev gift med ham) og faktisk også for forældrene. Det var ret tydeligt at det ikke fungerede og det gjorde børnene meget ondt og netop rodløse. Jeg ville helt sikkert også kæmpe for at børnene har én base, ét sted hvor de bor og så til gengæld forsøge at gøre det lidt mindre firkantet med hvordan de ser den anden forælder, evt så ike-bopælsforælderen kan køre dem hjem nogle gange eller komme på besøg eller.. altså udover det samvær der bliver fastsat. Det ville jeg synes er en fair løsning for børnene. Men der er desværre nok ikke en superløsning, jeg ville bare sætte hælene i ved 50/50.
Håber i finder ud af en god løsning.

Held og lykke

Anmeld

14. maj 2011

Carina1977

Mathias Villads skriver:

Jamen er det ikke bedre at barnet bliver passet hos jer, når moderen skal noget? Det synes jeg da er en meget voksen og fornuftig beslutning af moderen  Kan ikke se hvordan det skulle give en meget ustabil base. Hvis du mener at moderen meget tit får barnet passet hos jer og ikke rigtig har tid til barnet, så var det måske bedre at barnet var mest hos jer

Men kan forstå, at det ville hun nok aldrig gå med til.

Anmeld

14. maj 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Gustavsmor skriver:

Hej Piger

Er helt ude af den.....står ligeforan en skilsmisse med 2 små børn (15 mdr og 3 1/2 år). Faderen vil have dem 50%.

Hvilke erfaringer har I herom?

Jeg tænker virkelig på børnene når jeg sætter mig imod. tror at børnene har brug for en fast base. Et sted der er deres hjem....Er så bange for at de vil blive rodløse ved en dele løsning. Shit hvor gør det ondt at tænke på hvis det ender sådan. De er jo så små....

Hjælp mig piger....

Knus

Jeg er enig i hvad de andre skriver, at det kan blive forvirrende for børnene med 7/7 ordning. Men det kan det så sandelig også med 12/2 ordning. 12 dage er længe for små børn. Min bonus datter har lidt meget under det Da hun var lille, var de 12 dage hun var hos mor, så lang tid i hendes lille hoved så hun var helt genert og fremmed over for os fordi der var gået så længe (for hende) siden hun så os sidst. Nu da hun er blevet større (snart 6 år) er det hårdt fordi hun savner os i 12 dage som stadig føles frygtelig længe for hende.

Hvis i vælger at bo tæt på deres vg /bh / skole begge to, så synes jeg der skal mere samvær til end bare hver anden weekend. F.eks hver anden weekend + en overnatning den uge hvor han ikke har dem i weekenden.

Den ordning havde været perfekt hos os. Vi gjorde det lidt da hun var mindre og det stortrivedes hun med. For så er der ikke så længe mellem. Men nu hvor hun har haft børnehave/forskole og starter skole efter sommerferien, så har det ikke gået at være her i hverdagene fordi vi bor langt fra hendes mor.

Vi har derfor besluttet at flytte tættere på (lige overfor faktisk) For at lette lidt at hendes savn, til både os og hendes mor. Det glæder vi os til. Det bliver så godt for hende. 

Anmeld

14. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Carina1977 skriver:

Jamen er det ikke bedre at barnet bliver passet hos jer, når moderen skal noget? Det synes jeg da er en meget voksen og fornuftig beslutning af moderen  Kan ikke se hvordan det skulle give en meget ustabil base. Hvis du mener at moderen meget tit får barnet passet hos jer og ikke rigtig har tid til barnet, så var det måske bedre at barnet var mest hos jer

Men kan forstå, at det ville hun nok aldrig gå med til.

Helt sikkert er det bedst at barnet kom her, i stedet for andre, men det kom hun også udover....

Moderen havde den indstilling, at pigen måtte bestemme, hvor hun ville være... så hun blev jo meget forvirret over det, og da hun så kom og ville være 7/7, så måtte hun pludselig ikke selv bestemme, selvom det er en holdning hun har fået påduttet siden hun var 2 år gammel...

Her tror vi det handler om børnepengene... for samarbejdet har faktisk altid været godt og vi kunne lave mange ting sammen, som gjorde det nemmeere for pigen... men efter hun kom med det 7/7 forslag er alt smadret... plus pigen får smidt mange grimme ting i hovedet, såsom at hun vælger sin far, så skal hun nok regne med at hun kun kommer derhjem i weekenden, hvis hun vel og mærke opføre sig ordentlig... forleden fortalte pigen, at moderen siger,at hun skal holde med hende, fordi det er hende som beskytter hende og at hun altid vil holde med hende i alt... vi er noget rystet herhjemme... tænk at sige sådan til en pige på 11...

Anmeld

14. maj 2011

Carina1977

Mathias Villads skriver:

Helt sikkert er det bedst at barnet kom her, i stedet for andre, men det kom hun også udover....

Moderen havde den indstilling, at pigen måtte bestemme, hvor hun ville være... så hun blev jo meget forvirret over det, og da hun så kom og ville være 7/7, så måtte hun pludselig ikke selv bestemme, selvom det er en holdning hun har fået påduttet siden hun var 2 år gammel...

Her tror vi det handler om børnepengene... for samarbejdet har faktisk altid været godt og vi kunne lave mange ting sammen, som gjorde det nemmeere for pigen... men efter hun kom med det 7/7 forslag er alt smadret... plus pigen får smidt mange grimme ting i hovedet, såsom at hun vælger sin far, så skal hun nok regne med at hun kun kommer derhjem i weekenden, hvis hun vel og mærke opføre sig ordentlig... forleden fortalte pigen, at moderen siger,at hun skal holde med hende, fordi det er hende som beskytter hende og at hun altid vil holde med hende i alt... vi er noget rystet herhjemme... tænk at sige sådan til en pige på 11...

Ej helt ærligt....man skal da ikke bruge barnet i sine konflikter. Jeg fatter virkelig ikke, hvordan hun kan få sig selv til det  det er sgu da synd og jeg kunne da sagtens forestille mig at pigen har det ret svært med det. Jeg mener hun elsker jo både sin mor og sin far....og jeg synes det er at gå rigtig meget over stregen at behandle sit barn på den måde.

jeg har selv en dreng på knapt 11 år, og jeg ved godt hvor følsomme de kan være i den alder.....så hvorfor gnide salt i såret. Her har jeg det modsatte problem end jer....faderen til min søn vil helst ikke have mere samvær end han får nu. Vi havde ellers en ordning om at vores søn var hos ham torsdag eftermiddag i de uger, hvor han ikke havde samværsweekend. Det blev så droppet for en periode, da min søn skulle til minikonfirmand....men nu hvor han så ikke går til det mere, vil faderen ikke have den gamle ordning tilbage igen. det synes jeg jo faktisk er ret så trist, og her tænker jeg på min søns vegne.

men det var lige et sidespor

Har i prøvet at snakke med moderen omkring det her? hun er måske ikke til at snakke med?

Anmeld

14. maj 2011

nvm

kan sagtens følge dig 100%.. og  for det ikke sker for dig/jer....

ville heller aldrig gå med til det, ville gøre alt hvad jeg ku for det ikke skete.

ungerne vil jo ikke føle de har et hjem...

Anmeld

14. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

Malthes mor skriver:

Hvorofr har den ene forældre mere "ret" til børnene end den anden? Og alle børn har brug for begge sine forældre? Tja jeg bliver sikkert dynget til for min holdning, men synes umiidelbart at det er mest fair over for alle parter inkl. børnene.

enig... kan ikk forstå moderen skal have dem mere tid en d faderen...

Min den strste ville virkelig have svært ved pludselig at undvære faderen...

hvis ikk 7/7 passer, så sørg for at faderen ser sine børn HVER uge med i hvert fald en overnatning....

Anmeld

14. maj 2011

Phoenix

henh01 skriver:

At lave en 7/7 ordning er en ordning der tilgodeser forældrenes behov, men er langt fra det optimale for barnet. Man kan så diskuterer hvorfor det altid er moderen der har børnene boende fast og i mit tilfælde er og vil det altid være fordi jeg er mest sammen med dem i hverdagen ergo er det også oplagt at det er sådan.

kender også til flere tilfælde, hvor børnene (  i daginstitutionsalderen) bliver forvirret af en 7/7 ordning.  Hvis denne ordning skal gennemføres bør det være når børnene er ældre og med velvilje og samarbejde forældrene imellem, mener jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.