Fødselsforberedelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Carina1977

Secrets skriver:

Hvor meget har i, der har gået på dem, følt i fik ud af dem? Sidder og ser på det nu, da der er venteliste, så vi skal tilmeldes, og det koster 1290 for et par for 13 lektioner. Lidt dyrt synes jeg, men på den anden side er det jo så kun 50 pr. person pr gang.

Der er mange der siger, at de godt har kunne undvære det, men jeg føler mig usikker som førstegangsgravid og er i tvivl om, om jeg kan undvære det. Og jeg ønsker også, at min kæreste er informeret om hele fødselsforløbet.

Det jeg bare tænker på er: 13 lektioner? Det er pænt mange. Hvad snakker man om på alle de møder? Jeg har mest behov for bare selve fødsels-delen...

ej koster det penge nu? Dengang jeg var gravid med min søn for ca. 11 år siden, der var det da gratis.

Nå men jeg kan sige så meget, at jeg sagtens ville have kunnet klare at føde, uden at have gået til fødselsforberedelse. Jeg fik egentlig ikke ret meget ud af det, og det jeg lærte, kunne ejg egentlig bare have spurgt min jordemoder om. Måske man bare ikke blev ret informeret dengang (ihh nu lyder jeg jo oldgammel )....kan være det har ændret sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Frøken J.

Carina1977 skriver:

ej koster det penge nu? Dengang jeg var gravid med min søn for ca. 11 år siden, der var det da gratis.

Nå men jeg kan sige så meget, at jeg sagtens ville have kunnet klare at føde, uden at have gået til fødselsforberedelse. Jeg fik egentlig ikke ret meget ud af det, og det jeg lærte, kunne ejg egentlig bare have spurgt min jordemoder om. Måske man bare ikke blev ret informeret dengang (ihh nu lyder jeg jo oldgammel )....kan være det har ændret sig.

Det er fordi der har været nedskæringer på sygehusene her i Århus, så de har ikke mulighed for at tilbyde det gratis længere. Min jordemoder sagde også, at de var MEGET trætte af det, da det tvang forældrene til at gå ud og bruge så mange penge, i stedet for at kunne bruge dem på fx babyting :/ 

Havde du mand med til fødslen den gang? For udover jeg gerne selv vil forberedes, er det også bare vigtigt for mig at min kæreste virkelig ved hvad han går ind til og ved præcis hvordan han kan/skal støtte mig undervejs..

Anmeld

13. maj 2011

Carina1977

Secrets skriver:

Det er fordi der har været nedskæringer på sygehusene her i Århus, så de har ikke mulighed for at tilbyde det gratis længere. Min jordemoder sagde også, at de var MEGET trætte af det, da det tvang forældrene til at gå ud og bruge så mange penge, i stedet for at kunne bruge dem på fx babyting :/ 

Havde du mand med til fødslen den gang? For udover jeg gerne selv vil forberedes, er det også bare vigtigt for mig at min kæreste virkelig ved hvad han går ind til og ved præcis hvordan han kan/skal støtte mig undervejs..

Ja min søns far var med til fødslen....men jeg ignorerede ham totalt...stakkels mand

I kunne jo også spørge jordemoderen, om det var muligt at få noget materiale med hjem, som man kunne læse? Det ville da bestemt også kunne give et indblik i, hvordan det foregår under fødslen.

Er det slet ikke muligt kun at melde sig til en af lektionerne....altså fødselsdelen?

Anmeld

13. maj 2011

Maja_4000

Nu har jeg ikke læst hele tråden ..
Men har I ikke et gratis tilbud der hvor du bor ? Det er der her i byen

Vi var ikke til fødselsforberedelse .. Skulle have pks , og der kommer man til et måde hvor de forklarer hvordan det foregår .. Så synes det andet var unødvendigt (:

Anmeld

13. maj 2011

Augusta11

Se her til alle jer, der evt. ønsker et hjemmestudie:

www.smertefrifødsel.dk

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

Maja_4000 skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden ..
Men har I ikke et gratis tilbud der hvor du bor ? Det er der her i byen

Vi var ikke til fødselsforberedelse .. Skulle have pks , og der kommer man til et måde hvor de forklarer hvordan det foregår .. Så synes det andet var unødvendigt (:

Hehe, det kan jeg godt se Men som sagt flere gange i tråden, har de lukket de gratis hold grundet nedskæringer, desværre

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

Carina1977 skriver:

Ja min søns far var med til fødslen....men jeg ignorerede ham totalt...stakkels mand

I kunne jo også spørge jordemoderen, om det var muligt at få noget materiale med hjem, som man kunne læse? Det ville da bestemt også kunne give et indblik i, hvordan det foregår under fødslen.

Er det slet ikke muligt kun at melde sig til en af lektionerne....altså fødselsdelen?

Haha skægt!

Jamen problemet er bare, at det skal være NU hvis vi skal tilmeldes, fordi der lynhurtigt kommer venteliste

Men de har et alternativt hold på én gang af 5 lektioner kun om fødslen, men den koster stadig ca. 350 pr. mand desværre!

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

Augusta11 skriver:

Se her til alle jer, der evt. ønsker et hjemmestudie:

www.smertefrifødsel.dk

Men det er jo stadigvæk meeeega dyrt! mindst 1000 kroner.. Så er jeg sikker på, hvis man vil gøre det hjemme, at man kan finde masser af gratis info og videoer  

Anmeld

13. maj 2011

JacobsMoar

Jeg valgte det fra.. Og jeg endte da med at føde selv.. Ikke problemfrit, men han kom da ud 

Anmeld

13. maj 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Ro på...du skal nok klare det uden noget forberedende. Din krop er designet til at gøre det og når tiden først er til det, gør du det bare. Jeg var også nervøs, tror jeg alle er, men det gik - ikke smertefrit og ikke uden problemer, men ud kom hun og nu er alt (næsten) glemt  Og desuden kommer der tusind andre udgifter, så spar pengene ! Det er mit råd. Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.