Hvordan var det ift. andre par, og hvordan foregik det egentlig? Skulle man lave øvelser? Vi er begge lidt private, og derfor frygter jeg det bliver lidt akavet.
Jeg fandt et andet kursus, som KUN er fødslen til lidt mindre penge, og tænker om det mon ikke er ok. For det er egentlig dér jeg føler jeg har brug for hjælpen 
Det foregik sådan at de første par gange var det KUN teori og lidt snak om forventninger til det med at blive forældre. Vi havde tilmeldt os et hold for par, og man lærte jo hinanden lidt at kende gennem gruppesnakke om forventninger og forestillinger. Vi blev bl.a. bedt om hver især at lave en liste over hvad vi troede ville blive de største udfordringer med en baby.
3. gang viste hun os - efter at have gennemgået fødslens sidste faser -nogle stillinger som ville være gode at kende under fødslen. Hun forklarede hvornår i forløbet de ville være bedst og hvorfor, ved at vise på tavlen hvor baby lå hende. Ja, man fniser selvfølgelig en hel masse imens - det var mere sjovt end det var pinligt - alle parrene laver det samme, og man kigger overhovedet ikke på de andre imens. Og så skulel vi øve os i at trække vejret på den bedste måde OG DET ER FANDME VIGTIGT siger frk. Rosa som fødte hjemme på stuegulvet uden skyggen af smertestillende!!!! Vejrtrækningsøvelserne i sig selv er alle pengene værd!!! Disse ting øvede vi os så i og der kom flere til de resterende gange.
Desuden sagde hun nogle ting som er fede at huske når man ligger der og er i gang. Nogle billede som popper ind i ens hovede som gør det lidt nemmere at komme igennem fødslen. Og som mænd også kan forstå...
Anmeld