Fødselsforberedelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

modesty

Jeg har meldt mig til APA i Kbh som jeg har fået anbefalet varmt mange steder fra. De der gratis auditorie-møder som Riget laver, giver jeg ikke meget for. Jeg vil gerne være så forberedt som muligt, så en hel pakke med fysiske øvelser, vejrtræknings- og afspændingsteknikker o.s.v. lyder godt i mine ører. Det er 8 gange for lidt over tusind. Jeg synes det er en fin nok pris.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Benjamins'mor

Der hvor jeg gik til det var det gratis, for det var på sygehuset.

Men jeg fik absolut intet ud af det, jeg vidste alt hvad hun sagde på forhånd. + det var ubehageligt for mig da jeg var den eneste under 25.

Anmeld

13. maj 2011

Filippa & Liva

Secrets skriver:

Jeps... Der har været nedskæringer, så sygehusene og jordemødrene ikke længere kan tilbyde det, så nu skal det tages på noget aftenskole i stedet :/

Nå okay, øv hvor surt da..

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

modesty skriver:

Jeg har meldt mig til APA i Kbh som jeg har fået anbefalet varmt mange steder fra. De der gratis auditorie-møder som Riget laver, giver jeg ikke meget for. Jeg vil gerne være så forberedt som muligt, så en hel pakke med fysiske øvelser, vejrtræknings- og afspændingsteknikker o.s.v. lyder godt i mine ører. Det er 8 gange for lidt over tusind. Jeg synes det er en fin nok pris.

Jamen jeg ved ikke om det måske er en fair pris, det er bare set ift. det kunne have været gratis

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

benjamins'mor skriver:

Der hvor jeg gik til det var det gratis, for det var på sygehuset.

Men jeg fik absolut intet ud af det, jeg vidste alt hvad hun sagde på forhånd. + det var ubehageligt for mig da jeg var den eneste under 25.

Det har de skåret fra på Skejby, desværre!

Det er også en anden ting der bekymrer mig. Er et meget privat og lidt asocialt menneske, og derfor frygter jeg det vil være akavet og ubehageligt for mig med de møder.. Men er bare nødt til at beslutte mig hurtigst muligt, fordi der er ventelister

Anmeld

13. maj 2011

Benjamins'mor

Altså, når det er gratis skal du ikke på venteliste, der dukker du bare op. Så om du måske bare skulle finde et andet sygehus og komme til fødselsforberedelse på?

Anmeld

13. maj 2011

Smil

Profilbillede for Smil

Hej

Jeg tror, det er meget individuelt, hvad folk føler de har behov for i forhold til fødselsforberedelse. I mit eget tilfælde er jeg stadig dybt taknemlig i forhold til den jordemor, som vi gik til fødselsforberedelse hos. Det kostede 500 kr. for 3 x 1,5 time og det var alle pengene værd. Tror specielt det var fordi hun ”turde” fortælle om, hvordan det kan foregår, når fødslen ikke forløber helt som planlagt og den ender i kejsersnit i fuld narkose.  Så for os (særligt for min kæreste)  var det rigtig dejligt, at være forberedt på det.

Jeg var også meget glad for, at det var et lille hold – vi var kun 4 piger på et holdet, så der var en rigtig hyggelig stemning, hvor man trygt kunne stille alle sine spørgsmål. Personligt fik jeg meget mere ud af det, vi valgte selv at betale for, end det vi fik ”gratis” gennem OUH i Odense.

Håber du finder den løsning, som passer bedst til dig

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

benjamins'mor skriver:

Altså, når det er gratis skal du ikke på venteliste, der dukker du bare op. Så om du måske bare skulle finde et andet sygehus og komme til fødselsforberedelse på?

Det nærmeste sygehus er bare et godt stykke væk, når det også skal passe med kærestens arbejdstider i den periode.. Hvis det ikke skal være Skejby.

Men nu fandt jeg også et mindre kursus inde på deres side, som kun er om fødslen:

" Start bedst 32. - 36. uge 
For par og enlige.  Pris pr. par kr. 770,-/*690) 
Intensiv fødselsforberedelse med fokus på, hvordan vejrtrækning, hvile- og fødestillinger kan hjælpe til at skabe et godt fødselsforløb, samt hvordan evt. fødselsledsager kan støtte med bl.a. massage. Kurset tilrettelægges, så det både giver udbytte for kvinder, der deltager alene og for par. "

Lyder dte ikke ok?

Anmeld

13. maj 2011

Rosa

Vi gik til FF sammen og havde det helt vildt hyggeligt med det. Det var med til at vi blev langt mere sikre på hele fødselsforløbet, hvad der skulle ske osv. - og så var det abre voldsomthyggeligt at "gå til noget" sammen som endda handlede om miraklet i maven  Det var hver en krone værd! 

Anmeld

13. maj 2011

Benjamins'mor

Secrets skriver:

Det nærmeste sygehus er bare et godt stykke væk, når det også skal passe med kærestens arbejdstider i den periode.. Hvis det ikke skal være Skejby.

Men nu fandt jeg også et mindre kursus inde på deres side, som kun er om fødslen:

" Start bedst 32. - 36. uge 
For par og enlige.  Pris pr. par kr. 770,-/*690) 
Intensiv fødselsforberedelse med fokus på, hvordan vejrtrækning, hvile- og fødestillinger kan hjælpe til at skabe et godt fødselsforløb, samt hvordan evt. fødselsledsager kan støtte med bl.a. massage. Kurset tilrettelægges, så det både giver udbytte for kvinder, der deltager alene og for par. "

Lyder dte ikke ok?

Jo da. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.