Har meldt mig syg på arbejdet idag. Har dårlig mave og vil derfor ikke tage på arbejde når det render ud af mig lige pludselig. MEN jeg vidste godt på forhånd at det der med at melde sig syg ALDRIG kan ende godt!
Jeg ringede til Jette (chefen - hun har butikken sammen med hendes mand) og sagde jeg ikke kunne komme fordi jeg er syg. Hun nærmest stønnede; neeeejjj, iiiih og ååååh. Hun har nemlig fri idag for hun skal have madklubben hos hende i aften og så plejer hun jo at skulle bruge heeeele dagen på at lave mad. Så hun sagde at det jo var rigtig træls for hun skulle ind og ha klippet pandehår kl 9 og så skulle hun hjem og bage kage, så hun kunne altså ikke komme ind i butikken idag.
Vi er 3 piger i butikken og så en nyopstartet skolepige som skal være elev til august. Jeg har meldt mig syg, der er en der har fridag og så er der én tilbage i butikken indtil skolepigen kommer kl et.
Jeg ringede og meldte mig syg hos Jette og hun bad mig ringe til hende der har fri for at bede hende komme på arbejde. Synes det er strengt når det er Jette der er chefen og hun har stort set aldrig nogen vagter. Når hun så endelig skal arbejde kommer hun senere, har besøg i butikken (dvs de liiiiige skal ned og drikke kaffe nedenunder) og ofte går hun før. Og så vil hun ha at JEG skal ringe til min kollega der har fri og bede hende komme på arbejde? NO WAY! Jettes frisør som hun skulle til kl 9 ligger 100 meter fra butikken. Det ville jo passe perfekt at hun tog ind og hjalp bagefter indtil skolepigen kommer.
Jeg er rasende over det her. Hun kan ikke være det bekendt. Nu sidder jeg her og har vildt dårlig samvittighed overfor pigerne. Det er jo dem det går udover! Godt nok har jeg ikke ringet til hende der har fri idag, men istedet sms'et til hende omkring det hele og vi blev enige om at jeg skulle sige til Jette at jeg ikke kunne få fat på hende.
Ja så fik I lige et indblik i hvordan min chef er - og hendes mand er mindst lige så slem. Hvis ikk han er værre.....
TAK fordi du gad læse mit brok!
Anmeld