Forvirret i mit lille hoved.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2011

metski83

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg tester også bedst om eftermiddagen. Håber for dig at den er der.

Tak for det

Det kan være jeg skal prøve det om nogle dage. Det lyder til at folk har gode erfaringer med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

SussieThyssen

metski83 skriver:

Er simpelthen så forvirret...

Jeg er gået over tiden med min mens, den plejer ellers altid at komme fuldstændig præcis, faktisk præcis samme dag hver måned.

Tog så en test her til morgen, men den var negativ Men stadig ingen mens...

Ved ikke hvad jeg skal tænke og tro.

Mange kvinder laver et hormonspring ca hver 5-10 år, og det medfører gerne forsinket mens, ændring i cyklus, længde osv.
Så det kan være en af årsagerne.
Men du kan også gennemgå en lille bio, fordi din krop har brug for at øve sig.
Og endelig er der en del kvinder som først senere hen i et svangerskab, kan måle det via en test, nogle må endda til lægen og få det konstateret ved hjælp af en blodprøve.
Så hvis du ikke har fået mens i løbet af en uges tid, så prøv at teste igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. maj 2011

metski83

SussieThyssen skriver:

Mange kvinder laver et hormonspring ca hver 5-10 år, og det medfører gerne forsinket mens, ændring i cyklus, længde osv.
Så det kan være en af årsagerne.
Men du kan også gennemgå en lille bio, fordi din krop har brug for at øve sig.
Og endelig er der en del kvinder som først senere hen i et svangerskab, kan måle det via en test, nogle må endda til lægen og få det konstateret ved hjælp af en blodprøve.
Så hvis du ikke har fået mens i løbet af en uges tid, så prøv at teste igen.

Kærligst
Sussie

Ja prøver at se tiden an

Kan du evt. forklare mig hvad en Bio præcist er ? Har så tit læst om det her inde.

Anmeld

10. maj 2011

Filippa & Liva

Hej søde..

Først og fremmest: en bio er hvor ægget desværre ikke sætter sig fast men går til grunde, derfor kan det være rigtig farligt at teste for tidligt da man så senere hen kan risikere at få sin mens.

Jeg håber rigtig meget for jer at du har en lille spire i maven!

Det er jo svært at sige hvad grunden til at din mens ikke er kommet, måske er det bare kroppen som driller men måske er du gravid og danner bare langsomt hcg..

Jeg selv testede bragende negativ i uge 4, men knaldpositiv uge 5..

Anmeld

10. maj 2011

metski83

BigBabyWish skriver:

Hej søde..

Først og fremmest: en bio er hvor ægget desværre ikke sætter sig fast men går til grunde, derfor kan det være rigtig farligt at teste for tidligt da man så senere hen kan risikere at få sin mens.

Jeg håber rigtig meget for jer at du har en lille spire i maven!

Det er jo svært at sige hvad grunden til at din mens ikke er kommet, måske er det bare kroppen som driller men måske er du gravid og danner bare langsomt hcg..

Jeg selv testede bragende negativ i uge 4, men knaldpositiv uge 5..

Altså hvor ægget er blevet befrugtet, men ikke sætter sig fast ???

Kune da håbe det var ligesom dig, at jeg står med en positiv test om en uges tid

Ellers må min mens egentlig bare gerne komme, så vi kan komme igang igen

Anmeld

10. maj 2011

Filippa & Liva

metski83 skriver:

Altså hvor ægget er blevet befrugtet, men ikke sætter sig fast ???

Kune da håbe det var ligesom dig, at jeg står med en positiv test om en uges tid

Ellers må min mens egentlig bare gerne komme, så vi kan komme igang igen

Ja, lige præcis.

Jeg krydser rigtig meget fingre for dig!

synes du at du har nogle symptomer på graviditet?

Anmeld

10. maj 2011

metski83

BigBabyWish skriver:

Ja, lige præcis.

Jeg krydser rigtig meget fingre for dig!

synes du at du har nogle symptomer på graviditet?

Tak skal du have :-) Ja jeg har haft rigtig mange symptomer. Men det har jeg også haft de andre måneder uden der har være gevinst. Så tør ikke tro på dem. Nu er der så et symptom mere. Ude bleven mens. Men Ja, negativ test

Anmeld

10. maj 2011

SussieThyssen

metski83 skriver:

Ja prøver at se tiden an

Kan du evt. forklare mig hvad en Bio præcist er ? Har så tit læst om det her inde.

Man kan sige, at det er en slags minigraviditet, hvor befrugtningen er sket, men ægget ikke rigtigt kan finde ud af at fæstne sig, fordi livmoderen ikke har opbygget det rette klima til det.
Kroppen har registreret at der er noget der er anderledes og har modtaget æmdringerne rent hormonelt, men ægget går så til grunde, enten på vej ned til livmoderen eller lige efter.
Hormonændringen gør så at nogle kortvarigt kan måle en graviditet, og det er både godt og ondt, for så er der en masse der bliver skuffede.
Hvis man nu ventede lidt med at teste, så ville Hcg-niveauet falde før man kunne testes gravid og man ville bare have en...forsinket mens.
I dag ved man naturligvis, at ca 60% af alle førstegraviditeter ender i en biologisk abort, altså på et meget tidligt tidspunkt, men se det som en generalprøve, hverken mere eller mindre

Anmeld

10. maj 2011

metski83

SussieThyssen skriver:

Man kan sige, at det er en slags minigraviditet, hvor befrugtningen er sket, men ægget ikke rigtigt kan finde ud af at fæstne sig, fordi livmoderen ikke har opbygget det rette klima til det.
Kroppen har registreret at der er noget der er anderledes og har modtaget æmdringerne rent hormonelt, men ægget går så til grunde, enten på vej ned til livmoderen eller lige efter.
Hormonændringen gør så at nogle kortvarigt kan måle en graviditet, og det er både godt og ondt, for så er der en masse der bliver skuffede.
Hvis man nu ventede lidt med at teste, så ville Hcg-niveauet falde før man kunne testes gravid og man ville bare have en...forsinket mens.
I dag ved man naturligvis, at ca 60% af alle førstegraviditeter ender i en biologisk abort, altså på et meget tidligt tidspunkt, men se det som en generalprøve, hverken mere eller mindre

Tak for det, så blev jeg da lidt klogere på det område, og har lært lidt i dag

Anmeld

12. maj 2011

Cherry_77

metski83 skriver:

Håber jeg virkelig også vi har

Hej. Er der sket noget nyt?

Jeg har fået mens., så ingen januar baby til os, øv! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.