Øv
Håber du er ok
Her er lidt praktiske svar.
Først og fremmest må du jo ud og søge bolig. Forsøg i første omgang og se hvad de selv kan finde. Er du skrevet op i nogle boligforeninger - så kontakt dem med det samme. Ellers må du gå på nettet og se om der er nogle muligheder. Desto hurtigere du kommer ud i dit eget desto bedre. Nogle kommuner kan hjælpe med lejligheder, men du skal opfylde mange krav for at komme i betragtning og i min kommune ville jeg ikke ønske at blive anvist til det kvarter, hvor de anviser til.
Jeg mener at din kommune kan være behjælpelige med en tilskudslån (men er ikke helt sikker). Ellers har de fleste banker forståelse for en sådanne situation, såfremt du ellers har været en god betaler.
Børnepenge fra faderen kan I enten aftale indbyrdes og ellers skal du søge gennem statsforvaltningen (det sidste mener jeg er at foretrække, da der derved er fuldstændig styr på aftalerne - og der ikke kan komme følelser ind og påvirke udbetalingerne).
Du kan søge nogle forskellige ting, når du er enlig - det gør du gennem din kommune. Eksempelvis ekstraordinært børnetilskud, delvis friplads (afhænger af husstandens indtægt), forhøjet boligydelse (afhænger af husstandens indtægt). Der skal du skrive under på at du er enlig.
Anmeld