Svigtet og forladt og hvad gør man så???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.654 visninger
31 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2011

2721

Ja, hvad gør man lige når man nu er blevet enlig mor? Pt. Har jeg fået lov at bo i lejligheden, som er hans. Men er der et sted jeg kan få hjælp til at søge bolig? Hvad med indskud når man ingen opsparing har? Er der et sted man skal meddele at man er blevet enlig? Hvad med børnepengene faren skal betale? Er helt på bar bund og fuldtændig i chok!
Del gerne jeres viden med mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Melbek

Jeg ved ikke noget om det, men ville ikke hoppe ud igen, uden at give et håber du snart er ovenpå igen!

Anmeld

10. maj 2011

Aves.

Åh, nej, altså.... det gør mig ondt..

Du kan de fleste steder ikke få hjælp til bolig, men ring rundt og tal med boligselskaber og skynd dig at blive skrevet op.

Ordinært og ekstraordinært skal du søge på kommunen og det samme med tilskud til børnepasning. Pengene fra faderen kan I aftale han bare betaler hver måned til dig men det kan hvis ikke I kan finde ud af det, også gå gennem kommunen.

Held og lykke med dit nye liv som enlig...

knus Eva...

Anmeld

10. maj 2011

2721

Melbek skriver:

Jeg ved ikke noget om det, men ville ikke hoppe ud igen, uden at give et håber du snart er ovenpå igen!

Tak

Anmeld

10. maj 2011

sophiemy

Øv Håber du er ok Her er lidt praktiske svar.

Først og fremmest må du jo ud og søge bolig. Forsøg i første omgang og se hvad de selv kan finde. Er du skrevet op i nogle boligforeninger - så kontakt dem med det samme. Ellers må du gå på nettet og se om der er nogle muligheder. Desto hurtigere du kommer ud i dit eget desto bedre. Nogle kommuner kan hjælpe med lejligheder, men du skal opfylde mange krav for at komme i betragtning og i min kommune ville jeg ikke ønske at blive anvist til det kvarter, hvor de anviser til.

Jeg mener at din kommune kan være behjælpelige med en tilskudslån (men er ikke helt sikker). Ellers har de fleste banker forståelse for en sådanne situation, såfremt du ellers har været en god betaler.

Børnepenge fra faderen kan I enten aftale indbyrdes og ellers skal du søge gennem statsforvaltningen (det sidste mener jeg er at foretrække, da der derved er fuldstændig styr på aftalerne - og der ikke kan komme følelser ind og påvirke udbetalingerne).

Du kan søge nogle forskellige ting, når du er enlig - det gør du gennem din kommune. Eksempelvis ekstraordinært børnetilskud, delvis friplads (afhænger af husstandens indtægt), forhøjet boligydelse (afhænger af husstandens indtægt). Der skal du skrive under på at du er enlig.

Anmeld

10. maj 2011

Koen.

åååh smukke Det er jeg ked af at høre, men ved du kun kan få det bedre Du skriver bare hvis jeg kan gøre noget, eller ringer for den sags skyld

1. Du skal meddele kommunen hvis du flytter med Charlie, din eks skal underskrive et papir at det er i orden.
2. Du kan igen snakke med kommunen ang. bolig, indskud ovs.
3. Børnepenge kan du os hente en ans. om på kommunene eller nettet.

Jeg er her for dig!

Anmeld

10. maj 2011

2721

Eva. skriver:

Åh, nej, altså.... det gør mig ondt..

Du kan de fleste steder ikke få hjælp til bolig, men ring rundt og tal med boligselskaber og skynd dig at blive skrevet op.

Ordinært og ekstraordinært skal du søge på kommunen og det samme med tilskud til børnepasning. Pengene fra faderen kan I aftale han bare betaler hver måned til dig men det kan hvis ikke I kan finde ud af det, også gå gennem kommunen.

Held og lykke med dit nye liv som enlig...

knus Eva...

Tak Eva.
Okay, det vil jeg skynde mig at få gjort.
Tror ikke det behøver blive et problem.
Hvad er ekstraordinært tilskud?

Anmeld

10. maj 2011

Aves.

Puslingen skriver:

Tak Eva.
Okay, det vil jeg skynde mig at få gjort.
Tror ikke det behøver blive et problem.
Hvad er ekstraordinært tilskud?

Det er noget møg, føler med dig...skriv endelig hvis du har brug for at læsse af eller bare snakke...

Det er et beløb du kan få som enlig med børnefamilieydelsen. Der er to beløb på omkring 1200kr hvert som du kan få...et pr barn og et pr voksen.

Håber snart du finder en bolig...hvor henne i Danmark skal du bo...:?

Anmeld

10. maj 2011

2721

madagaskar skriver:

Øv Håber du er ok Her er lidt praktiske svar.

Først og fremmest må du jo ud og søge bolig. Forsøg i første omgang og se hvad de selv kan finde. Er du skrevet op i nogle boligforeninger - så kontakt dem med det samme. Ellers må du gå på nettet og se om der er nogle muligheder. Desto hurtigere du kommer ud i dit eget desto bedre. Nogle kommuner kan hjælpe med lejligheder, men du skal opfylde mange krav for at komme i betragtning og i min kommune ville jeg ikke ønske at blive anvist til det kvarter, hvor de anviser til.

Jeg mener at din kommune kan være behjælpelige med en tilskudslån (men er ikke helt sikker). Ellers har de fleste banker forståelse for en sådanne situation, såfremt du ellers har været en god betaler.

Børnepenge fra faderen kan I enten aftale indbyrdes og ellers skal du søge gennem statsforvaltningen (det sidste mener jeg er at foretrække, da der derved er fuldstændig styr på aftalerne - og der ikke kan komme følelser ind og påvirke udbetalingerne).

Du kan søge nogle forskellige ting, når du er enlig - det gør du gennem din kommune. Eksempelvis ekstraordinært børnetilskud, delvis friplads (afhænger af husstandens indtægt), forhøjet boligydelse (afhænger af husstandens indtægt). Der skal du skrive under på at du er enlig.

Tusind tak, der er masser af komme igang med kan jeg se. Øv øv jeg ikke fornyede mit medlemskab sidste år hos mit boligselskab.

Anmeld

10. maj 2011

2721

Tanja. skriver:

åååh smukke Det er jeg ked af at høre, men ved du kun kan få det bedre Du skriver bare hvis jeg kan gøre noget, eller ringer for den sags skyld

1. Du skal meddele kommunen hvis du flytter med Charlie, din eks skal underskrive et papir at det er i orden.
2. Du kan igen snakke med kommunen ang. bolig, indskud ovs.
3. Børnepenge kan du os hente en ans. om på kommunene eller nettet.

Jeg er her for dig!

Tak søde. Syntes bare det er så hårdt og er helt smadret i mit hoved. Men han var ikke stoppet med det der skriveri jeg har fortalt om. Men shit hvor jeg savner ham
Det var bare som et kæmpe slag i ansigt og hele mit fundament forsvandt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.