Dit barn kommer hjem fra VS'en og STINKER af parfume? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

karina pigen

Anonym skriver:

Ingen pædagoger der kan fortælle om man må tage ubegrænsede mængder parfume på?

nu er jeg selv pædagog og har arbejdet i en vuggestue..

og der var ingen regler om hvor meget parfume man måtte tage på og det kommer der heller aldrig..

jeg bruger selv parfyme jeg bader mig ik i det men bruger det for ellers stinker man sgu af sved til sidst ( og vil folk sikkert os brokke sig over) meen jeg tænker om dette situation at det vil være svært at  nævne uden det bliver personligt. og tænker nok at den pafyme der bliver brugt måske ik behøver at blive badet i men måske bare er ret kraftig. og som vugge pædagog har man børnene tæt...

måske du kunne træde den person du har det bedst med at sige på en fed måde at du tit oplever din datter dufte af meget parfyme og at du er lidt æm over for alt det her med allergi og så må du se hvad de siger så får du det sagt og det kan os være at personen ik lige så selv tænker over det.

jeg ville ha den serveret på en pæn måde jeg som pædagog går helle rik hen og fortæller forældrene hvis de lugter grimt og henviser til lidt duftevand...

men kan da godt forstår du ik synes det fedt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Anonym

undskyld mig men nu synes jeg godt nok at i er ved at være for meget

synes efter hånden af nogel mødre er ved at være for meget med alt det her at ders barn lugter af parfume når de kommer hjem fra børnehave/vuggestue eller dagpleje

i kan sku da ikke bestemme og de pædagoer har parfume på eller ej og vis det var mig som pædago der fik sådan en besked fra en forælder ville jeg faktisk blive meget sur

kunne forstå i ville blive tooset vis barnet lugted af røg eller lort når det kom hjem

mine drenge dufter også af parfume når de kommer hjem fra børnehaven og det har jeg ikke noget imod da de jo betyder af de vokse nede i børnehave har nærkontak med ham

bare min mening

Anmeld

9. maj 2011

Anonym

Forstår dig udemærket.. Min søn havde været hos sin farmor og han lugtede af perfume da han kom hjem.. Min søn skal dufte af baby og ikke parfume!! Jeg bruger rollon og ikke perfume fordi jeg ikke synes at han skal drukne når man tager ham om.. Han dufter SÅ dejligt all natural

Anmeld

9. maj 2011

Mussen2

Anonym skriver:

Hvad ville du så gøre??

Min datter på 1,5 år lugter så meget af parfume når hun kommer hjem, at jeg bliver helt dårlig

Vi går ret meget op i, ikke at udsætte hende for parfume, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Skal jeg sige noget til pædagogerne og må de egentlig tage 3 liter parfume på, på arbejde??

Jeg ville også nævne det på en eller anden snedig måde. Jeg kommer til at tænke på da jeg selv var ung og afløser i en børnehave, da tænkte jeg da overhovedet ikke på sådan noget og ingen fortalte mig om det eller satte mig ind sådan nogle ting.

Anmeld

9. maj 2011

Chamomile

Du kan evt. nævne det for lederen, og så kan hun/han tage det op personalet samlet, så ingen bliver stødt over at det bliver fortalt direkte. Det er sikkert ikke alle personer, som selv tænker over hvor stærk deres parfume er, hvis de altid levet med duften.

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Heldigvis kan jeg læse at langt de fleste af jer er enige med mig i at jeg skal nævne det.

Jeg vil selvfølgelig gøre det på en pæn måde og nej jeg skal ikke bestemme om de har parfume på, men man kan godt begrænse det når man arbejder med sart børnehud!

Tak for jeres svar!

Anmeld

10. maj 2011

Ciss

Jeg ville have taget det op umiddelbart. Der er faktisk mange både børn og voksne som reagerer på parfume, så det er ret hensynsløst at gå på arbejde i den tilstand. I min søns vuggestue er der både et barn og en voksen som reagerer kraftigt på parfume, så ved det første forældremøde bad de ret og slet alle om at være sød ikke at bruge kraftigt parfumerede vaskemidler mm til tøjet, ungerne har med i vs, og at hvis man skal på besøg der, at man så er sød ikke at tage parfume på den dag.Så ekstrem behøver man jo ikke at være, om der ikke er nogen som er direkte allergiske, men derfor synes jeg alligevel ikke, at det er urimeligt at gøre opmærksom på, at man ikke ønsker sine børn udsat for store mængder parfume.

Med den viden man i dag har om parfume mm synes jeg egentlig at det er almindelig god folkeskik at bruge det i så moderate mængder, at det ikke generer andre. - og det kan der vel ikke være tale om, når det smitter over på børnene?

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

UPDATE: Jeg fik en rigtig god snak med en pædagog, som sagtens kunne sætte sig i mit sted. Vi var helt enige om at parfume er ok, i begrænsede mængder! Det var IKKE ok at hun stinker så meget, når hun kommer hjem.

Pædagogen vil tage de op med de andre.

Så en god oplevelse!

Anmeld

13. maj 2011

henh01

Hejsa

Har ikke læst alle indlæg, ville blot sige at jeg selv er pædagog og for mig er det logik ikke at tage parfume på på arbejde. Jeg bruger en rulledeo under armene. Jeg er heldigvis ikke en der sveder meget, men synes bestemt ikke en pædagog bør tage parfume på, da der er risiko for allergi - samtidig vil jeg pointere at der jo også er en grund for at inst, bruger parfumefri cremer, sæber osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.