VIGTIGT!!!!! Information til gravide med halsbrand!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

Vial

MoarJ skriver:

Det har jeg aldrig hørt om... Er det godt? 

Galieve duer bare ikke til mig... 

Det bruges ved betændelse i spiserøret og spiserørsbrok. Det ligger et lag skum nede i maven, så mavesyren ikke løber op i spiserøret. Det eneste der virker.

Det kan godt bruges af gravide.

http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?id=43

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Mira0911

BigBabyWish skriver:

Nej, det lyder da godt nok underligt..

Da jeg hentede mine sagde hende bag kassen også at de gerne måtte anvendes til gravide..

Lader ikke til at de alle har styr på tingene.

Nej vel... Så bliver man altså en anelse bekymret om det nu er okey at tage noget for det man bøvler med... 

Anmeld

8. maj 2011

Mira0911

KaMa skriver:

Det bruges ved betændelse i spiserøret og spiserørsbrok. Det ligger et lag skum nede i maven, så mavesyren ikke løber op i spiserøret. Det eneste der virker.

Det kan godt bruges af gravide.

http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?id=43

Okey.. Har aldrig hørt om det... Måske det skal prøves, hvis tyggetabsene ikke virker... 

Anmeld

8. maj 2011

morethanperfect

MoarJ skriver:

Lyder bare underligt at et apotek siger at gravide ikke må bruge Alminox og andre sælger det med glæde... 

Ja syns også det virker underligt 

Anmeld

8. maj 2011

_-Kathrine-_

Jeg er på et apotek, og vi bruger meget den hjemmeside der hedder medicin.dk - som bliver opdateret tit (i forhold til indlægssedlerne i produkterne) der har jeg lige været inde og tjekke og der står på Alminox, Link, gaviscon og Balancid at det kan om nødvendigt anvendes...! Men alle disse virker kun lokalt og neutraliserer mavesyren, så du kan sagtens bruge disse præparater selvom du er gravid!

Mvh Kathrine

Anmeld

8. maj 2011

Clisolka

MoarJ skriver:

Jeg døjer ekstrem meget med halsbrand, slet ikke til at holde ud... Har prøvet lidt af hvert men ikke haft heldet med mig... Idag måtte jeg overgive mig, og sende kæreste ud efter Alminox... 

Da han kommer på apoteket for at købe Alminox, siger de på apoteket at gravide må IKKE bruge Alminox!!!!!

Jeg troede godt at man måtte bruge Alminox! 

Til information kan jeg så fortælle at vi gravide må bruge Balancid Novum og Galieve! Det var informationen på apoteket! 

Jeg vil bare lige fortælle Jer det... 

Andre som har hørt gravide ikke må bruge Alminox??

Jeg har da brugt Alminox - det fik jeg at vide jeg godt måtte 

Både lægen og jordemoderen sagde god for det, og har da en rask datter i dag 

Anmeld

8. maj 2011

Mira0911

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg er på et apotek, og vi bruger meget den hjemmeside der hedder medicin.dk - som bliver opdateret tit (i forhold til indlægssedlerne i produkterne) der har jeg lige været inde og tjekke og der står på Alminox, Link, gaviscon og Balancid at det kan om nødvendigt anvendes...! Men alle disse virker kun lokalt og neutraliserer mavesyren, så du kan sagtens bruge disse præparater selvom du er gravid!

Mvh Kathrine

Okey... Synes bare det virker underligt at min kæreste får at vide at gravide ikke må bruge Alminox... 

Anmeld

8. maj 2011

Mira0911

BB78 skriver:

Jeg har da brugt Alminox - det fik jeg at vide jeg godt måtte 

Både lægen og jordemoderen sagde god for det, og har da en rask datter i dag 

I min første graviditet brugte jeg også Alminox og har også en sund og rask pige idag på 2 år... 

Anmeld

8. maj 2011

Mira0911

morethanperfect skriver:

Ja syns også det virker underligt 

Ja meget... 

Anmeld

8. maj 2011

Mor85

jeg drak et glas letmælk også var det væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.