VIGTIGT!!!!! Information til gravide med halsbrand!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.473 visninger
28 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

Mira0911

Jeg døjer ekstrem meget med halsbrand, slet ikke til at holde ud... Har prøvet lidt af hvert men ikke haft heldet med mig... Idag måtte jeg overgive mig, og sende kæreste ud efter Alminox... 

Da han kommer på apoteket for at købe Alminox, siger de på apoteket at gravide må IKKE bruge Alminox!!!!!

Jeg troede godt at man måtte bruge Alminox! 

Til information kan jeg så fortælle at vi gravide må bruge Balancid Novum og Galieve! Det var informationen på apoteket! 

Jeg vil bare lige fortælle Jer det... 

Andre som har hørt gravide ikke må bruge Alminox??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Vial

MoarJ skriver:

Jeg døjer ekstrem meget med halsbrand, slet ikke til at holde ud... Har prøvet lidt af hvert men ikke haft heldet med mig... Idag måtte jeg overgive mig, og sende kæreste ud efter Alminox... 

Da han kommer på apoteket for at købe Alminox, siger de på apoteket at gravide må IKKE bruge Alminox!!!!!

Til information kan jeg så fortælle at vi gravide må bruge Balancid Novum og Galieve! Det var informationen på apoteket! 

Jeg drak Gaviscon som var det cafelatte!! Det eneste, der hjalp her. Det skal være det flydende.

Ja, til sidst drak jeg direkte af flasken!!

Anmeld

8. maj 2011

morethanperfect

MoarJ skriver:

Nææ det brugte jeg altså .. Oscar feljer ik noget ? Det var det jeg fik udleveret på apoteket ..

Anmeld

8. maj 2011

Mira0911

morethanperfect skriver:

Nææ det brugte jeg altså .. Oscar feljer ik noget ? Det var det jeg fik udleveret på apoteket ..

Lyder bare underligt at et apotek siger at gravide ikke må bruge Alminox og andre sælger det med glæde... 

Anmeld

8. maj 2011

Mira0911

KaMa skriver:

Jeg drak Gaviscon som var det cafelatte!! Det eneste, der hjalp her. Det skal være det flydende.

Ja, til sidst drak jeg direkte af flasken!!

Det har jeg aldrig hørt om... Er det godt? 

Galieve duer bare ikke til mig... 

Anmeld

8. maj 2011

Filippa & Liva

Hmm... Hvorfor har de sagt på apoteket at man ikke må bruge Alminox?

Jeg fik mine udleveret på apoteket, efter at have fået dem anbefalet af både læge og jordemoder..

Der står også i indlægssedlen at de gerne må anvendes af gravide?

Anmeld

8. maj 2011

Ranarupta

Jeg har spist det som slik.

Og jeg har tidligere læst i indlægssedlen, at det kunne man. Det er jeg HELT sikker på, for ellers ville jeg ikke gøre det. 

Men googlede lige og der stod, at "om nødvendigt" kunne det anvendes under graviditet.

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=29

Anmeld

8. maj 2011

Mira0911

BigBabyWish skriver:

Hmm... Hvorfor har de sagt på apoteket at man ikke må bruge Alminox?

Jeg fik mine udleveret på apoteket, efter at have fået dem anbefalet af både læge og jordemoder..

Der står også i indlægssedlen at de gerne må anvendes af gravide?

Jeg forstår jo slet ikke at det apotek sagde til min kæreste at gravide ikke må bruge det... 

Synes ikke rigtig at apotekerne kommer med den samme information... 

Anmeld

8. maj 2011

Filippa & Liva

MoarJ skriver:

Jeg forstår jo slet ikke at det apotek sagde til min kæreste at gravide ikke må bruge det... 

Synes ikke rigtig at apotekerne kommer med den samme information... 

Nej, det lyder da godt nok underligt..

Da jeg hentede mine sagde hende bag kassen også at de gerne måtte anvendes til gravide..

Lader ikke til at de alle har styr på tingene.

Anmeld

8. maj 2011

Mira0911

Ranarupta skriver:

Jeg har spist det som slik.

Og jeg har tidligere læst i indlægssedlen, at det kunne man. Det er jeg HELT sikker på, for ellers ville jeg ikke gøre det. 

Men googlede lige og der stod, at "om nødvendigt" kunne det anvendes under graviditet.

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=29

Under min første graviditet, spiste jeg dem også uden at apoteket sagde noget, de solgte det med glæde... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.