ka li ja skriver:
aj hvor sød
ja når vi holder jul her så er det udelukkende på ungernes premisser!
før jeg fik børn holdte jeg helst ikke jul... så jeg har da oppet mig meget!
men nu får vi den her skide jul overstået og så håber jeg at vi kan snakke om at holde jul her fremover.. det er sgu nemmest!
Her foregår det også på børnenes præmisser. Julen er børnenes fest. Sådan skal det altså bare være, og det synes alle vores forældre heldigvis også. Vi har valgt at holde det hjemme igen i år, selvom det virker uoverskueligt at skulle have gæster, når hele hytten ligner lort, og jeg højst sandsynligt har travl lige indtil klokken slår jul. Men det er endnu værre at skulle have trætte unger, der måske ikke vil sove i en fremmed weekendseng og så skulle transportere dem hjem, når de sover, selv om vi kun har 5 min. hjem. Og aftenen bliver garanteret også mere afslappet, når børnene er i vante omgivelser, og vi ikke hele tiden skal fare rundt og passe på at de ikke spiser hundens mad eller drikker bedstefars sjusser. Og så kan de komme i seng, når det passer dem (og os!).
Hvad synes Morten om det? Kan han ikke se, at det er rarere at være hjemme. Kan godt forstå I ikke kan lave om på det i år, men fremover vil det da være rarest at være hjemme og så kunne invitere dem der har lyst i stedet.
Jeg glæder mig allerede til næste år - hvis jeg får lov af svigermor til at holde det her igen (hun har vist fået i hovedet at vi skal skiftes...?). Så bliver det vores rigtige første jul hjemme, hvor jeg får tid til at lave alt det sjove og hyggelige, som jeg ikke kunne sidste år pga. 2 små sugemaller på hver babs eller i år pga. projektet.
Jeg ævler (gider ikke det jeg er i gang med...). Jeg kan nu rigtig godt lide julen, hvis det foregår på vores facon og bliver stille og roligt uden stress, og elsker al den hygge og julekonfekt

Men ville nu gerne springe over i år og bare blive færdig, så jeg kan komme i gang med mit næste liv (læs: efter eksamen).
Knus Line - ævlehovedet (ikke
æblehovedet)
Anmeld