Juleaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.246 visninger
28 svar
0 synes godt om
7. november 2008

Marco2

Hvad gør I juleaften?

Jeg tænker med pakker, danse om juletræet og alt det der.

De små bliver jo nok trætte... eller holder de den gående?

AG - new on christmas with kids...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2008

Anja

Vi skal bare holde jul hjemme uden gæster. Vi har talt om det og tror at vi "bare" lader det være en aften som alle andre. Vi skal selvfølgelig have juletræ og andesteg, men tror ikke vi synger og går rundt om juletræet - ville nok føle mig lidt fjollet .

Anmeld

7. november 2008

Loggidut

mine dejlige svigerforældre kommer og spiser, og så danser vi om juletræ sammen med dem, derefter kører de så igen, så jeg forstiller mig at vi så sidder alene tilbage alle fem og pakker gaver op...weeee....juleaften jeg glæder mig.

jeg forventer da at tif er vågen i år...det kan man sandelig ikke prale af hun var sidste år ja lige ud over da gaverne skulle åbnes...der var hun da helt med på noderne!

Anmeld

7. november 2008

Marco2

Til Anjas indlæg:
Men den gå nok ikke hjemme hos os....

Vi bliver 12 juleaften. Inkl 2 drenge på 14 og 17, og de er nok utålmodige for at få deres gaver.

Hvornår skal de små ha' pakkerne? Er tilbøjelig til at lade dem ligge til dagene efter og så kan hun pakke en eller to ud ad gangen...

AG

Anmeld

7. november 2008

Marco2

Loggidut skriver:

mine dejlige svigerforældre kommer og spiser, og så danser vi om juletræ sammen med dem, derefter kører de så igen, så jeg forstiller mig at vi så sidder alene tilbage alle fem og pakker gaver op...weeee....juleaften jeg glæder mig.

jeg forventer da at tif er vågen i år...det kan man sandelig ikke prale af hun var sidste år ja lige ud over da gaverne skulle åbnes...der var hun da helt med på noderne!

Jamen kan Emily holde sig vågen må hun da også gerne være oppe. Men sommetider bliver hun overtræt og så har vi balladen....

Arrgghhh...

AG - som egentligt ikke forstår hvorfor hun pludselig skal lave det til et problem....se dog hvordan det går kone!!

Anmeld

7. november 2008

Anja

Marco2 skriver:

Til Anjas indlæg:
Men den gå nok ikke hjemme hos os....

Vi bliver 12 juleaften. Inkl 2 drenge på 14 og 17, og de er nok utålmodige for at få deres gaver.

Hvornår skal de små ha' pakkerne? Er tilbøjelig til at lade dem ligge til dagene efter og så kan hun pakke en eller to ud ad gangen...

AG

Den går også kun i år, da Jonas holder juleaften hos sin mor. Synes bare ikke et der er grund til at gejle det op for en på 1½ år og en på 2½ mdr som alligevel ikke fatter det helt store af det

Næste år, når Jonas er her, så skal der helt klart danses og synges - og så er Elias jo også så stor at han er med på det hele

Anmeld

7. november 2008

linemus

Jeg tror, vi gør ligesom vi plejer. Spiser måske lidt tidligere, så det ikke bliver alt for sent - måske starter kl.17 med at spise. Så danse om juletræ og så pakker. Og så må vi tage lidt på gefühl, hvad pigerne er med på. Og de får nok også deres gaver løbende, så det er lidt mere spredt og de kan få lidt fornøjelse af det, mens vi spiser.

Sebastian var næsten samme alder, da han fejrede sin 2. jul. Han var lige 2,5 mdr. yngre. Han spiste lidt med os og legede så lidt med sine gaver. Da han havde fået nattøj på, kom han ned igen og var med til at danse om juletræet - det var en stor succes. Og så fik han vist én gave bagefter og så i seng. Men klokken var vist også næsten 22. Jeg kan ikke huske, hvad der skete med de andre gaver - måske pakkede vi de fornuftige op, og så fik han de andre dagen efter.

- Line

Anmeld

7. november 2008

linemus

Marco2 skriver:

Jamen kan Emily holde sig vågen må hun da også gerne være oppe. Men sommetider bliver hun overtræt og så har vi balladen....

Arrgghhh...

AG - som egentligt ikke forstår hvorfor hun pludselig skal lave det til et problem....se dog hvordan det går kone!!

Det kan være du bliver overrasket 76.gif Normalt bliver især Nanna også helt umulig, når hun bliver træt - græder og det eneste der hjælper er ned i seng og dynen over hovedet.

Men sidste weekend var vi ovre hos svigerforældrene og spise fødselsdagsmiddag. Bare os og min svigerinde, så det var stille og roligt. Og pigerne hyggede sig, tullede rundt og legede. Der var lige en lille bitte krise med Nanna, der gik over da hun kom over i sofaen med faster og en lille dyne, og senere rendte hun rundt og fjogede. Og lige pludselig var klokken næsten 21. Og det er altså sent, men vi kunne slet ikke mærke det på dem.

Anmeld

7. november 2008

linemus

Vi skal helt sikkert danse om juletræet. Prøv lige at se den glæde, der lyser ud af øjnene på ham her

"Igen, mormor??"

Anmeld

7. november 2008

BellaT

Dejlige billeder, Linemus. Vi skal da helt sikkert også danse rundt om juletræet, kan jeg se. Selvom vi kun er 5 ialt.
Jeg håber vi kan komme til at spise i ordentlig tid, så Phillip kan være med til det hele. Han får lov at blive oppe til han ikke gider mere (altså indtil han bliver pylret eller begynder at ae, som er et tegn på, at han gerne vil sove.)
Det er den allerbedste aften, så han må gerne være længe oppe, hvis han gider det.
Det er så også en fordel at det holdes hjemme, så når han bliver træt er det bare op i seng. Ikke noget med omplacering til autostol og køretur og alt det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.