hvem får tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.285 visninger
35 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

mn

Nu har jeg undrede mig så længe over at jeg har været på forskellige babysites i over et år og jeg har kun set en der har fået tvillinger da hun var 20, resten har fået dem når de var godt oppe i 20'erne eller 30'erne, nogle som ved om man lettere får tvillinger jo ældre man bliver? eller får alle unge som er gravide med tvillinger abort? eller en helt 3. grund?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

twinboys

metteswn skriver:

Nu har jeg undrede mig så længe over at jeg har været på forskellige babysites i over et år og jeg har kun set en der har fået tvillinger da hun var 20, resten har fået dem når de var godt oppe i 20'erne eller 30'erne, nogle som ved om man lettere får tvillinger jo ældre man bliver? eller får alle unge som er gravide med tvillinger abort? eller en helt 3. grund?

Ja godt spørgsmål... Jeg er selv tvillingemor til Oliver og Alexander og jeg fik dem da jeg var 28år..

Anmeld

7. maj 2011

Carina1977

Jeg tror det drejer sig om tilfældigheder  Jeg tror ikke at chancerne øges efterhånden som man bliver ældre...men tror også man skal tænke på, at nogen af dem der får tvillinger, måske også har været i behandling. Og så kan man jo nemt gå hen og få tvillinger.

Jeg har en kusine der fik tvillinger, fordi hun fik opsat mere end et æg.

Anmeld

7. maj 2011

mn

twinboys skriver:

Ja godt spørgsmål... Jeg er selv tvillingemor til Oliver og Alexander og jeg fik dem da jeg var 28år..

hvor pragtfuld at få dobbelt lykke

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

Jo ældre kvinden er jo større er chancen/risikoen for tvillinger...kvinder er så smart indrettet at efterhånden som æggene bliver dårligere så frigives der to af gangen i mange tilfælde og dermed øges chancen for at bare det ene bliver til noget. smart, ikke..

Anmeld

7. maj 2011

mn

Carina1977 skriver:

Jeg tror det drejer sig om tilfældigheder  Jeg tror ikke at chancerne øges efterhånden som man bliver ældre...men tror også man skal tænke på, at nogen af dem der får tvillinger, måske også har været i behandling. Og så kan man jo nemt gå hen og få tvillinger.

Jeg har en kusine der fik tvillinger, fordi hun fik opsat mere end et æg.

det har du selvfølgelig ret i men det er jo også arveligt når det er pige, dreng tvillinger, så sandsynligheden for det burde jo være der uanset alder?

Anmeld

7. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Jo ældre kvinden er jo større er chancen/risikoen for tvillinger...kvinder er så smart indrettet at efterhånden som æggene bliver dårligere så frigives der to af gangen i mange tilfælde og dermed øges chancen for at bare det ene bliver til noget. smart, ikke..

Ok det vidste jeg slet ikke. Så blev jeg det klogere....man lærer jo noget hver dag, ik

Anmeld

7. maj 2011

mn

Eva. skriver:

jo det lyder meget smart faktisk ved du så hvornår det starter, så man ved hvornår man skal regne med man får tvillinger, hvis det kan siges sådan :b?

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Ok det vidste jeg slet ikke. Så blev jeg det klogere....man lærer jo noget hver dag, ik

hehe...ja, ikke..

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

metteswn skriver:

jo det lyder meget smart faktisk ved du så hvornår det starter, så man ved hvornår man skal regne med man får tvillinger, hvis det kan siges sådan :b?

Nej og ved heller ikke om det gælder alle...det er jo også forskelligt hvor længe kvinder er i stand til at få børn.. men google er din ven, tror jeg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.