hvem får tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

mn

Kofoed33 skriver:

Den nemmeste måde og kende forskel på enæggende og tveæggende er om de ligner hinanden, enæggende ligner altid hinanden.

Var din moster i behandling, for så tæller de desværre ikke med, men var det "øko" unger, så er sandsynligheden for dig større.

er ret sikker på der ikke var behandling indblandet, nå jamen så er der da en lille chance

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Kofoed.

metteswn skriver:

er ret sikker på der ikke var behandling indblandet, nå jamen så er der da en lille chance

Ja, men håb du på en første gang og så få tvillingerne som barn nr 2 og 3, for jeg er sikker på, at erfraringen fra et barn vil være guld værd, når der pudselig kommer to (det var ihvertfald det jeg håbede for mig selv).

Men kan se du er 19, så i har da mange år endnu til, at få dine tvillinger

Anmeld

7. maj 2011

mn

Kofoed33 skriver:

Ja, men håb du på en første gang og så få tvillingerne som barn nr 2 og 3, for jeg er sikker på, at erfraringen fra et barn vil være guld værd, når der pudselig kommer to (det var ihvertfald det jeg håbede for mig selv).

ja men vi vil også godt have mange børn så satser da på nogle af dem bliver tvillinger, tænker det må være så fantastisk at få dobbelt glæde.

Anmeld

7. maj 2011

Lisbeth1985

Eva. skriver:

Jo ældre kvinden er jo større er chancen/risikoen for tvillinger...kvinder er så smart indrettet at efterhånden som æggene bliver dårligere så frigives der to af gangen i mange tilfælde og dermed øges chancen for at bare det ene bliver til noget. smart, ikke..

Rigtig smart

Anmeld

7. maj 2011

Kofoed.

metteswn skriver:

ja men vi vil også godt have mange børn så satser da på nogle af dem bliver tvillinger, tænker det må være så fantastisk at få dobbelt glæde.

Tror jeg bestemt også, men er sikker på, at minimum det første halve år bliver MEGA hårdt, de skal først ind i en rutine med sove, mad osv. Men derefter bliver det nemmere og tror de i børnhave/første par klasser vil have så meget ud af hinanden og de vil bliver "nemmere" end ener børn

Anmeld

7. maj 2011

mn

Kofoed33 skriver:

Tror jeg bestemt også, men er sikker på, at minimum det første halve år bliver MEGA hårdt, de skal først ind i en rutine med sove, mad osv. Men derefter bliver det nemmere og tror de i børnhave/første par klasser vil have så meget ud af hinanden og de vil bliver "nemmere" end ener børn

giver dig ret, tror det er vanvittig hårdt at passe to når de er små, men er sikker på det stadig ville være dejligt

Anmeld

7. maj 2011

twinny

Jeg er 22 og venter enægget tvillinger. "Øko"

Jo ældre kvinden er jo større chance, for der bliver frigivet flere æg.

Enægget er ikk arveligt og alle kvinder har lige stor chance for at få enægget. Enægget er en fejl fra naturens side. siger de kloge mennesker.

Anmeld

8. maj 2011

Vial

Vil helt bestemt foretrække at få dem første gang. Kender mange der har en ældre søskende. Det er altså hårdt. Sådanne to babyer tager næsten alt ens tid. Så udover babystress, så har man også dårlig samvittighed overfor den større.

Ang. at have erfaringer med babyer før. At få tvillinger gør, at man bliver meget "handlingsorienteret". Personligt har jeg aldrig været usikker særlig længe af gangen. Nok fordi, at jeg har været konsekvent og en sikker mor. Man har simpelthen ikke tid til at være andet  Sådan tænker jeg.

Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved at få dem først. Man får jo aldrig lov at opleve en mor/barn symbiose, hvis man får tvillinger først.

Forresten, så er der altså ikke stor sandsynlighed for at få tvillinger, når man har tveæggede i lige linie. Den er større end hos andre, men de fleste får dog singletons

Anmeld

8. maj 2011

Rebecca55

metteswn skriver:

Nu har jeg undrede mig så længe over at jeg har været på forskellige babysites i over et år og jeg har kun set en der har fået tvillinger da hun var 20, resten har fået dem når de var godt oppe i 20'erne eller 30'erne, nogle som ved om man lettere får tvillinger jo ældre man bliver? eller får alle unge som er gravide med tvillinger abort? eller en helt 3. grund?

Bare en lille Info... Rigtig mange gravide starter med at vente tvillinger, men hvor den ene går til inden den første scanning. Så der går rigtig mange rundt som kunne have haft en tvillinger bror eller søster....)

Anmeld

8. maj 2011

mn

Rebecca55 skriver:

Bare en lille Info... Rigtig mange gravide starter med at vente tvillinger, men hvor den ene går til inden den første scanning. Så der går rigtig mange rundt som kunne have haft en tvillinger bror eller søster....)

wow hvor vildt at tænke på man måske kunne have været tvilling, men ret sørgeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.