Knap 9 mdr og antal måltider og lure (OG billedespam)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Vial

TAK for alles jeres gode råd - og indblik i rutiner. Jeg tror simpelthen, at jeg dropper morgenluren. Maden ændrer jeg ikke på. Måske det sker, når de skal til at være vågne mellem morgenmad og frokost. Det må jeg lige se.

Lidt efter jeg lavede debatten og havde svaret nogle af jer. Så tog jeg deres temperatur. Da de er vildt pyldrede. De havde begge 38.

For 13 dage siden havde vi besøg af lille dreng, der dagen efter fik skoldkopper.. Så det fik mine lige reddet sig.

Det er okay, for jeg har i dag talt med vores læge. Når børn får det efter de er 6 mdr, så får de det ikke igen.

Så fik jeg at vide, at der hører en hovedpine med. Så jeg skåner dem lidt for for meget op og ned og dreje rundt. Derudover, så fik jeg at vide, at jeg skulle holde tæerne varme, da det kan holde MØB for døren (hvilket nogle børn får efter skoldkopper).

Lige lidt info, som jeg håber, at nogle kan bruge.

Nu skal sygeplejersken her have lidt mad og håber på ro her til aften.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Corn

Ihhh hvis du vil af med dem, så tager jeg gerne imod. F*** hvor er de lækre...

Anmeld

5. maj 2011

Vial

Corn skriver:

Ihhh hvis du vil af med dem, så tager jeg gerne imod. F*** hvor er de lækre...

Takker - måske skriver jeg kl. 3 i nat

Nej, de er sgu gode de unger. Kan virkelig ikke klage.

Anmeld

5. maj 2011

Corn

KaMa skriver:

Takker - måske skriver jeg kl. 3 i nat

Nej, de er sgu gode de unger. Kan virkelig ikke klage.

Skidt med klokkeslettet... Jeg er klar

De er utroligt lækre. Og ville passe godt sammen med mutten på 10 mdr, og hans to brødre på 4 år og 6 år som ønsker sig flere søskende

Anmeld

5. maj 2011

Faith

Har kun 1 ord til dig: TIGERSPRING!!!!!!!!

Mine var nøjagtig sådan da de var 9 måneder... Konstant utilfredse, ville ikke sove, festede om natten, sov mega uroligt når de endelig sov, osv osv osv. Synes det var en forfærdelig tid! Men den gik over og nu kører det sku på skinner i det lille hjem.

Lækre unger BTW!

Anmeld

5. maj 2011

Vial

smillaluna skriver:

Har kun 1 ord til dig: TIGERSPRING!!!!!!!!

Mine var nøjagtig sådan da de var 9 måneder... Konstant utilfredse, ville ikke sove, festede om natten, sov mega uroligt når de endelig sov, osv osv osv. Synes det var en forfærdelig tid! Men den gik over og nu kører det sku på skinner i det lille hjem.

Lækre unger BTW!

Årh, hvor jeg håber, at du har ret.

GLÆDER mig til dp her om en lille bitte måned. Dvs. nu har jeg fået at vide, at hun er sygemeldt. Hun skulle dog være klar 1. juni. Det andet barn, der skulle starte 1. maj måtte få en anden plads..

Kan risikere, at skulle rejse en time hver vej. Sådan er det for andre herude.. Var så glad for at hende her bor 1 km herfra. Krydser så meget fingre for, at hun er tilbage. Det er nerver til sidste øjeblik.

Hvor er det godt, at det går godt med drengene. Kan også forstå på fb at de er gode til dp.

Knus

Anmeld

5. maj 2011

K&S

Hej skønne kvinder

Nu opretter jeg endnu en kedelig tråd om mad.

Mine kære "små" pus bliver 9 mdr om 5 dage. Alt i vores hverdag er vendt på hoved. De udfordrer deres mor til det yderste. Jeg er på PÅ PÅÅÅÅ fra kl. 5.

Før i tiden sov de samtidig 3 gange om gangen. Mad og lure lå helt fast på klokkeslet +/-.

Nå, men de er åbenbart kommet tidligt i puberteten. De opfører sig så mærkeligt. Er sure, slås, bryder sammen, nægter at sove osv. Sådan har vi kørt et stykke tid nu.

Til spørgsmålene:

Hvor mange lure tog jeres, da de var 9 mdr?

Hvor længe?

De sov sådan her før i tiden.

8.15 ca. 45 min

11.30 ca. 3 timer

16 ca. 45 min.

Nu powernapper de, når de bliver lagt til at sove. Der er en tendens til, at de sover 1½ time sent på dagen. Fra 16-1730. Helt skævt, når de skal i seng kl. 19.

Jeg er i tvivl om mine får nok mad. Dvs. om der skal presses noget ind mellem morgenmad og frokost?

Mine får mad sådan her pr barn:

kl. 7 Havregrød STOR portion

kl. 11 En skive bondebrød hver!

Kl. 14 MME 200 ml.

Kl 15 De deler et glas frugtmos

Kl. 17.30 KÆMPE portion aftensmad (ris/kartofler, masser af grøntsager og Kylling/hakket svine kød).

Kl. 18.50 MME 200 ml.

Alvin begyndte at kravle i går - Viola møver sig stadig frem på albuerne. De er ALLE VEGNE. Det legetøj eller bordben den ene står og hiver i skal den anden også have fat i. De er begyndt at slå hinanden. Dvs. Viola slår Alvin.. haha.

TIl slut et par billeder af banditterne. Det er jo længe siden, at jeg har flashet dem.

Anton blev 9 måneder i tirsdag og han er også ved at drive sin mor til vanvid...!

Jeg tror, vi er ramt af tigerspring + tandfrembrud herhjemme...!

Han har været kropumulig den sidste 1½ uges tid, han klynker og piver, bliver MEGET hurtigt STIKTOSSET (og kaster sig frem eller tilbage), der er ikke langt fra grin til gråd, sover dårligt om dagen, sover meget uroligt om natten og er meget kontaktsøgende - han vil sidde hos mig hele tiden (og indtil i dag har det KUN KUN KUN været mig, som har du´et)...

Antons sovevaner har aldrig været ens fra dag til dag, så det vil jeg ikke belemre dig med, han har næsten altid powernappet, men mht. mad i løbet af dagen, ser Antons rytme sådan her ud (normalt, men det har også været vendt op og ned den sidste 1½ uge) :

06.00 - Havregrød

09.00 - ca. 200 ml. MME

12.00 - Rugbrød + "snacks" i form af forskellige grøntsager

15.00 - frugt + ca. 200 ml. MME

17.30 - Aftensmad (hvad vi får)

19.30 - ml. 100-200 ml. MME

Alle tider er +/- ½ time (alt afhængig af hvornår han står op)

Jeg tror, vi må væbne os med tålmodighed og  for at det går over igen...! Jeg håber Anton vil sove bedre om natte, når han starter i DP om en lille måneds tid

OG TIL SIDST - ih, hvor er de bare skønne de 2 basser

Katja

Anmeld

5. maj 2011

Vial

K&S skriver:

Anton blev 9 måneder i tirsdag og han er også ved at drive sin mor til vanvid...!

Jeg tror, vi er ramt af tigerspring + tandfrembrud herhjemme...!

Han har været kropumulig den sidste 1½ uges tid, han klynker og piver, bliver MEGET hurtigt STIKTOSSET (og kaster sig frem eller tilbage), der er ikke langt fra grin til gråd, sover dårligt om dagen, sover meget uroligt om natten og er meget kontaktsøgende - han vil sidde hos mig hele tiden (og indtil i dag har det KUN KUN KUN været mig, som har du´et)...

Antons sovevaner har aldrig været ens fra dag til dag, så det vil jeg ikke belemre dig med, han har næsten altid powernappet, men mht. mad i løbet af dagen, ser Antons rytme sådan her ud (normalt, men det har også været vendt op og ned den sidste 1½ uge) :

06.00 - Havregrød

09.00 - ca. 200 ml. MME

12.00 - Rugbrød + "snacks" i form af forskellige grøntsager

15.00 - frugt + ca. 200 ml. MME

17.30 - Aftensmad (hvad vi får)

19.30 - ml. 100-200 ml. MME

Alle tider er +/- ½ time (alt afhængig af hvornår han står op)

Jeg tror, vi må væbne os med tålmodighed og  for at det går over igen...! Jeg håber Anton vil sove bedre om natte, når han starter i DP om en lille måneds tid

OG TIL SIDST - ih, hvor er de bare skønne de 2 basser

Katja

Nu nævner flere det - så det er nok et spring. Heldigvis. Kan næsten ikke overskue, hvis det var mine "nye" børn. uhh...

Mine har så oven i købet fået skoldkopper. De står også i kø konstant for at komme op. Bliver hevet i bukseben og kan konstant finde desperate øjne der siger: TA MIG OP! Det er bare en ulige kamp.

Her er der også uro om natten. Ikke vildt meget - men de gir sig, møffer rundt osv. Det plejer Alvin ikke.

De sidste uger har Viola fået fast plads i min seng (så alvin kan få ro på værelset). Det har damen hurtig vænnet sig til. Hun glor meget mærkeligt, når jeg ligger hende i hendes egen seng og råber op.. suk

Anmeld

6. maj 2011

K&S

KaMa skriver:

Nu nævner flere det - så det er nok et spring. Heldigvis. Kan næsten ikke overskue, hvis det var mine "nye" børn. uhh...

Mine har så oven i købet fået skoldkopper. De står også i kø konstant for at komme op. Bliver hevet i bukseben og kan konstant finde desperate øjne der siger: TA MIG OP! Det er bare en ulige kamp.

Her er der også uro om natten. Ikke vildt meget - men de gir sig, møffer rundt osv. Det plejer Alvin ikke.

De sidste uger har Viola fået fast plads i min seng (så alvin kan få ro på værelset). Det har damen hurtig vænnet sig til. Hun glor meget mærkeligt, når jeg ligger hende i hendes egen seng og råber op.. suk

Lige præcis min tanke - ej, sådan en lille hidsigprop og tudeprins vil jeg bestemt ikke have, min søn skal være...!

Ej ej ej, I er hårdt ramt med skoldkopper oveni - jeg kan kun forestille mig, hvor hårdt du må have det, vi er jo trods 2 herhjemme

Vi  for at det snart bliver bedre (også med jeres skoldkopper)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.