Knap 9 mdr og antal måltider og lure (OG billedespam)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Puller

Her hjemme er Sigurd godt nok kun 7½ mdr.

Men hans dag ser sådan ud

kl 7.30 vågner han.

kl 8 spiser han havregrød eller øllebrød

kl 9.30-10.30 sover han

kl 11.30 får han 1 stk rugbrød og lidt frugt mos

kl 14-15/15.30 sover han her får han ca 200 ml mme at falde i søvn på

kl15.30 riskager, gnave grøntsager, frugt, ost eller hvad jeg nu lige har han selv kan sidde og hygge med.

kl 17.30 aftensmad, kartofler, grøntsager, ris, kød hvad vi nu skal have den dag.

kl 19.00 komme han i seng.

kl 22.30 får han en drømme flaske med 200 ml mme

kl 5.30 får han igen 200 ml mme og sover til ca kl 7.30

Super gode billeder af guldklumperne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

ulleby

har ikke så meget forstand på det - MEN lækre unger skønnbe billeder

Anmeld

5. maj 2011

Mor til L&S

KaMa skriver:

Hej skønne kvinder

Nu opretter jeg endnu en kedelig tråd om mad.

Mine kære "små" pus bliver 9 mdr om 5 dage. Alt i vores hverdag er vendt på hoved. De udfordrer deres mor til det yderste. Jeg er på PÅ PÅÅÅÅ fra kl. 5.

Før i tiden sov de samtidig 3 gange om gangen. Mad og lure lå helt fast på klokkeslet +/-.

Nå, men de er åbenbart kommet tidligt i puberteten. De opfører sig så mærkeligt. Er sure, slås, bryder sammen, nægter at sove osv. Sådan har vi kørt et stykke tid nu.

Til spørgsmålene:

Hvor mange lure tog jeres, da de var 9 mdr?

Hvor længe?

De sov sådan her før i tiden.

8.15 ca. 45 min

11.30 ca. 3 timer

16 ca. 45 min.

Nu powernapper de, når de bliver lagt til at sove. Der er en tendens til, at de sover 1½ time sent på dagen. Fra 16-1730. Helt skævt, når de skal i seng kl. 19.

Jeg er i tvivl om mine får nok mad. Dvs. om der skal presses noget ind mellem morgenmad og frokost?

Mine får mad sådan her pr barn:

kl. 7 Havregrød STOR portion

kl. 11 En skive bondebrød hver!

Kl. 14 MME 200 ml.

Kl 15 De deler et glas frugtmos

Kl. 17.30 KÆMPE portion aftensmad (ris/kartofler, masser af grøntsager og Kylling/hakket svine kød).

Kl. 18.50 MME 200 ml.

Alvin begyndte at kravle i går - Viola møver sig stadig frem på albuerne. De er ALLE VEGNE. Det legetøj eller bordben den ene står og hiver i skal den anden også have fat i. De er begyndt at slå hinanden. Dvs. Viola slår Alvin.. haha.

TIl slut et par billeder af banditterne. Det er jo længe siden, at jeg har flashet dem.

Hej

Da Liva var 9 mdr sov hun 1 time til 1½ om formiddag og ca 2 til 2½ timer til middag/tidlig eftermiddag..

Ang mad så synes jeg da de spiser rigtig flot og tror bestemt de får nok, men du kunne evt give lidt frugt eller yoghurt natural med lidt frugt imellem morgenmad og frokost. Hvis de spiser det og samtidig spiser det sammen til frokost som de plejer ja så kan de jo sagtens få en formiddags snack

Og nu til billederne - HOLD OP altså de er skønne

Anmeld

5. maj 2011

sne190810

Oh yes, det ligner samme kutume som bliver prøvet af herhjemme. Frøkenen er de 2 sidste uger begyndt at vågne mellem 4.00-5.00  Jeg kan få hende til at sove videre, hvis hun da liiiige kommer over i min seng, mens jeg samtidig gider stille min babs til fri afbenyttelse.  Og ja, det er da sikkert også helt vildt hyggeligt at ligge og samsove/natamme samtidig .. Jeg er bare ikke fan, sover af helvedes til! Og det funker jo ikke i længden.

Men det hele er vidst blandet sammen med det såkaldte tigerspring og den berømte første tand (endelig!!! )

Jeg har ikke tidsmæssigt så meget struktur over det, det er kun nogenlunde. Men ikke så præcist at jeg kan sætte tidspunkt på. Det er faktisk kun aftensmad jeg kan det, og det er omkring 17.00tiden.

Morgenmad: Havregrød. Nogle gange spiser hun kun 3 skefulde, andre dage (som idag) spiser hun næsten 1½dl.

Ammer hende lige inden hun falder i søvn, og sover formiddagslur på en ½-1 time.

Formiddag: Øllebrød. Laver 1½ dl men det er sjældent hun spiser op.

Frokost: ½skive rugbrød f.eks. m/ smøreost, leverpostej, sildepostej, torskerogn osv. Tit også gnaveting som agurk osv. Men meget af det bliver for det meste bare mast til ukendelighed, og undersøgt til mindste detalje.

Efter frokost og lidt leg ammer jeg hende igen (ikke altid jeg gør det, men for det meste) og hun sover en lille ½time igen.

Hun vågner, og bliver ammet. Spiser ikke 'rigtig' mad igen før aftensmad, ellers kan jeg ikke få noget aftensmad indenbords.

Aftensmad: Det samme som jeg spiser. Spiser mest hvis hun selv får lov til at sidde og spise det. Men det er ikke en overdrevet stor portion, det er sådan lille/mellem. Måske 1dl, 1½ ....

Hun bliver puttet omkring 19. hvor jeg ammer hende lige inden hun skal sove igen. Sover i et stræk til omkring de 4-5.00 stykker, hvor hun så er begyndt at tro vi skal feste.

Skal lige siges at hun ALDRIG har sovet særlig meget, så de dage hun tager en lur på en time eller derover er ud over det sædvanlige. Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal tage mig til, fordi det er uvant  Det er standard at hun kun sover de 30-40 min. sharp.
Hun er også en lidt lille størrelse ift. alder. (syntes jeg) Hun er fra 19/8-2010 (8½måned), vejer 8 kilo og er 70 lang. Bruger str. 68/74.

Anmeld

5. maj 2011

Lucas og Mathilde <3

Min datter er også ni mdr.
Hun står op kl syv og får havregrød (stor potion)
Kl 11 får hun en rugbrød, og 1oo ml MME og så sover hun tre timer ca
når hun står op igen ca kl tre får hun banan eller noget æble,
og kl 18 spiser hun masser kartofler grønsager og kød, eller hvad vi nu skal have at spise og klokken 19 får hun 15O MME og så sover. Hun til næste morgen . Går de i dagpleje/7uggestue? Hvis ikke så får de helt sikkert snart en rytme når de kommer ud og er sammen med andre og lærer nye ting held og lykke med det

vil også lige kommentere de dejlige børn, de er da et par små charmetrolde

Anmeld

5. maj 2011

LISBETH:-)

Åhhhh de er bare så lækre glæder mig så meget til vi skal på sommerferie så jeg kan se dem IRL

Synes maden lyder rigtig fint. Børn er jo forskellige og det er rutinerne også.

Elina sov 2 lure ved 9 mdr og fra 10,5 mdr sover hun kun 1 lur.

Her er programmet.

7.00 havregrød

9.00 1/2 stykke rugbrød

10.30 frokost - varm mad

11-14 sove

14.50 grød eller frugt

17.00 aftensmad

19.00 grød

19.30 flaske mme og så godnat

Jeg har de sidste måneder kæmpet for at det skulle se sådan ud fordi det er vuggestue rutinen. Tænkte at det var bedste at hun allerede var inde i rutinen når hun startede så hun ikke skulle lave om på hele sin dag samtidig med at hun skulle være et nyt sted. Og det virker perfekt nu.

Måske du kunne ringe til dp mor og hører hvordan rutinen er der, og så forsøge og arbejde hen mod den:-)

Anmeld

5. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
KaMa skriver:

Ja, jeg må droppe mere mad. De virker heller ikke sultne..og er heller ikke sådan ud.. haha.

Og tak for de pæne ord

Super lækre børn, som du har der... 

Jamen, jeg tænker på, at de er igang med at ændre rutinerne lidt... måske mindre søvn... som du skriver måske skal formiddags luren slettes... så kan det være de sover bedre til middag....

Min dreng får 5 gange grød og drikker MME til alle måltider... vi er ikke gået over til rugbrød osv endnu, da han korigeret kun er 6½mdr.. men han sover ca som dine gør nu... lidt til formiddag, længere til eftermiddag... men tit sover han ikke mere efter luren om eftermiddagen... og kommer først i seng kl. 20

Har du iøvrig selv lavet de uglebukser eller hvor er de købt...? kunne godt bruge nogen til mathias...

Anmeld

5. maj 2011

Vial

Mathias Villads skriver:

Super lækre børn, som du har der... 

Jamen, jeg tænker på, at de er igang med at ændre rutinerne lidt... måske mindre søvn... som du skriver måske skal formiddags luren slettes... så kan det være de sover bedre til middag....

Min dreng får 5 gange grød og drikker MME til alle måltider... vi er ikke gået over til rugbrød osv endnu, da han korigeret kun er 6½mdr.. men han sover ca som dine gør nu... lidt til formiddag, længere til eftermiddag... men tit sover han ikke mere efter luren om eftermiddagen... og kommer først i seng kl. 20

Har du iøvrig selv lavet de uglebukser eller hvor er de købt...? kunne godt bruge nogen til mathias...

Dem har bullerbassen herinde fra syet til børnene.

Hun laver vist gerne flere

Anmeld

5. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
KaMa skriver:

Dem har bullerbassen herinde fra syet til børnene.

Hun laver vist gerne flere

Ej hende vil jeg da gerne lige forhøre mig hos.. de er super flotte... Jeg kan bare ikke selv sådanne ting... og ingen i min omgangskreds syer....

Anmeld

5. maj 2011

Becks

Jeg har ingen anelse om mad, lure und so weiter - Jeg ville bare lige sige hvor UTROLIGT lækre de 2 pomfritter er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.